Gå til innhold

Kristin Halvorsen som finansminister

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser for meg at avd.direktørene i FD skal prøve å forklare Kristin diverse tallsammenhenger og terminologier. Da vil hun nok få problemer med å følge med...

Så lenge SV aldri har hatt noe bevisst forhold til økonomisk politikk, så sier det seg sjøl at de ikke har skolert noen inne økonomi og statsfinanser. De har dyttet fram Øystein Djupedal, men han er bl a så hjelpeløs at han ikke engang vet forskjellen på overskudd, utbytte, og aksjegevinst i selskaper. Ganske skremmende.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

7

• ShitDiddelyDo

5

• flisa

3

• favn

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er sørgerlig...

Og flere rariteter kommer vel når den komplette oversikten er klar.

Skrevet

Ja når BÅDE Aftenposten og NRK har sagt det, DA er det sant!

Gjest LucySky
Skrevet

Ser for meg at avd.direktørene i FD skal prøve å forklare Kristin diverse tallsammenhenger og terminologier. Da vil hun nok få problemer med å følge med...

Så lenge SV aldri har hatt noe bevisst forhold til økonomisk politikk, så sier det seg sjøl at de ikke har skolert noen inne økonomi og statsfinanser. De har dyttet fram Øystein Djupedal, men han er bl a så hjelpeløs at han ikke engang vet forskjellen på overskudd, utbytte, og aksjegevinst i selskaper. Ganske skremmende.

Hun satt i finanskomiteen i de første årene sine og klarer seg sikkert helt fint.

Dattera til adm.dir. i Porsgrunn var hun, og svært god i matte på skolen.

Stortingets historie er full av folk som kom fra andre yrker enn det man kunne tenkt seg ville få til som statsråder.

Gjest vg har og sagt det
Skrevet

Ja når BÅDE Aftenposten og NRK har sagt det, DA er det sant!

*

Skrevet

Nå er det jo aldri vært noe krav om at statsrådene skal ha utdannelse på det feltet de skal ha det overordnede ansvar for... Slik har det vorre i alle år... Men i embetsverket er det nok økonomar, skjønnar du...Blir nok bare forfriskende med Kristin Halvorsen i det departementet!-om hun nå skulle bli finansminister

Skrevet

Da har du bidratt til at kjerringa havner der hun havner, så det er bare å skylde seg sjøl. Nemlig. *sur i dag*

Så enig!

Skrevet

Det er sørgerlig...

Og flere rariteter kommer vel når den komplette oversikten er klar.

Sørgelig er bare forbokstaven. Når var det den dama blei finanspolitiker? Det er selvsagt mulig det er meg som ikke har fulgt med her, men jeg trodde faktisk ikke hun hadde peiling på denslags...?

Skrevet

Det er ikke så nøye om hun trøbler med prosentregning og sånn, hun har medarbeidere som kan.

Mem em finansminister bør ha visse kunskaper om overgripende samfunnsøkonomiske sammenhenger, og der er jo KH helt blank.

Det blir pinlig å se henne uttale seg om finanspolitikken. Pinlig, men jeg gleder meg.

En annen sak er at embetsverket selvsagt får langt større makt, når de kan husere selv..

..

Når man hører signalene fra Oslo AP (vil ikke ha "direktøvennene" til Jens i regjering), går det mot etterkrigstidens mest inkompetente og håpløse regjering.

Og ja...nok en gang....vi glææææær oss.

fei1365380229
Skrevet

Hun satt i finanskomiteen i de første årene sine og klarer seg sikkert helt fint.

Stortingets historie er full av folk som kom fra andre yrker enn det man kunne tenkt seg ville få til som statsråder.

Ja ærlig talt så kan man være god i økonomi selvom man ikke har BI. Hun hadde helt sikkert utdannet seg videre hvis ikke politikken hadde "slukt" henne :o)

Skrevet

Det er ikke så nøye om hun trøbler med prosentregning og sånn, hun har medarbeidere som kan.

Mem em finansminister bør ha visse kunskaper om overgripende samfunnsøkonomiske sammenhenger, og der er jo KH helt blank.

Det blir pinlig å se henne uttale seg om finanspolitikken. Pinlig, men jeg gleder meg.

En annen sak er at embetsverket selvsagt får langt større makt, når de kan husere selv..

..

Når man hører signalene fra Oslo AP (vil ikke ha "direktøvennene" til Jens i regjering), går det mot etterkrigstidens mest inkompetente og håpløse regjering.

Tenk om de hadde snudd det på hodet og sagt de ikke ville hatt noen "fra gølvet" eller bønder el.i en eller annen posisjon -da skulle det blitt ramaskrik!

Skrevet

Etter det klassiske: Denne maten koster 18 kroner -regnestykket, så er det lite som tyder på at tall er den sterkeste siden...

Skrevet

Hennes omgang med tall og økonomi, statsfinanser og kostnader ved valgløfter osv, har historisk sett ikke vært særlig imponerende.

Men tallknuserne i FD er vel lojale mot sin sjef, og vil nok prøve å hjelpe henne når hun kommer i knipa. Verst blir det hvis hun skal møte f eks Per Kristian Foss i en debatt hvor medhjelperne i dep ikke er tilstede...

Skrevet

Sørgelig er bare forbokstaven. Når var det den dama blei finanspolitiker? Det er selvsagt mulig det er meg som ikke har fulgt med her, men jeg trodde faktisk ikke hun hadde peiling på denslags...?

Hun HAR IKKE peiling på den slags.....

Skrevet

Hun HAR IKKE peiling på den slags.....

Det ante meg faktisk...

Skrevet

Altså...det har da vært oppe og avgjort for lenge siden at SV er dårlige på økonomi? Halvorsen har jo t.o.m innrømmet det selv. Hvorfor i all verden skal hun da være finansminister?

Vi kan sikkert se frem til flere liknende tilfeller av dette med økningen av trafikkbøtene fremover, i regi av finansdept.

"........................................"

Skrevet

Nå er det jo aldri vært noe krav om at statsrådene skal ha utdannelse på det feltet de skal ha det overordnede ansvar for... Slik har det vorre i alle år... Men i embetsverket er det nok økonomar, skjønnar du...Blir nok bare forfriskende med Kristin Halvorsen i det departementet!-om hun nå skulle bli finansminister

Det er sant - det så vi bl.a med Gudmund Restad som finansminister - fyren hadde ikke utdannelse utover folke/realskolen.

Men slikt er en uting. Det bør være et absolutt krav at en minister har en forståelse for, og innsikt i, fagfeltet til et dept. Halvorsen er frisk, hun. Men jeg tror desverre hun er ganske så inkompetent i den stillingen.

"............................................"

Skrevet

Ja ærlig talt så kan man være god i økonomi selvom man ikke har BI. Hun hadde helt sikkert utdannet seg videre hvis ikke politikken hadde "slukt" henne :o)

Nå har jo SVs økonomiske politikk og diverse forslag gjennom tidene (og sist gang i og etter denne valgkampen - ref innspillet om økning i sosialstønaden for noen dager siden) vist at dette overhode ikke er SVs sterke side - men heller tvert om.

Så dette lover ikke godt - uansett embedsverkets gode støttespillere....

Skrevet

..

De har vel ikke så mye prosentregning på Handelshøgskolen og lignende skoler? Lærte vi ikke prosentregning i småskolen da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...