Gå til innhold

Hp. problemer(install.av prod)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg sittet her i flere timer, innstallert, avinstaller om og om igjen.

Har også ringt support fire (!) ganger.

Når jeg innstallerer programvaren til kamera så funker det greit.

Men om jeg innstallerer skriveren da etterpå så legger den seg over kamera og begge slutter å virke.

Om jeg innstallerer kamera og prøver å la maskinen finne skriveren - for å slippe dens programvare- så mangler den filer som den ikke finner på maskinen, på cd til kamera og ikke cd til skriver (?)

Nå sisst fikk jeg beskjed om å laste ned noe innihampadalen stort noe, drivere og program som KANSKJE skulle løse problemene.

Men jeg kan ikke drive å laste ned ting i hytt og pine som kanskje virker.

Noen som aner råd?

Kanskje jeg må kassere HP produktene og kjøpe kamera og skriver i annet merke?

Skrevet

Har du vært inne på maskinvare - enhetsbehandling og sett om det er noen feilmeldinger på noen av enhetene?

Høyreklikk My Computer, velg Hardware - Device Manager. Der får du en liste over enhetene som er tilkoblet systemet, og evt. feilmeldinger.

"............................................."

Skrevet

Har du vært inne på maskinvare - enhetsbehandling og sett om det er noen feilmeldinger på noen av enhetene?

Høyreklikk My Computer, velg Hardware - Device Manager. Der får du en liste over enhetene som er tilkoblet systemet, og evt. feilmeldinger.

"............................................."

Det var ikke i mine tanker, men helt enkelt fordi selve innstalleringa slo feil.

Når jeg fikk til kamera så slo skriveren det hele ihjel...jeg fikk skrevet ut fra word for.eks. men scanneren var helt død.

Og en stund her så ble det bare x på bildene jeg sendte over fra kamera.

Så jeg følte vel at kamera fungerte alene til slutt men at det oppsto problemer så fort skriveren kom inn i bildet.

Så da var jeg like langt.

Som sakt så var det slik at jeg ikke klarte å få skriveren til å virke uten prog.vare, da det manglet filer jeg ikke fant noen sted.

Og lot jeg programvaren få gå sin gang så endte jeg opp med feilmeldinger og rot.

Så det var veldig enten eller, så jeg tenkte ikke på å se der, jeg merket det jo liksom :)

Nå har jeg avinstallert begge to i fullt sinne, aner ikke hva jeg skal gjøre...

:(

Men takk for svar a.

Skrevet

Det var ikke i mine tanker, men helt enkelt fordi selve innstalleringa slo feil.

Når jeg fikk til kamera så slo skriveren det hele ihjel...jeg fikk skrevet ut fra word for.eks. men scanneren var helt død.

Og en stund her så ble det bare x på bildene jeg sendte over fra kamera.

Så jeg følte vel at kamera fungerte alene til slutt men at det oppsto problemer så fort skriveren kom inn i bildet.

Så da var jeg like langt.

Som sakt så var det slik at jeg ikke klarte å få skriveren til å virke uten prog.vare, da det manglet filer jeg ikke fant noen sted.

Og lot jeg programvaren få gå sin gang så endte jeg opp med feilmeldinger og rot.

Så det var veldig enten eller, så jeg tenkte ikke på å se der, jeg merket det jo liksom :)

Nå har jeg avinstallert begge to i fullt sinne, aner ikke hva jeg skal gjøre...

Men takk for svar a.

Slik du beskriver det, så høres det ut som en driverkonflikt - altså at de to driverne forstyrrer og ødelegger for hverandre.

"..........................................."

Skrevet

Slik du beskriver det, så høres det ut som en driverkonflikt - altså at de to driverne forstyrrer og ødelegger for hverandre.

Ja, det virker ikke som om de klarer å jobbe sammen i det hele tatt.

Det rare er at jeg jo hadde alt i orden på den forrige pc`n...men at det altså ikke går på denne.

Og det i seg selv er jo litt rart.

Skrevet

Ja, det virker ikke som om de klarer å jobbe sammen i det hele tatt.

Det rare er at jeg jo hadde alt i orden på den forrige pc`n...men at det altså ikke går på denne.

Og det i seg selv er jo litt rart.

Du hadde akkurat samme utstyret of programvaren, og samme OS på en annen PC? Da virker de som om det er et windows problem.

Skrevet

Du hadde akkurat samme utstyret of programvaren, og samme OS på en annen PC? Da virker de som om det er et windows problem.

Ja, kjøpte meg bra pc - med wind.xp - som etterhvert (tror pga. bla. windowsproblem !) ble byttet.

Fikk altså denne nye i går.

Merket dog at de hadde "tatt bedre hånd om" denne i fohold til den andre. (brukt mer tid på å sjekke, lagt inn trådløst etc)

Så jeg håpet altså at det ikke var noe med maskinen denne gangen.

Dog sa de på HP at de hadde hørt at noen produkter kunne krasje...hvordan nå det går ann da...

Skrevet

Ja, kjøpte meg bra pc - med wind.xp - som etterhvert (tror pga. bla. windowsproblem !) ble byttet.

Fikk altså denne nye i går.

Merket dog at de hadde "tatt bedre hånd om" denne i fohold til den andre. (brukt mer tid på å sjekke, lagt inn trådløst etc)

Så jeg håpet altså at det ikke var noe med maskinen denne gangen.

Dog sa de på HP at de hadde hørt at noen produkter kunne krasje...hvordan nå det går ann da...

"Dog sa de på HP at de hadde hørt at noen produkter kunne krasje...hvordan nå det går ann da..."

Det vil alltid være en mulighet, iom. at produsentene av pc-er og pc-utstyr er så mange. Stort sett fungerer kompatibiliteten bra, men noen ganger dukker det opp et par produkter som har problemer med hverandre.

"........................................"

Skrevet

"Dog sa de på HP at de hadde hørt at noen produkter kunne krasje...hvordan nå det går ann da..."

Det vil alltid være en mulighet, iom. at produsentene av pc-er og pc-utstyr er så mange. Stort sett fungerer kompatibiliteten bra, men noen ganger dukker det opp et par produkter som har problemer med hverandre.

"........................................"

Litt ironisk når cd`ne flommer over av "designet for å passe sammen"...

Får se om jeg gidder å jobbe med det litt i helga....om ikke så...johoooo, nytt kamera :o

God helg ;)

Skrevet

Litt ironisk når cd`ne flommer over av "designet for å passe sammen"...

Får se om jeg gidder å jobbe med det litt i helga....om ikke så...johoooo, nytt kamera :o

God helg ;)

Kanskje det hjelper å laste ned og installere oppdaterte drivere fra hp.com?

Skrevet

Kanskje det hjelper å laste ned og installere oppdaterte drivere fra hp.com?

Jo, det kan nok tenkes...jeg fikk også fire "ting" jeg skulle laste ned, men dette var diiiigre greier så jeg ble litt skeptisk.

Det var ikke sikkert det virket, liksom, så da ble den litt spe og jeg bakket ut.

Det jeg ikke kan skjønne er hvordan dette kunne virke på den andre maskinen...som er lik denne maskinen, og hvor de begge har win.XP.

Får se om jeg gidder å prøve litt til i løpet av helgen...men det hadde helt klart vært enklere å de hadde sendt meg linker til ting de VISSTE ville reparere problemet.

Takk :)

Skrevet

Jo, det kan nok tenkes...jeg fikk også fire "ting" jeg skulle laste ned, men dette var diiiigre greier så jeg ble litt skeptisk.

Det var ikke sikkert det virket, liksom, så da ble den litt spe og jeg bakket ut.

Det jeg ikke kan skjønne er hvordan dette kunne virke på den andre maskinen...som er lik denne maskinen, og hvor de begge har win.XP.

Får se om jeg gidder å prøve litt til i løpet av helgen...men det hadde helt klart vært enklere å de hadde sendt meg linker til ting de VISSTE ville reparere problemet.

Takk :)

Har du prøvd å kontakte HP sin service-desk (support) og spurt om hjelp?

Skrevet

Har du prøvd å kontakte HP sin service-desk (support) og spurt om hjelp?

Ja, snakket med dem fem (?) ganger i går, og prøvde ymse alternativer...

men nei :( ...det var de som sa til meg at jeg skulle laste ned fire forskjellige ting i håp om at det skulle virke.

Men det var store greier det de ba meg laste ned, og siden de ikke var sikre pinglet jeg ut.

:)

Skrevet

Ja, snakket med dem fem (?) ganger i går, og prøvde ymse alternativer...

men nei :( ...det var de som sa til meg at jeg skulle laste ned fire forskjellige ting i håp om at det skulle virke.

Men det var store greier det de ba meg laste ned, og siden de ikke var sikre pinglet jeg ut.

:)

Hva er du redd for???

Det er snakk om drivere eller annen programvare fra HP sine sider?

Så lenge du har oppdatert anti-virus-program på maskinen er det sjelden noen fare med å laste ned programmer, og særlig ikke når programmet er fra en seriøs aktør i bransjen.

Skrevet

Hva er du redd for???

Det er snakk om drivere eller annen programvare fra HP sine sider?

Så lenge du har oppdatert anti-virus-program på maskinen er det sjelden noen fare med å laste ned programmer, og særlig ikke når programmet er fra en seriøs aktør i bransjen.

Joda, er ikke redd for virus ol.

Stoler på a.virusprogram og HP.

Men har ikke videre lyst på programmer - det ene iallefall var det - som tar mye plass hvis de alikavel ikke virker.

Skjønner jo at etter installering av de fire så kan de alikavel fjernes...men er nok litt pysete fordi jeg har slitt med problemer med andre pcn i flere måneder og nå sitter med en helt ny.

Det blir jo gjerne en fil liggende igjen her og der bla.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...