Gå til innhold

kontantstøtten

Anbefalte innlegg

Gjest mmmmmmmmmmmmmmmm
Skrevet

hvorfor hater feministene i sv og arbeiderpartiet kontantstøtte?

klarer ikke annet enn å tro at det er en prinsippsak for de. eller symbolsak om man vil..

hva tror dere

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Atene

8

• asterix

7

• favn

5

• flisa

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest for kontantstøtte
Skrevet

Jeg vil bare si at vi har hatt god nytte av kontantstøtten. Jeg er kjempeglad får å ha hatt anledning til å være hjemme med barna mens de var små!:)

Skrevet

Kort sagt så er jeg er først og fremst imot kontantstøtten fordi den også gis til folk i fullt arbeid.

Gjest for kontantstøtte
Skrevet

Kort sagt så er jeg er først og fremst imot kontantstøtten fordi den også gis til folk i fullt arbeid.

?

Skrevet

?

Kravet for kontantstøtte er at barnet/-a ikke er i barnehage som får offentlig tilskudd. Det betyr feks at folk som er i full jobb og bruker dagmamma, kan innkassere og finansiere dagmammaen med kontantstøtten.

Btw... jeg har ennå ikke hørt om en eneste mann som er hjemmeværende og mottar kontantstøtte, kun kvinner. Burde være et tankekors for alle kvinner.

Skrevet

Jeg vil bare si at vi har hatt god nytte av kontantstøtten. Jeg er kjempeglad får å ha hatt anledning til å være hjemme med barna mens de var små!:)

Jeg hadde hatt god nytte av en "reise-på-ferie-støtte". Jeg hadde hatt stor glede av å kunne reise på nye og spennende steder med barna.

Synes du det er et argument for en slik støtte ? Er ditt argument for kontantstøtten noe bedre ?

Skrevet

Da antar jeg du ønsker at statsstøtten til barnehagene skal fjernes? Den går jo i hvertfall i hovedsak til folk i fullt arbeid.

Skrevet

Da antar jeg du ønsker at statsstøtten til barnehagene skal fjernes? Den går jo i hvertfall i hovedsak til folk i fullt arbeid.

Studenter og arbeidsledige bruker også barnehager...

Gjest for kontantstøtte
Skrevet

Jeg hadde hatt god nytte av en "reise-på-ferie-støtte". Jeg hadde hatt stor glede av å kunne reise på nye og spennende steder med barna.

Synes du det er et argument for en slik støtte ? Er ditt argument for kontantstøtten noe bedre ?

Jeg var hjemme med barn (jobbet ikke) og fikk kontantstøtte. Vi har veldig stram økonomi, men jeg ønsket å passe barna selv mens de var små. De begynte i barnehage da de var 3 år. Kontantstøtten ga meg muligheten til å bruke tid sammen med barna mine! Men jeg forstår at enkelte utnytter ordningen, og det er synd at de ødelegger for de som virkelig trenger den.

Skrevet

Studenter og arbeidsledige bruker også barnehager...

Disse gruppene bruker jo også kontantstøtten...

Skrevet

Disse gruppene bruker jo også kontantstøtten...

Poenget var noen, ikke alle prikk-prikk-prikk :-)

Skrevet

Jeg var hjemme med barn (jobbet ikke) og fikk kontantstøtte. Vi har veldig stram økonomi, men jeg ønsket å passe barna selv mens de var små. De begynte i barnehage da de var 3 år. Kontantstøtten ga meg muligheten til å bruke tid sammen med barna mine! Men jeg forstår at enkelte utnytter ordningen, og det er synd at de ødelegger for de som virkelig trenger den.

Du har fortsatt ikke kommet med noen gode argumenter utover hva du selv har lyst til.

Alle har lyst på mer penger og fritid.

Gjest for kontantstøtten
Skrevet

Du har fortsatt ikke kommet med noen gode argumenter utover hva du selv har lyst til.

Alle har lyst på mer penger og fritid.

Mener du at det bare er "ferie" å være hjemme med barna?

Skrevet

Det er fullt lovlig å jobbe fullt, bruke dagmamma og heve kontantstøtte. Dette er ikke noe smutthull, misbruk eller utnyttelse.

Det var ikke politisk enighet om at kontantstøtten skulle føre til flere hjemmeværende, da den ble vedtatt.

Skrevet

Mener du at det bare er "ferie" å være hjemme med barna?

* river meg i håret *

Nei !

Jeg mener at grunnlaget for ditt argument for kontantstøtten, er like tynt som grunnlaget for mitt argument for feriestøtte.

Vi kan ikke argumentere for en ordning utifra at vi selv har lyst på den. Det er hyggelig å ha råd til å jobbe mindre eller reise mer, men hvorfor skal staten sponse det ?

Gjest betal selv for passinga
Skrevet

* river meg i håret *

Nei !

Jeg mener at grunnlaget for ditt argument for kontantstøtten, er like tynt som grunnlaget for mitt argument for feriestøtte.

Vi kan ikke argumentere for en ordning utifra at vi selv har lyst på den. Det er hyggelig å ha råd til å jobbe mindre eller reise mer, men hvorfor skal staten sponse det ?

Og hvorfor skal staten bidra med så mye penmger for at dine barn skal bli passet i barnehage?

Gjest nattevakten og kontantstøttemotaker
Skrevet

Det er det dummeste jeg har lest på lenge. Det er da mange som ikke jobber som allikevel bruker barnehage til barna sine. Dessuten hva vet du er grunnen til at noen er hjemme? I mange tilfeller så kan det være at den ene har en såpass krevende jobb at det blir for vanskelig for begge å jobbe. Fjernes kontantstøtten bør også statstilskuddet til barnehagene fjernes mener jeg.

Skrevet

Og hvorfor skal staten bidra med så mye penmger for at dine barn skal bli passet i barnehage?

Jeg har ikke sagt at jeg synes den skal det. Jeg har ikke sagt noe om hvorvidt jeg er for eller mot kontantstøtte.

Men argumentasjonen for eller mot må begrunnes med annet enn personlige ønsker.

Gjest betal for passinga selv
Skrevet

Jeg har ikke sagt at jeg synes den skal det. Jeg har ikke sagt noe om hvorvidt jeg er for eller mot kontantstøtte.

Noen dyrker sin egen karriere mens barna lider av mangel på tid for voksenkontakt. Synes du virkelig det er bra for samfunnet? Burde det ikke være en vekker at mange barn og unge har psyksike problemer? At noen velger tid med barna sine fremfor å dyrke sin egen karriere synes jeg må være bra både for barna og samfunnet.

Skrevet

Signeres på prinsipielt grunnlag. Det er bra å søke og undersøke argumentasjoner uten at man nødvendigvis tar standpunkt (eller toner standpunkt).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...