Gå til innhold

Grensen for senga / gå på jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

HVOR syk bør man være for å være hjemme? "Blir fortere frisk"... "Kan ikke utføre arbeidet skikkelig uansett" ... "Feber" ...

Har altså halsbetennelse, hoster, feber, varm og ør i toppen. Lurer på om jeg hadde blitt frisk på 2 døgn hvis jeg var hjemme, men vil ikke være pinglete. Har inntrykk at andre på jobben tøyer grensen ganske langt. De er heller ikke redde for å bli smittet, så jeg behøver ikke tenke på den biten.

Så jeg tar 3 paracetamol (1 for mye, asså), og går! Men syns det er litt forjævli også:..Lengter etter senga.

Ørkenvandreren
Skrevet

Det er jo individuelt hva man "tåler".

Men med din beskrivelse, synes jeg du med god samvittighet kunne vært hjemme. Det hadde nok jeg vært.

Skrevet

Jeg tøyer også grensene og går på jobben om jeg kan. Men om jeg har feber er jeg hjemme. Eller dersom jeg må ta 3 smertestillende for å komme meg på beina holder jeg meg også hjemme.

Jeg har kort vei på jobben, så det hender også at jeg drar og blir der noen timer.

Men jeg synes nå du bør gå hjem og la kroppen hvile og ta hånd om sykdommen.

Skrevet

Som regel kjenner jeg om jeg bør være hjemme eller gå på jobb. Er jeg i tvil, tenker jeg over om jeg har viktige arbeidsoppgaver som må gjøres den dagen, og vurderer ut fra det.

Gjest Hanneline
Skrevet

Idiotisk spøru meg. Hold senga!

Umm - jeg skal ikke være mye syk før jeg blir i senga altså ;)

Ser absolutt ikke vitsen med å pushe meg selv til å jobbe når jeg er dårlig.

Da foretrekker jeg å ligge i senga, ha en kopp med varm te ved siden av, et sladreblad og bare la meg "stelle" av kjæresten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...