Gå til innhold

Kristin Halvorsen som finansminister

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sant - det så vi bl.a med Gudmund Restad som finansminister - fyren hadde ikke utdannelse utover folke/realskolen.

Men slikt er en uting. Det bør være et absolutt krav at en minister har en forståelse for, og innsikt i, fagfeltet til et dept. Halvorsen er frisk, hun. Men jeg tror desverre hun er ganske så inkompetent i den stillingen.

"............................................"

Gunnar Berge har vært Finansminister og hatt utallige andre verv. Han har folkeskole (muligens framhaldskole),og noe de kaller lærlingeskole i Stavanger. Så arbeidet han på gølvet i Rosenberg. På lærlingeskolen gikk han forresten sammen med en fjern slektning av meg. Han startet egen bedrift uten noe mer utdanning, og er mangemillionær. Sikkert en bra skole! Gunnar Berge har jo også utdanning LO. Her er hans meritter:

http://epos.stortinget.no/Biografi.aspx?initialer=GUB

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

7

• ShitDiddelyDo

5

• flisa

3

• favn

3

Mest aktive i denne tråden

den opprinnelige m&m
Skrevet

Har Per Kristian Foss noe særlig utdannelse i økonomi da? Han er iallefall ikke økonom, slik Jens Stoltenberg er.

Skrevet

Uff. Virker ikke som et godt grunnlag for en tallknuser. Ser for meg at avd.direktørene i FD skal prøve å forklare Kristin diverse tallsammenhenger og terminologier. Da vil hun nok få problemer med å følge med...

Så lenge SV aldri har hatt noe bevisst forhold til økonomisk politikk, så sier det seg sjøl at de ikke har skolert noen inne økonomi og statsfinanser. De har dyttet fram Øystein Djupedal, men han er bl a så hjelpeløs at han ikke engang vet forskjellen på overskudd, utbytte, og aksjegevinst i selskaper. Ganske skremmende.

Nå tror vel ingen at Kristin Haloversen personlig skal sitte med kalkulatoren og regne ut landets debet og kredit? Hun og finanskomitéen for øvrig vil jo selvsagt ha økonomer/eksperter/konsulenter med relevant innsikt med seg på laget og trekke inn andre med solid kunnskap og erfaring på det ene og det andre underveis.

Når det er sagt, er jeg ikke glad for Halvorsen som finansminister - selv om hun ikke er det første finansministeren uten økonomisk utdanning. For å fylle denne ministerposten, har ikke Per Kristian Foss en imponerende cv, han heller.

mil1365380270
Skrevet

Dette har jo en viss underholdningsverdi. Prøver å glede meg til debatter og avisinnlegg. Men jeg skulle ønske jeg ikke bodde i Norge, og måtte leve med resultatene. Men som sagt, jeg prøver å se det humoristiske. Stakkars, hun stotrer og stammer, så det ikke høres ut som hun tror på seg selv en gang...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...