Gå til innhold

Noen som er ped.leder i barnehage?

Anbefalte innlegg

Gjest amparro
Skrevet

Jeg er utdannet bv.pedagogg og fam.terapeut. Jeg har lurt på om det å jobbe som ped.leder i barnehage kunne være noe for meg...

Er det noen her som kan fortelle meg litt om arbeidsoppgavene til en ped.leder....? Hvordan ser dagen i barnehagen ut? Arbeidstider og lønn?

Gjest jaha ja
Skrevet

Ped.leder stilling i bhg en er for dem som er utdannet til det - nemlig førskolelærere.

Gjest amparro
Skrevet

Ped.leder stilling i bhg en er for dem som er utdannet til det - nemlig førskolelærere.

Jeg vet at bv.pedagoger også jobber som ped.ledere i barnehager. Og, forresten - du svarte ikke på det jeg spurte om ;-)

Gjest Persille
Skrevet

Du kan ikke det - du må ha småbarnsped. for å jobbe i som pedagog i barnehage.

Om du vet om noen som gjør det, så har de tilleggsutdannelse oppå barnevernsutdannelsen.

Gjest Persille
Skrevet

En ped.leder er forresten leder for alle de andre pedagogene - og da skal du i tillegg ha noen års erfaring på deg fra arbeid som pedagog i barnehage.

fei1365380229
Skrevet

Har du ikke egentlig småbarnsped. når du er utdannet barnevernsped.? Jeg tror du skal sjekke opp med "barnehagekontoret" der du bor å høre om de evt. ansetter folk med din bakgrunn. Selvfølgelig er det også viktig hva slags arbeidserfaring du har.

Gjest trives i jobben min jeg
Skrevet

En pedagogisk leder leder en hel avdeling i barnehagen.

Ped.leder har ansvar for å organisere vakter, sette opp ukeplan og fordele oppgaver. Gjennomføre medarbeidersamtaler, observere barn, sette i gang tiltak, veilede resten av personalet, delta i lederteamet i barnehagen, ha foreldresamtaler, lede avdelingsmøter, skrive årsplan og periodeplaner +++

For å ansettes som ped.leder må man ha godkjent førskolelærerutdanning.

Unntak er der det ikke er søkere med disse kvalifikasjonene.