Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...om staten, trafikkbøtene og halvkorrupsjon. Jeg holdt på å si: Hva er det jeg har sagt i årevis, om at staten vet utmerket godt at urimelig høye bøter ikke hjelper på trafikksikkerheten i det hele tatt. At de derimot vet utmerket godt at det eneste resulatet er mer penger inn, ble bekreftet av opplysningene om at de økte bøtene ble foreslått av finansdepartenmentet. Ikke samferdselsdept., eller et annet dept. som er noenlunne kompetente til å i det hele tatt mene noe om det, men _finansdept.!

Man lever av og til i den tilsynelatende villfarelsen at statskorrupsjon er noe vi for det meste er relativt forskånet for her til lands, sammenliknet med andre steder i verden. Men jaggu gjør de ikke sitt ytterste for å vise det motsatte. (Og her nytter det vel lite å gi de rødgrønne skylden for alt, slik som høyreekstremistene her inne gjør :-)

"........................................."

Skrevet

Det er vel noe drøyt å kalle folk som kan styre sin begeistring for sosialismen, for høyreekstremister? Er alle ikkesosialister høyrekstremister?

Skrevet

Det er vel noe drøyt å kalle folk som kan styre sin begeistring for sosialismen, for høyreekstremister? Er alle ikkesosialister høyrekstremister?

Selvfølgelig - og de som har litt humor skjønner jo at det var ltt humoristisk ment. Faktisk mer humoristisk enn når de samme personene kaller de som heller mer i sosialistisk retning for marxister og stalinister.

"..........................................."

Skrevet

Selvfølgelig - og de som har litt humor skjønner jo at det var ltt humoristisk ment. Faktisk mer humoristisk enn når de samme personene kaller de som heller mer i sosialistisk retning for marxister og stalinister.

Du skriver: "kaller de som heller mer i sosialistisk retning for marxister og stalinister."

Hvis dette skulle være feil, så må jeg spørre:

Foreligger det en annen sosialistisk ideologi, som jeg ikke har registrert, som avviker fra marxismen idèer/grunntanker?

Skrevet

Du skriver: "kaller de som heller mer i sosialistisk retning for marxister og stalinister."

Hvis dette skulle være feil, så må jeg spørre:

Foreligger det en annen sosialistisk ideologi, som jeg ikke har registrert, som avviker fra marxismen idèer/grunntanker?

"Foreligger det en annen sosialistisk ideologi, som jeg ikke har registrert, som avviker fra marxismen idèer/grunntanker?"

Karl Marx, hvis han hadde levd i dag, hadde vært gal. Stalin var en tyrann. Det blir for dumt å sammenlikne norges sosialister med disse. Heller ikke er all sosialistisk politikk så totalitær som disses. Det er altså like relevant å sammenlikne den rødgrønne regjeringen med Stalin som å kalle Hagen for høyreekstremist. Ingen totalitær politisk idelogi er bra eller vil fungere i lengden - men det betyr ikke at den samme ideologien ikke har fornuftige elementer.

"......................................."

Skrevet

Du har kanskje ikke fått det med deg, men galningen under det neppe tilfeldig valgte nicket Prozac har oppfunnet sin egen form for ekstremisme, nemlig en slags absurd på-midten-filosofi.

Den innebærer at alle sannheter alltid, og uten unntak, befinner seg midt i mellom ytterpunktene. Ergo lar han konsekvent andre dvs. ekstremistene på enten den ene eller den andre siden definere midpunktet og dermed (sin) sannhet.

Mer gal kan vel neppe en person få blitt, men det har jo også unektelig en viss underholdningsverdi der han messer opp og ned ad mass om alle ektremeistene han er helt avhengig av for å selv kunne mene noe om noenting.

Skrevet

Du har kanskje ikke fått det med deg, men galningen under det neppe tilfeldig valgte nicket Prozac har oppfunnet sin egen form for ekstremisme, nemlig en slags absurd på-midten-filosofi.

Den innebærer at alle sannheter alltid, og uten unntak, befinner seg midt i mellom ytterpunktene. Ergo lar han konsekvent andre dvs. ekstremistene på enten den ene eller den andre siden definere midpunktet og dermed (sin) sannhet.

Mer gal kan vel neppe en person få blitt, men det har jo også unektelig en viss underholdningsverdi der han messer opp og ned ad mass om alle ektremeistene han er helt avhengig av for å selv kunne mene noe om noenting.

LOL! Du fornekter deg ikke, gjør du?

Selvfølgelig befinner de aller fleste "sannheter" seg et sted mellom ytterpunktene. Enhver med et minimum av intellekt (noe som sannsynligvis, desverre, utelukker deg) skjønner det. Rallingen din så snart du får en unnskyldning til å leke "offer" for alt som er nytt og farlig, er et eksempel på et ytterpunkt. Sosialisme, i sin reneste form, er et eksempel på et annet ytterpunkt.

Det som er bra, er at representantene for ekstreme ytterpunkter som regel ikke blir tatt seriøst. Med unntak av enkelte ting, som stort sett er det eneste du evner å uttale deg om.

"........................................"

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tror det er mange som faller inn under din definisjon av klin gæærn dersom klin gæærn betyr at man befinner seg et sted midt imellom de fleste ytterpunkter.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tror det er mange som faller inn under din definisjon av klin gæærn dersom klin gæærn betyr at man befinner seg et sted midt imellom de fleste ytterpunkter.

Skrevet

LOL! Du fornekter deg ikke, gjør du?

Selvfølgelig befinner de aller fleste "sannheter" seg et sted mellom ytterpunktene. Enhver med et minimum av intellekt (noe som sannsynligvis, desverre, utelukker deg) skjønner det. Rallingen din så snart du får en unnskyldning til å leke "offer" for alt som er nytt og farlig, er et eksempel på et ytterpunkt. Sosialisme, i sin reneste form, er et eksempel på et annet ytterpunkt.

Det som er bra, er at representantene for ekstreme ytterpunkter som regel ikke blir tatt seriøst. Med unntak av enkelte ting, som stort sett er det eneste du evner å uttale deg om.

"........................................"

Mange takk! Trodde ikke at du turde gjenta vanviddet i slik klartekst.

La oss nå se..På 1500-tallet var altså jorden 99% flat, siden det var omtrent den andel som mente den var det?

I 1934 var Hitler en flott werson siden et flertall av Tyskerne mente det?

Flertallet kan bestemme om Gud finnes ? Osv. osv.

Eksemplene er så mange at man kunne skrive i dagesvis.

Hvis 9 av 10 mener at du er en imsebil tosk så er du nesten det?

Det sistnevte kan jeg i grunn være enig i, men du skal få lov å være lene om de første resultatene av gal-manns-ralling-filosofien din.

Vedre. IQ så har du vel egentlig nå sagt nok til at publikum frostår hvorfor du hater slike tester så intentst.

Skrevet

Vel, du har kanskje en bedre definisjon på en person som løper rundt og lever etter en slik komplett uholdbar filosofi, mer lekk en ei sil.

Skrevet

Mange takk! Trodde ikke at du turde gjenta vanviddet i slik klartekst.

La oss nå se..På 1500-tallet var altså jorden 99% flat, siden det var omtrent den andel som mente den var det?

I 1934 var Hitler en flott werson siden et flertall av Tyskerne mente det?

Flertallet kan bestemme om Gud finnes ? Osv. osv.

Eksemplene er så mange at man kunne skrive i dagesvis.

Hvis 9 av 10 mener at du er en imsebil tosk så er du nesten det?

Det sistnevte kan jeg i grunn være enig i, men du skal få lov å være lene om de første resultatene av gal-manns-ralling-filosofien din.

Vedre. IQ så har du vel egentlig nå sagt nok til at publikum frostår hvorfor du hater slike tester så intentst.

*LER*

Det er rett og slett ikke noe å si til slikt fjolleri.

"Vedre. IQ så har du vel egentlig nå sagt nok til at publikum frostår hvorfor du hater slike tester så intentst."

Uhm...javel. Det eneste konkrete jeg har sagt vedr. meg selv og IQ var vel å svare på hvilke resultat jeg fikk på mensas test? Samtidig som jeg avfeier hele begrepet IQ som total uinteressant, annet enn som et redskap i spesifikke tilfeller? Hvor du plukker barnslighetene dine fra mht. dette aner jeg ikke - og det interesserer meg også der du vet.

"........................................."

Skrevet

Vel, du har kanskje en bedre definisjon på en person som løper rundt og lever etter en slik komplett uholdbar filosofi, mer lekk en ei sil.

Hmmm...hvilken "filosofi" er det du tenker på? "Filosofien" om at ting sjelden er så enkle, ensidige og ukompliserte som du helst vil tro? Jaggu en "lekk" filosofi det, gitt. Kan ikke huske at jeg har fremmet noen annen "filosofi". Men du er velkommen til å lyve på meg meninger og holdninger - det er jo ikke så mye annet du kan, stakkar :-)

Jeg tror du bør være glad for at Norge har et såpass "sosialistisk" styre. Du hadde både sultet ihjel og blitt buret inne i et glemt bur langt fra folk i enkelte andre land.

Skrevet

Hmmm...hvilken "filosofi" er det du tenker på? "Filosofien" om at ting sjelden er så enkle, ensidige og ukompliserte som du helst vil tro? Jaggu en "lekk" filosofi det, gitt. Kan ikke huske at jeg har fremmet noen annen "filosofi". Men du er velkommen til å lyve på meg meninger og holdninger - det er jo ikke så mye annet du kan, stakkar :-)

Jeg tror du bør være glad for at Norge har et såpass "sosialistisk" styre. Du hadde både sultet ihjel og blitt buret inne i et glemt bur langt fra folk i enkelte andre land.

Vel. At du bor i et velferdsland som subsidierer Prozaken din er vel langt viktigere.

Jeg skulle nok alltids ha klart meg.

Skrevet

Vel. At du bor i et velferdsland som subsidierer Prozaken din er vel langt viktigere.

Jeg skulle nok alltids ha klart meg.

Der kom barnsligheten igjen, ja. Du er så utrolig forutsigbar, og tilsynelatende latterlig fantasiløs :-)

PS: Oppegående folk vet selvfølgelig at medisinen "prozack" ikke staves "prozak".

"............................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...