Gå til innhold

Skummelt å være hyggelig på bussen?

Anbefalte innlegg

Gjest Tro om jeg skal flytte???
Skrevet

Forræder!

:-)

Jeg synes da vi er blide nok jeg. Smiler du til andre får du smil tilbake, bare prøv du.

Men jeg liker også å være i fred på bussen. Mitt friminutt mellom hjem og jobb, hvor jeg lader opp til en lang dag på jobb, eller kveld hjemme med mine kjære.

Jada, vet alt det der om å smile til andre osv... :-)

Men generelt sett så virker det som om folket i Oslo er mer hyggelig, høflige og serviceinnstilte enn her i Tromsø, og VELDIG lette å komme i kontakt med. Tror jeg elsker den byen altså *S*

Her i Tromsø er folk så kule at de nesten ikke får sove på natta ;-)

Skrevet

Vel, nå er jeg innfødt Tromsøjente, og må si at det du her insinuerer (Tromsøværringer er så smilende og hyggelig?) ikke stemmer heeelt med virkeligheten.

Faktisk må jeg si at en av grunnene til at jeg trives så godt i Oslo - som jeg besøker så ofte jeg kan - er folket! Smilende, høflige, hyggelig - det være seg på butikk, kafé...uansett!

Jeg syns Tromsøværringene er mer uhøflige enn folket i hovedstaden, tar ikke så lett kontakt ute på byen f.eks, dårlig (elendig) service i butikker etc.

Så dette med at nordlenninger er så mye mer åpne og hyggelige er en myte!

"Så dette med at nordlenninger er så mye mer åpne og hyggelige er en myte!"

Nåja...jeg tror ikke Tromsø by er helt representativt for hele nordland og nordnorge :-)

Vi er ofte mer rett fram og ærlig, ihvertfall. Det merker jeg selv.

"............................................"

Skrevet

Nå er kanskje ikke alle like utadvendte som deg og "gubben" da. Mange pratesjuke folk har heller ikke alltid de sosiale antennene på plass sjøl. De overkjører andre totalt og registrer ikke hvem som er mottakelige eller ikke. Sikkert et markeringsbehov.

Det er jo sant - man møter mange ulike mennesker :) - jeg er glad jeg ikke lenger er så sjenert som jeg var i tenårene og i 20-årene - jeg turte ikke spise alene på hotell engang, -langt mindre snakke med noen. Rart.

mil1365380270
Skrevet

Synes nordmenn er hyggelige, jeg. Starter ikke en samtale fordi jeg kjeder meg, men jeg hilser da på folk i heisen f.eks. Og ser de ikke alt for forknytte ut, kan vi småprate litt også. Mange som ser litt mutte ut, livner til. Koselig det!

Tror ikke folk er sure og innadvente, går nok mer på at de ikke vil virke som de legger seg opp i ting, virke innpåtrengende. En form for høflighet :-)

Gjest miiiiiau
Skrevet

Vel, nå er jeg innfødt Tromsøjente, og må si at det du her insinuerer (Tromsøværringer er så smilende og hyggelig?) ikke stemmer heeelt med virkeligheten.

Faktisk må jeg si at en av grunnene til at jeg trives så godt i Oslo - som jeg besøker så ofte jeg kan - er folket! Smilende, høflige, hyggelig - det være seg på butikk, kafé...uansett!

Jeg syns Tromsøværringene er mer uhøflige enn folket i hovedstaden, tar ikke så lett kontakt ute på byen f.eks, dårlig (elendig) service i butikker etc.

Så dette med at nordlenninger er så mye mer åpne og hyggelige er en myte!

Du har rett i at ansatte i butikker og i servicenæringer generelt er hyggeligere i Oslo, de er rett og slett mer profesjonelle. Her har tromsøværingen et stort utviklingspotensiale. Men dette er også det eneste området hvor jeg mener at Oslofolk er "åpnere", de har vett nok til å si "hei" og smile til kundene sine.

I ikke-profesjonelle forhold insinuerer jeg at nordlendingen er hyggeligere, ja. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...