Gå til innhold

Vegger soverom

Gjest opp pusserinnen

Anbefalte innlegg

Gjest opp pusserinnen
Skrevet

Driver og pusser opp soverommet mitt. Har fjernet gammel tapet fra sponplater, tapeten hadde sprukket i skjøtene på platene.

Nå er jeg litt usikker på hva jeg skal ha på veggene. Male, strie med maling eller ny tapet? Hva er finest og mest "in"? (med tanke på evt salg av bolig senere) Jeg er redd ny tapet vil sprekke igjen i skjøtene på platene, men hvis jeg setter på sånne striper over skjøtene holder det kanskje?

Er det veldig gammeldags med malt strie? Føler liksom det jeg.

Gode forslag mottas med takk!

lalala1365380457
Skrevet

strie er nesten helt umulig å få fjernet fra veggene igjen, så hvis du tenker på eventuelle kjøpere (som ikke liker strie) så er dette absolutt negativt.

gå på en malerbutikk hvor de har fagpersonell, så får du svar på hvordan du best kan behandle overflaten så du kan tapetsere på nytt, eventuellt male overflaten :)

Skrevet

strie er nesten helt umulig å få fjernet fra veggene igjen, så hvis du tenker på eventuelle kjøpere (som ikke liker strie) så er dette absolutt negativt.

gå på en malerbutikk hvor de har fagpersonell, så får du svar på hvordan du best kan behandle overflaten så du kan tapetsere på nytt, eventuellt male overflaten :)

En lys tapet synes jeg er flott. Men få tips i malerbutikk om hvordan du unngår at det sprekker igjen. (Trodde egentlig sparkling holdt jeg men....)

Skrevet

Hvis det er gammeldags med malt strie så er det svært mange som er gammeldagse. Føler det er mer gammeldags med fargerike tapeter.

Men jeg ville nok valgt miljøtapet framfor glassfiberstrie, da denne er enklere å få av.

Mal i en nøytral og lys farge så står du best ift et evt. salg.

lalala1365380457
Skrevet

Hvis det er gammeldags med malt strie så er det svært mange som er gammeldagse. Føler det er mer gammeldags med fargerike tapeter.

Men jeg ville nok valgt miljøtapet framfor glassfiberstrie, da denne er enklere å få av.

er det ikke heller det at mange er 'ufrivillig' gammeldags, fordi det er så vanskelig å fjerne strie, at de fleste lar det være isteden for å gå løs på det uendelige arbeidet med å rive den ned/sparkle ruglene?! ;)

Gjest opp pusserinnen
Skrevet

Synes det virker som det begynner å bli gammeldags med malt strie jeg. Eller får du strie uten struktur?

Tapet synes jeg ser veldig morderne ut, men ikke med mønster da, bare lyse og diskrete.

Skrevet

Synes det virker som det begynner å bli gammeldags med malt strie jeg. Eller får du strie uten struktur?

Tapet synes jeg ser veldig morderne ut, men ikke med mønster da, bare lyse og diskrete.

Du får strie uten struktur, men da skal du sparkle jævlig godt for at det ikke skal se stygt ut.

Ville heller valgt strie med lite struktur.

Hvis du velger lyse og diskrete tapeter så er det jo nesten det samme som malt strie.

den opprinnelige m&m
Skrevet

www.ifi.no har mange tips, også om hvordan du får sparklet bort gammel strietapet.

Gjest opp pusserinnen
Skrevet

Du får strie uten struktur, men da skal du sparkle jævlig godt for at det ikke skal se stygt ut.

Ville heller valgt strie med lite struktur.

Hvis du velger lyse og diskrete tapeter så er det jo nesten det samme som malt strie.

Ja, men er ikke tapet penere enn strie? De er jo glatte da?

Sånn rugle-strie er liksom kontor/frisør og slike typer steder som har.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...