Gå til innhold

Sko

Gjest tykke legger :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt noen støvetter som er trange rundt leggen :( Har hørt at skomakeren kan blokkere de ut, men tenk om de blir for vide rundt leggen? Det er jo ikke noe fint. Eller hvis de ikke blir nok utvidet. Har også hørt "våte sokker" trikset, men vet ikke om det fungerer så bra når det gjelder rundt leggen, og ikke foten.

Dessuten, det kan da ikke være bra for skinnet å gå med våte sokker?!

Takk for hjelp :)

Skrevet

Det kommer jo veldig an på hvor mye for trange støvlene er. Dersom støvlene er laget av skinn kan de utvides ca 1 cm ved blokking - det gjøres i såfall av skomaker. Hvis det ikke holder med en ekstra cm kan du vurdere om du vil la skomakeren sy inn en kile på innsiden av skaftet. Da vil han kunne måle slik at du får akkurat riktig vidde på støvleskaftet.

Skrevet

Det kommer jo veldig an på hvor mye for trange støvlene er. Dersom støvlene er laget av skinn kan de utvides ca 1 cm ved blokking - det gjøres i såfall av skomaker. Hvis det ikke holder med en ekstra cm kan du vurdere om du vil la skomakeren sy inn en kile på innsiden av skaftet. Da vil han kunne måle slik at du får akkurat riktig vidde på støvleskaftet.

Ok, så det er max 1 cm som kan utvides? Regner med det er noe slikt som skal til. Når jeg prøver de om morgenen passer de fint, er utover dagen når bena er trøtt at jeg merker de strammer.

Gjest har også tykke legger
Skrevet

Ok, så det er max 1 cm som kan utvides? Regner med det er noe slikt som skal til. Når jeg prøver de om morgenen passer de fint, er utover dagen når bena er trøtt at jeg merker de strammer.

Du får antakelig mer vann i bena i løpet av dagen, og det er derfor det strammer mer og mer. Kanskje du kunne vurdere å bruke støttestrømper? Lette støttestrømper i kompresjonsklasse 1 får du kjøpt fritt på apoteket.

Skrevet

Det er sikkert lurest å ta dem med til en skomaker og spørre der. De kan se hvor mye de kan blokke, det må vurderes mht til skinnkvalitet osv. De kan også se om det vil holde med en ekstra cm eller ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...