Gå til innhold

Tror du på spøkelser?

Anbefalte innlegg

Elisabeth1365380359
Skrevet

Tror du på spøkelser, eller liv på "den andre siden"? Slik som feks åndenes makt.. At det er liv som vi ikke ser, men som vi _kan_ se, høre, oppleve...

Jeg har aldri følt meg trygg i barndomshjemmet mitt. Klarer bare ikke å være alene i det huset. Det er noe der som plager meg, men bare når jeg er alene...

Etter at jeg flyttet derfra har jeg bodd i mange andre hus. Opplever ikke det samme noen annen plass. Men der "hjemme" kan jeg fortsatt ikke sove med lyset av...

Og nei, har aldri opplevd noe vondt hjemme, som skal gi meg denne følelsen. Det er bare noe som jeg ikke vet hva er...

Skrevet

Jeg er skeptiker. Men jeg utelukker ingenting, og jeg ser heller ingen fornuftig eller logiske argumenter for at noe vitenskapen ikke forstår ikke kan eksistere. Det er uhorvelig mye vi ikke vet eller forstår, og jeg er overbevist om at mye av dette blir nøyaktig det samme som at f.eks strøm ville blitt sett på som noe overnaturlig for 1000 år siden.

"........................................."

Skrevet

Jeg vet ikke. Har aldri opplevd noe selv, men er livredd for at jeg skal oppleve noe. :)

Og jeg har fått fortalt fra folk som har opplevd det selv, så jeg vet liksom ikke hva jeg skal tro...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tror verken det ene eller det andre, men er livredd for å møte på små spøkelsesjenter.

...eller andre døde folk for den saks skyld.

Generelt er jeg skeptisk til folk som er daue og går rundt, men jeg vet ikke om jeg tror på dem.

Skrevet

Jeg tror verken det ene eller det andre, men er livredd for å møte på små spøkelsesjenter.

...eller andre døde folk for den saks skyld.

Generelt er jeg skeptisk til folk som er daue og går rundt, men jeg vet ikke om jeg tror på dem.

"Generelt er jeg skeptisk til folk som er daue og går rundt, men jeg vet ikke om jeg tror på dem."

"Hvor vanlig er det at spøkelser drar på gjenferd, og hvor pleier de å dra?"

- Otto Jespersen i intervju med Margit Sandemo (Revolvermagasinet - maaaaange år siden)

".............................................."

Skrevet

Hehe... det var litt uggent å være innom et av husene i nabolaget til Tavern på natta, mørkt og ekkelt, etter å ha sett programmet om åndene på tv rett før nattevakta startet :-D Man blir jo litt betenkt, jeg tror absolutt det er mer mellom himmel og jord enn vi vet om, spesielt når det er så mange som har "opplevd noe" på et eller annet vis.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe... det var litt uggent å være innom et av husene i nabolaget til Tavern på natta, mørkt og ekkelt, etter å ha sett programmet om åndene på tv rett før nattevakta startet :-D Man blir jo litt betenkt, jeg tror absolutt det er mer mellom himmel og jord enn vi vet om, spesielt når det er så mange som har "opplevd noe" på et eller annet vis.

Jeg føler det også sånn. Ser jeg på en spøkelsesfilm før jeg skal ut og vandre i mørke, trange og ensomme korridorer, frykter jeg å se skrømt rundt hvert et hjørne.

Det er jo så mange som har sett noe.

Men jeg trøster meg litt med at det også er jævla mange som har blitt kidnappet av UFO-er. :)

laguna1365380434
Skrevet

Egentlig bare når jeg er mørkredd i utgangspunktet..;-)

Men jeg ikke noe beinhardt anti-overnaturlig menneske, men jeg vil nødig være helt Margit Sandemo heller.

Huset jeg er oppvokst i har ganske mye "stemning" og jeg blir mørkredd der og vil helst ikke sove over alene..Min mor er ikke redd der i det hele tatt dog,men legger merke til fenomenene. Som er stemninger lysforandringer, lyder (derav banking og smell) og at ting flytter seg og faller ned..:-o

Alle skjønner også umiddelbart hvilke deler av huset man mener det spøker i, uten at jeg har hintet kraftig eller at det ser mer "spøkelsaktig" ut der.

Dessuten er jeg generelt ganske var på sånt..Mener meg å merke fort om et sted har god, dårlig eller, det vanligste, helt nøytral, atmosfære.

Jeg blir vel en "kanskje"..Jeg må jo trofolk på ders ord, selvom jeg tror mye spøkeri nok er sansebedrag..Ting jeg har ment å oppleve selv aner jeg ikke hva slags fenomener er, men ting som "lyder i gamle hus" og "vinden" er jo gjentagelses forklaringer fra skeptiske bekjente..;-) Men det forklarer neggu ikke alt..! ;-)

En annen skummelting jeg ikke er sikker på om jeg kan forklare helt rasjonnelt (selvom mye av sånt er mye opplklart) var alle de skumle tingene som skjedde når vi lektemed spiritisme og ouijabrett....Jeg blir faktisk litt mørkredd av det ENDA, selvom mye av det som skjedde nok var naturlig, massesugesjon og hysteri.

:-)

Skrevet

Jeg tror ikke på spøkelser, er mer redd for levende mennesker: innbrudtjuver, voldektsmenn og slikt jeg:-p Det er mange skumle typer ute og går.

Gjest Liza i London
Skrevet

Ja!

senest i dag var det en sykepleier som spurte meg om jeg visste hvem som kunne hjelpe et lite barne -"spoekelse" ut av huset deres fordi soennen deres ble forstyrret av "det" om nettene, "Det" ville alltid ha selskap rundt kl 03 am.

de voksne hoerer det ogsaa...fottrinn paa trappeavsatsen,men de blir ikke nevneverdig oppskaket av det,slik soennen blir.

jeg anbefalte soknepresten...kirken er flink til slikt.

jeg er litt sur fordi ingen gaar igjen i vaart eldgamle hus.

Skrevet

tror på det ja. har mine opplevelser som styrker dette..

Gjest svaksterk
Skrevet

Ja!

senest i dag var det en sykepleier som spurte meg om jeg visste hvem som kunne hjelpe et lite barne -"spoekelse" ut av huset deres fordi soennen deres ble forstyrret av "det" om nettene, "Det" ville alltid ha selskap rundt kl 03 am.

de voksne hoerer det ogsaa...fottrinn paa trappeavsatsen,men de blir ikke nevneverdig oppskaket av det,slik soennen blir.

jeg anbefalte soknepresten...kirken er flink til slikt.

jeg er litt sur fordi ingen gaar igjen i vaart eldgamle hus.

Hehe, måtte le..:D

Sur for at ingen går igjen :-)

*lol*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...