Gå til innhold

Bruker alle nettbanker kodebrikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, men denne koden er ikke nok for å logge inn. Man må i tillegg have en 4-sifret kode i tillegg for å logge inn.

Niks. Man må ha personnummer (11 siffer) og et passord riktignok, men ingen kode i tillegg til koden på brikken. Og som alle vet har man en stygg dendens til å være lett gjennomskuelig ved valg av passord... ;o)

Skrevet

Niks. Man må ha personnummer (11 siffer) og et passord riktignok, men ingen kode i tillegg til koden på brikken. Og som alle vet har man en stygg dendens til å være lett gjennomskuelig ved valg av passord... ;o)

Hmm, merkelig, I min nettbank hos DnB må jeg først skrive inn personnummer og deretter en personlig kode og så engangskoden fra nummer-brikken.

Skrevet

Hmm, merkelig, I min nettbank hos DnB må jeg først skrive inn personnummer og deretter en personlig kode og så engangskoden fra nummer-brikken.

Har en sparebank jeg, ikke DnB.

Skrevet

Har en sparebank jeg, ikke DnB.

Ja, må være der forskjellen er.

lalala1365380457
Skrevet

Genial er det siste ordet jeg ville brukt om den sertifikatløsningen til Skandiabanken gitt....

_skandiabanken_ er genial, ikke nødvendigvis løsningen deres på bruk av nettbank ved en annen maskin. Men jeg synes nå den er bra og jeg da, lettvint og enkelt, og ganske så sikkert =)

Skrevet

Jeg hadde sånn kodekort, men fikk plutslig nytt Visakort med chip i posten her om dagen. Noen dager/uker(husker ikke)seinere fikk jeg sånn "kalkulator, som jeg skal stikke kortet i hver gang jeg skal logge på nettbanken.

Men jeg gidder ikke ta det i bruk før i slutten av mnd når nye regninger skal betales, ringer kontofonen for å sjekke saldoen i stedet. Ringer gudskjelov gratis dit(har Telio)...

Glemte jo å si hvilken bank da.

Sparebank1. Visakort med chip på selve kortet, og en kodegreie, med nøkkelring.

Kan derfor logge meg inn på nettbanken fra hvilken som helst pc.

Skrevet

"Jeg synes det er litt dumt med disse kodebrikkene for hvis man ikke har med seg kodebrikken alle steder så kan man ikke logge inn."

Sånn har jeg da alltid hatt det med DnB Nor, bortsett fra at jeg får et kodekort tilsendt med (u)jevne mellomrom. Jeg får ikke logget inn uten dette, og det er ikke særlig smart å gå med det i samme lomme som bankkortet.

".........................................."

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja, men det var ikke noe bedre med walleten til Dnb heller da?

Da måtte jo walleten være lagt inn i den aktuelle pc du skal bruke? Og passordet måtte jo byttes av og til, og da måtte walleten på nytt kopieres til aktuelle pc. Så jeg synes ikke det var noe bedre å skulle huske å ha med en diskett med gjeldende wallet på.

Men over til ditt spørsmål, alle bruker ikke kodebrikker ennå.

Både samboeren min og og jeg har Dnb Nor, jeg har kodebrikke og han har et kode"kort" hvor det står mange koder på. På str. med kredittkort. Grunnen til at vi ikke har likt, selv om vi nå har samme bank, er at vi kom fra forskjellige banker ved sammenslåinga.

Jeg er forøvrig strålende fornøyd med kodebrikka framfor wallet.

En annen ting er jo at fler og fler datamaskiner faktisk ikke har diskettstasjon mens wallet _måtte_ lagres på diskett hvis man skulle legge den inn via nettbanken. Fikk trøbbel med en gang jeg fikk maskin uten diskettstasjon. Fikk heller ikke bruke medbragt diskett på internettkafeer, forståelig nok. Jeg hadde aldri sans for den wallet-greia, liker mye bedre kodekortet jeg har nå, det er absolutt mer fleksibelt og kan brukes hvor som helst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...