Gjest sol93 Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 En venn av meg reagerer slik på alkohol, og jeg synes det er skremmende. Hadde det vært meg, så hadde jeg skrudd korken godt igjen for alltid. Må være forferdelig ekkelt å ikke vite hva man gjør, og tenk alt man kan finne på å gjøre uten å være bevisst. grøss og en ting til. Dette er et legalt rusmiddel. Sosialt akseptert???? 0 Siter
Gjest koma Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 Alkolholen lammer hjernecellene.. Noen "våkner til livet" igjen, men noen millioner dør (og er tapt for godt) I en slik tilstand sier det seg selv at man ikke klarer å fungere, og man sjangler, snøvler, tenker ikke klart etc, etc - og hukommelsen er intet unntak ! At man kan få blackout selv om man ikke er helt dritings og i koma, kan kanskje skyldes at det da er hjernecellene i de deler av hjernen som styrer hukommelse som er hardest rammet, mens andre deler ikke er det.....? Jo, det høres jo logisk ut! Takker for svar. hilsen nysgjerrige meg;) 0 Siter
Gjest koma Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 Hei sann Koma! Jeg kan ikke si noe om de rent nevrologiske forhold. Men på rusklinikken der jeg er under behandling, presenteres det som en forgiftning. Denne forgiftningen påvirker hjernen og andre vesentlige organer i kroppen. Forgiftningen kan, som nevnt være på grunn av alkohol alene, da når det inntas store mengder, eller ved interaksjon mellom flere sentralstimulerende stoffer. Jeg har aldri vært så full at noen har registrert at jeg har vært overstadig eller "dritings". Dette til tross har jeg de siste årene opplevd skremmende mange blackouts. Disse har funnet sted i ro og mak hjemme, under familiemiddager, eller i helt alminnelige "pene" besøk der det er blitt servert alkohol. Det er skremmende å få slike totalt blanke felt i virkeligheten sin. At jeg ikke husker noe, er et beklagelig faktum, og har ingenting med koketteri og skuespilleri å gjøre. Håper du slipper å oppleve det igjen! Takk for svar og lykke til med behandlingen:) 0 Siter
Gjest koma Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 og en ting til. Dette er et legalt rusmiddel. Sosialt akseptert???? Ja, det er i grunnen litt merkelig det der. Tillatt gift. Men jeg tror nok myndighetene ville få store problemer om de skulle utvise herr Alkohol fra landet.(En verre jobb enn Mulla Krekar;) Så de har vel gitt opp det, og prøver i stedet å regulere med skatter og agifter. Noe som neppe hjelper de som virkelig har opplevd alkoholens negative effekter? 0 Siter
Gjest Golum Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 ja, folk kan snakke sant om det. Jeg har opplevd at jeg har snakket, danset og oppført meg helt ok om enn ganske beruset, og bare husket små glimt av kvelden etterpå. F.eks. har jeg husket at jeg snakket lenge med et menneske, men har ingen anelse om hva, og jeg har ikke ant hvordan jeg har kommet meg hjem, selvom jeg har bestilt , tatt og betalt en taxi, kommet inn, pusset tenner, tatt på natttøy og lagt meg med et glass vann ved sengen, slik at alt var i den skjønneste orden morgen etter (selv om fylleangsten var sterk). Det er veldig ekkelt!! 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 Det er i hvert fall fullt mulig å få såkalt blackout hvis man drikker mye, og mengden som skal til varierer fra person til person. Har man fått en skikkelig blackout innebærer det at hippocampus, et område i hjernen som lagrer minner, så å si har vært bedøvd. Man har da såkalt anterograd amnesi, minnene har aldri blitt lagret og kan dermed aldri fremkalles igjen. 0 Siter
Gjest koma Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 Det er i hvert fall fullt mulig å få såkalt blackout hvis man drikker mye, og mengden som skal til varierer fra person til person. Har man fått en skikkelig blackout innebærer det at hippocampus, et område i hjernen som lagrer minner, så å si har vært bedøvd. Man har da såkalt anterograd amnesi, minnene har aldri blitt lagret og kan dermed aldri fremkalles igjen. Wow!Tusen takk for kjempebra svar!!! 0 Siter
Gjest sol93 Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Ja, det er i grunnen litt merkelig det der. Tillatt gift. Men jeg tror nok myndighetene ville få store problemer om de skulle utvise herr Alkohol fra landet.(En verre jobb enn Mulla Krekar;) Så de har vel gitt opp det, og prøver i stedet å regulere med skatter og agifter. Noe som neppe hjelper de som virkelig har opplevd alkoholens negative effekter? Helt enig! Og så alt dette bråket om benzo i teapautiske doser. Men alkohol, som virkelig gjør folk gale, det er akseptert! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.