Gå til innhold

Sink mot dårlig ånde?

Anbefalte innlegg

Gjest Isbinne
Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg skulle poste det her.

Jeg er veldig redd for dårlig ånde. Jeg tror jeg har det innimellom, derfor har jeg de tre siste ukene tatt sinktabletter hver dag.

Jeg opplever ikke at den dårlige ånden har forsvunnet. Jeg har en ærlig kjæreste som sier ifra til meg (noe som både er bra og irriterende,, hehhe), men hvorfor i svarte funker ikke sinken?

Jeg har også merket at jeg har hatt en ganske vond snmak i munnen de siste dagene. Og jeg mistenker sinktablettene for å ha forårsaket den. Men da virker de jo mot sin hensikt?

Noen som kan hjelpe meg?

Skrevet

Pusser du tungen? Har du betente mandler? Melk kan gi dårlig ånde er min erfaring.

Skrevet

Når eldstejenta tok mandlene for fem år siden, lukta ånden hennes virkelig død og fordervelse i lang tid etterpå!

Legen anbefalte oss å gi henne Zinkoral fra apoteket. Dette er også sinktabletter, men kanskje en litt annen blanding enn de du tar? Iallefall funka det helt utrolig bra og hun var kvitt den dårlige ånden på få dager!

Skrevet

Du må pusse tungen godt og være nøye med tanntråd og tannstikker minst en gang hver dag.

Ellers er det feks viktig å spise. Uten mat blir ånden dårlig, da nytter det ikke å pusse tenner...

Sink skal visstnok hjelpe, men det vet jeg ikke.

Røyking er pyton, men du er vel smartere enn som så?

Gjest Isbinne
Skrevet

Pusser du tungen? Har du betente mandler? Melk kan gi dårlig ånde er min erfaring.

Jeg pusser tungen ja. Mandlene mine er ikke betente, og jeg drikker ikke melk.

Jeg er glad i sterk mat og hvitløk, men forsøker å begrense inntaket litt.

Ikke vet jeg, men kanskje jeg burde spørre legen.

Når til og med barna i barnehagen sier : "Det lukter av deg", så må noe gjøres. Hehe, det var en som var så skjønn. Jeg spurte ham hva jeg luktet. "Du lukter brødskive!" sa ham.. Hmf..

Gjest Isbinne
Skrevet

Du må pusse tungen godt og være nøye med tanntråd og tannstikker minst en gang hver dag.

Ellers er det feks viktig å spise. Uten mat blir ånden dårlig, da nytter det ikke å pusse tenner...

Sink skal visstnok hjelpe, men det vet jeg ikke.

Røyking er pyton, men du er vel smartere enn som så?

Nei, så smart er jeg dessverre ikke. Røyker av og til, men ikke daglig. Så jeg tror åndeproblemet mitt sitter dypere enn som så. Er veldig nøye med munnhygienen. Pussen tennene to ganger om dagen, bruker tanntråd hver kveld. Innimellom bruker jeg også munnskyllevann, og jeg pusser alltid tunga.

Skrevet

Når til og med barna i barnehagen sier : "Det lukter av deg", så må noe gjøres. Hehe, det var en som var så skjønn. Jeg spurte ham hva jeg luktet. "Du lukter brødskive!" sa ham.. Hmf..

Du får trøste deg med at det finnes verre lukter enn brødskivelukt! Tenk om han sa du lukta dyrehage eller no'sånt da... ;-)

Skrevet

Nei, så smart er jeg dessverre ikke. Røyker av og til, men ikke daglig. Så jeg tror åndeproblemet mitt sitter dypere enn som så. Er veldig nøye med munnhygienen. Pussen tennene to ganger om dagen, bruker tanntråd hver kveld. Innimellom bruker jeg også munnskyllevann, og jeg pusser alltid tunga.

Ligg unna løk i det hele tatt, vanskelig for det er jo så godt, men det er altså pyton for den som vil ha frisk pust. Og som sagt, røykånde er grusomt... Tilsammen blir dette negasjonen av alt som er bra.

Kan hende du har noe greier med mandlene?

Skrevet

Det kan sette seg mye gørr som gir lukt i mandlene selv om de ikke er betente. Var plaget med det selv i årevis. Du har ikke verkepropper i dem innimellom? Matrester som setter seg fast? Mine var så fulle av tildels dype groper at det var skikkelig ekkelt...

Men så fikk jeg fjernet dem og verden ble en annen! :o)

Skrevet

Når eldstejenta tok mandlene for fem år siden, lukta ånden hennes virkelig død og fordervelse i lang tid etterpå!

Legen anbefalte oss å gi henne Zinkoral fra apoteket. Dette er også sinktabletter, men kanskje en litt annen blanding enn de du tar? Iallefall funka det helt utrolig bra og hun var kvitt den dårlige ånden på få dager!

Kommer ikke ånden tilbake igjen med en gang man ikke tar disse tablettene da?

Skrevet

Det kan sette seg mye gørr som gir lukt i mandlene selv om de ikke er betente. Var plaget med det selv i årevis. Du har ikke verkepropper i dem innimellom? Matrester som setter seg fast? Mine var så fulle av tildels dype groper at det var skikkelig ekkelt...

Men så fikk jeg fjernet dem og verden ble en annen! :o)

Kan man få fjernet dem selv om det ikke "feiler" dem noe? Er det dyrt og vondt?

Skrevet

Kan man få fjernet dem selv om det ikke "feiler" dem noe? Er det dyrt og vondt?

Ifølge min lege er de ikke like strenge lengre nå, men jeg er ikke sikker på om de er villige til å fjerne mandlene dine dersom du ikke har noen plager med dem. Og hvorfor skulle de da fjernes?

Jeg var veldig plaget med mine. Masse verkepropper, tidvis dårlig ånde og ikke minst 2-4 halsbetennelser som krevde antibiotika hvert år i tillegg til en del halsvonde som jeg klarte å slå tilbake selv.

Betalte en egenandel på noen hundringser, men ikke mye. Var litt vondt de første dagene, men jeg fikk _mye_ smertestillende som jeg tok etter behov.

Skrevet

Ifølge min lege er de ikke like strenge lengre nå, men jeg er ikke sikker på om de er villige til å fjerne mandlene dine dersom du ikke har noen plager med dem. Og hvorfor skulle de da fjernes?

Jeg var veldig plaget med mine. Masse verkepropper, tidvis dårlig ånde og ikke minst 2-4 halsbetennelser som krevde antibiotika hvert år i tillegg til en del halsvonde som jeg klarte å slå tilbake selv.

Betalte en egenandel på noen hundringser, men ikke mye. Var litt vondt de første dagene, men jeg fikk _mye_ smertestillende som jeg tok etter behov.

Hehe, fordi jeg syns det er gøy å operere =p

Nei, med tanke på dårlig ånde, og mindre ubehag ved influensa/forkjølelse.

Skrevet

Hehe, fordi jeg syns det er gøy å operere =p

Nei, med tanke på dårlig ånde, og mindre ubehag ved influensa/forkjølelse.

Med mindre du er veldig plaget skal det godt gjøres å få en lege til å henvise deg tror jeg.

Skrevet

Med mindre du er veldig plaget skal det godt gjøres å få en lege til å henvise deg tror jeg.

Tenkte meg det =)

Skrevet

Kommer ikke ånden tilbake igjen med en gang man ikke tar disse tablettene da?

Det gjorde den iallefall ikke på datteren min, men kanskje det var spesielt for henne i og med at den dårlige ånden kom av operasjonen?

Gjest jeg har ikke noe nick
Skrevet

tannkjøttet må du ikke glemme.. det har jeg erfaring med at kan gi dårlig ånde. bruk tanntråd/tannpirker.

friskt tannkjøtt er vel så viktig som friske tenner :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...