Gå til innhold

Er det vanlig å ha tannstein?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hatt snurten av tannstein og tannlegen min er like forbløffet hvert år. Er det virkelig så vanlig å ha tannstein?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

11

• Lillemus

8

• mrxx

4

• Babette

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tror det er ganske vanlig.

Pleier alltid å fjerne litt tannstein når jeg er hos tannlegen.

Du er heldig som ikke har noe da. :)

Skrevet

Trodde alle hadde det jeg. Jeg får beskjed hvert år om å begynne med tanntråd, men det holder aldri lenger enn et par uker.

Skrevet

Trodde alle hadde det jeg. Jeg får beskjed hvert år om å begynne med tanntråd, men det holder aldri lenger enn et par uker.

Jeg er nok ikke verdens flinkeste med tanntråden jeg heller, men tar noen skippertak innimellom... :o)

Skrevet

Det må da være veldig vanlig.

Men ser det antydes at tanntråd forhindrer tannstein? Det skjønner jeg ikke helt.

Jeg bruker forøvrig tanntråd hver dag og har da tannstein for det, selv om det ikke er mye.

Skrevet

Jeg har aldri hatt det før nå, oppdaget det her forleden dag, så det er nok en grunn til å bestille time hos tannlegen, har et SVÆRT hull også som jeg må få gjort noe med. Hva kommer egentlig tannstein av? Vet du det?

Skrevet

Det må da være veldig vanlig.

Men ser det antydes at tanntråd forhindrer tannstein? Det skjønner jeg ikke helt.

Jeg bruker forøvrig tanntråd hver dag og har da tannstein for det, selv om det ikke er mye.

Du ville ganske sikkert ha hatt enda mere tannstein hvis du ikke hadde "flosset".

Tanntråden tar noe av plaquen mellom tennene før den rekker å stivne til tannstein.

Hvis du fortsatt ikke skjønner, får jeg banke det inn i skallen på deg.

Skrevet

Jeg tror det har sammenheng med bakterieflora i munnen, hva man spiser/drikker og generell tannhygiene (puss, tanntråd, fluorskyll).

Skrevet