Gå til innhold

Brystkreft med spredning til lunge

Anbefalte innlegg

Knappetrykker

Moren min ble brystkreftoperert i -97.

Den gang var det ingen tegn til spredning, så det ene brystet ble fjernet men hun trengte hverken stråler eller cellegift etterpå. Hun gikk til

jevnlige kontroller over de neste 5 årene, og alt viste at kreften var borte.

Men nå er situasjonen dessverre en helt annen. Det viser seg nå at kreften er kommet tilbake, og har satt seg i den ene lungen, et resultat av brystkreften hun hadde den gangen som har spredd seg.

Krefttypen er mild, og det at det ikke er noen primærsvulst er jo også gunstig, men hvilken fremtid går vi i møte og hva med behandlingsutsikter? Det skal settes i gang cellegift, men det er klart at usikkerheten og redselen er stor.

Tidligere i år leste jeg en artikkel i et ukeblad om en kreftsyk dame. Det var gått så langt med henne at hun var gitt opp av legene, og i sin fortvilelse søkte hun alternativ hjelp. Resultatet var etter en stund full helbredelse, og alt av prøver som ble tatt, viste at alle spor av sykdommen var borte. Artikkelen må ha stått i løpet av første halvdel av dette året, og jeg leter som besatt etter den, hittil uten å ha lykkes. Dessverre. Det ville hjulpet mye i denne fortvilte situasjonen å få sporet opp akkurat den artikkelen, for det er godt med et ess i ermet midt oppi alt dette vonde...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202149-brystkreft-med-spredning-til-lunge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Jeg vet dessverre ikke hvilken artikkel du sikter til for det skrives jevnlig artikler som beskriver hvordan pasienter er blitt friske på tross av dårlig prognose. Du kan eventuelt prøve å huske omtrent når den ble skrevet og oppsøke et bibliotek eller ringe til de største ukebladene for å finne fram til artikkelen du har lest. Det vil vise seg etter at moren din har gjennomgått noen behandlingsrunder hvordan responsen på kurene har vært. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...