Gå til innhold

flere kulturelle berikelser

Gjest lei_av_alle_kulturberikelsene

Anbefalte innlegg

Gjest lei_av_alle_kulturberikelsene
Skrevet

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article1779919.ece

å stjele fra de fattigste av oss, hvor lite skam i livet eier man egentlig?

jeg har jobbet i butikk selv og har sett det samme av våre kjære nye landsmennn hver gang det er tilbud. Det hamstres og menneskjer får ungene sine til og ta med max antall bleier på tilbud per person feks slik at de får karret seg til mest mulig.. Det står tydelig per hustand.

Skrevet

Rasist eller ei, de hadde faen meg ikke fått mat jeg hadde gitt bort-makan.......

Skrevet

Det der er direkte avskyelig.

Jævlige parasitter er hva de er. Om det er kulturen de kommer fra og holder ved, som er årsaken, kan virke nærliggende å tro. Og hvis noen andre mener noe annet, så kom gjerne med innspill.....

Straffbart burde det ha vært, og jeg håper at det finnes muligheter til å reagere på slikt fra mer offentlige hold.

For EN ting er sikkert - og det er at dette neppe gjør at hverdagsrasismen blir mindre.

Faen så provosert jeg ble av dette!

Skrevet

Skulle faen skjære meg ha hogget av dem armene, så de ikke klarte å få med seg noe som helst.

Faens apekatter.

Skrevet

Fy søren. Først og frewmst får jeg bare utrolig vondt av den gamle mannen som organiserer dette.

Jeg er ikke den største forkjemperen for "kulturberikelser", men jeg må bare nevne noe som KAN tale for deres sak. Selv om det for oss virker usannsynlig og helt opplagt frekt, så kan det være at de ikke forstår hvor alvorlig dette er for oss.

Det ER veldig vanskelig å forestille seg hvordan det er å komme til et land med ukjent språk og totalt annerledes skikker enn det vi er vant med.

Jeg var i 40-årsdag her en helg, hvorav en av gjestene var indisk. Han var helt rystet over at flere av mennene danset med kvinner som ikke var konene deres, og han trodde han hadde kommet til en slags orgie-fest eller noe ulovlig her i landet!

Kanskje de ikke skjønner at dette er til fattige. Kanskje de tenker at i verdens rikeste land har man råd til å utnytte bleietilbudet.

Vet ikke om dere skjønner helt hvor jeg vil hen, men ting er klanskje ikke så opplagt for dem som vi tror det er?

Skrevet

Fy søren. Først og frewmst får jeg bare utrolig vondt av den gamle mannen som organiserer dette.

Jeg er ikke den største forkjemperen for "kulturberikelser", men jeg må bare nevne noe som KAN tale for deres sak. Selv om det for oss virker usannsynlig og helt opplagt frekt, så kan det være at de ikke forstår hvor alvorlig dette er for oss.

Det ER veldig vanskelig å forestille seg hvordan det er å komme til et land med ukjent språk og totalt annerledes skikker enn det vi er vant med.

Jeg var i 40-årsdag her en helg, hvorav en av gjestene var indisk. Han var helt rystet over at flere av mennene danset med kvinner som ikke var konene deres, og han trodde han hadde kommet til en slags orgie-fest eller noe ulovlig her i landet!

Kanskje de ikke skjønner at dette er til fattige. Kanskje de tenker at i verdens rikeste land har man råd til å utnytte bleietilbudet.

Vet ikke om dere skjønner helt hvor jeg vil hen, men ting er klanskje ikke så opplagt for dem som vi tror det er?

Det er slike som deg som bortforklarer, stakkarsliggjør og ansvarsfraskriver disse parasittene som er hovedproblemet. De vet jævli godt hva de gjør.

Skrevet

Det er slike som deg som bortforklarer, stakkarsliggjør og ansvarsfraskriver disse parasittene som er hovedproblemet. De vet jævli godt hva de gjør.

Jo, du har nok rett, i bunn og grunn er det min skyld at pakkisene stjeler mat fra de fattige.

Skrevet

Man kan forklare ting uten at man dermed unnskylder det!

Husker en dokumentar jeg så en gang om noen sigøynere. Der sa en av dem rett ut at hvis han svindler deg for noe, så er det DU som er dum som lar deg svindle - det er ikke synd på deg fordi du er et offer.

Dette kan være en forklaring på hvorfor han har så lav terksel for å svindle noen, men absolutt ingen unnskyldning.

Skrevet

Javisst. Å forsøke å forstå hvorfor, og ikke bare hva, er jo ensbetydende med å "bortforklare"...

"..........................................."

Skrevet

Jo, du har nok rett, i bunn og grunn er det min skyld at pakkisene stjeler mat fra de fattige.

Deg og andre som unnskylder dem. De kommer fra en annen kultur, men det er ikke akseptert å stjele der heller.

Ikke bortforklar alt med kulturforskjeller.

Gjest Ameniman
Skrevet

Og gubben tør ikke ordne opp av frykt for å bli kalt for rasist!?...

Ytringsfriheten, gjelder den bare for mørkhudede eller?hvor langt skal det gå?

Skrevet

Deg og andre som unnskylder dem. De kommer fra en annen kultur, men det er ikke akseptert å stjele der heller.

Ikke bortforklar alt med kulturforskjeller.

Jeg vet ikke hvor vanskelig det er for deg å forstå at jeg ikke bortforklarer, men kommer med den forklaringen jeg kan komme på?

Hva er din forklaring, at de er parasitter som bare er ondskapsfulle? Jeg vet ikke om den forklaringen er noe særlig bedre.

Men det er flott at du har selvironi hvertfall, jmf. nicket ditt.

Skrevet

Jeg vet ikke hvor vanskelig det er for deg å forstå at jeg ikke bortforklarer, men kommer med den forklaringen jeg kan komme på?

Hva er din forklaring, at de er parasitter som bare er ondskapsfulle? Jeg vet ikke om den forklaringen er noe særlig bedre.

Men det er flott at du har selvironi hvertfall, jmf. nicket ditt.

"Men det er flott at du har selvironi hvertfall, jmf. nicket ditt. "

*he he*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...