Gå til innhold

Obh Nordica bordgrill - er den bra? billig?

Anbefalte innlegg

lalala1365380457
Skrevet

Vurderer å kjøpe oss denne, ser så kjekk ut. Kjøttet blir jo så mye saftigere når man griller.. Noen som har erfaring med denne? Er den god? Har du isåfall den med eller uten løse plater for enkel rengjøring? Er dette bra/dårlig?

Noen som eventuellt har kommet borti gode tilbud på den?

På forhånd takk =D

Skrevet

Jeg kjenner ikke til produktet, har kun sett reklamen.

Det jeg ikke kan forstå er hvorfor maten skulle bli noe saftigere enn ved å steke i (grill)panne?

Generelt er min erfaring at "morsomme-sette-rett-på-bordet-matlagingsdingser" brukes noen ganger før de havner innerst i et skap. (Sammen med fondue-gryta, raclette-settet, smørbrødgrillen etc.)

lalala1365380457
Skrevet

Jeg kjenner ikke til produktet, har kun sett reklamen.

Det jeg ikke kan forstå er hvorfor maten skulle bli noe saftigere enn ved å steke i (grill)panne?

Generelt er min erfaring at "morsomme-sette-rett-på-bordet-matlagingsdingser" brukes noen ganger før de havner innerst i et skap. (Sammen med fondue-gryta, raclette-settet, smørbrødgrillen etc.)

joda, ser godt hva du mener. Men det vil ikke bli satt rett på bordet i vårt tilfelle, det vil bli brukt istedenfor stekepanne. Alt kjøtt bruker å bli så mye mer saftig på grill enn stekepanne (iallefall når vi griller), at jeg tenkte en inne-bordgrill måtte være ideellt

Skrevet

joda, ser godt hva du mener. Men det vil ikke bli satt rett på bordet i vårt tilfelle, det vil bli brukt istedenfor stekepanne. Alt kjøtt bruker å bli så mye mer saftig på grill enn stekepanne (iallefall når vi griller), at jeg tenkte en inne-bordgrill måtte være ideellt

Selvsagt greit å kjøpe grillen om du gjerne vil ha den, men vet av erfaring hvor lett det er å bli fristet av reklame.

Og: skjønner fremdeles ikke hvordan maten kan bli saftigere i denne grillen enn i (grill)panne. Fenomenet med at maten smaker bedre fra grill ute om sommeren er vel mest psykisk - sommer, fint vær, gode venner etc.

Skrevet

Det vil bli raskere ferdig i en bordgrill hvis den varmer fra begge kanter, men utenom det ville jeg heller kjøpt en grillpanne på butikken.

Likedan som på grillen blir det uansett ikke, spør du meg må det kull og/eller røyk til.

lalala1365380457
Skrevet

Selvsagt greit å kjøpe grillen om du gjerne vil ha den, men vet av erfaring hvor lett det er å bli fristet av reklame.

Og: skjønner fremdeles ikke hvordan maten kan bli saftigere i denne grillen enn i (grill)panne. Fenomenet med at maten smaker bedre fra grill ute om sommeren er vel mest psykisk - sommer, fint vær, gode venner etc.

ikke hos oss..mulig det er vi som er elendig på å steike kjøtt, men det blir faktisk ufattelig mye saftigere =)

lalala1365380457
Skrevet

Det vil bli raskere ferdig i en bordgrill hvis den varmer fra begge kanter, men utenom det ville jeg heller kjøpt en grillpanne på butikken.

Likedan som på grillen blir det uansett ikke, spør du meg må det kull og/eller røyk til.

takk :) skal prøve å snakke litt med selgerne på butikken og høre om de kanskje har noe som er bedre å anbefale. Farten har ikke så mye å si, vil bare ha saftig, herlig kjøtt ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...