Gjest føler meg litt dum nå Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 hva vil det egentlig si? Hva er aksjer som ikke er børsnotert 0 Siter
Cumbria Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Sakset fra Aftenpostens "ordbok" om aksjemarkedet: "Verdipapirer som er opptatt til offisiell kursnotering på børsen. Søknad om opptagelse til børsnotering sendes børskomitéen, som til enhver tid bestemmer hvilke verdipapirer som skal noteres." 0 Siter
collins Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Cumbria svarer deg korrekt. De selskapene der det er en viss omsetning av aksjer, men som ikke noteres på børsen, kalles gråmarkedet. Det er ofte slike selskaper, vel å merke med en god lønnsomhet, som kommer til å bli børsnotert, og da kan en slik aksje gå i været når børsintroduksjonen kommer. Mange som har gjort ei kule på slike aksjer. 0 Siter
Gjest føler meg litt dum nå Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Sakset fra Aftenpostens "ordbok" om aksjemarkedet: "Verdipapirer som er opptatt til offisiell kursnotering på børsen. Søknad om opptagelse til børsnotering sendes børskomitéen, som til enhver tid bestemmer hvilke verdipapirer som skal noteres." tusen takk 0 Siter
Gjest føler meg litt dum nå Skrevet 12. oktober 2005 Skrevet 12. oktober 2005 Cumbria svarer deg korrekt. De selskapene der det er en viss omsetning av aksjer, men som ikke noteres på børsen, kalles gråmarkedet. Det er ofte slike selskaper, vel å merke med en god lønnsomhet, som kommer til å bli børsnotert, og da kan en slik aksje gå i været når børsintroduksjonen kommer. Mange som har gjort ei kule på slike aksjer. tusen takk 0 Siter
Speak Skrevet 13. oktober 2005 Skrevet 13. oktober 2005 Man kan m.a.o. kjøpe disse på Oslo Børs. (via meglere) Men det krever ganske mye av firmaer (rapporteringskrav) for å børsnotere seg. Derfor velger mange firmaer å ikke gjøre dette. (For å unngå masse jobb og ekstra kostnader) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.