Gå til innhold

Favoritter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal sende pc'en til full overhaling. Er det mulig å lagre favorittene på et vis?

Skrevet

Jada, du kan lagre (fx brenne ut på en CD) favorittmappen din.

Normalt ligger den under C:\Documents and Settings\ påloggingsnavnetditt \Favorites

Skrevet

Jada, du kan lagre (fx brenne ut på en CD) favorittmappen din.

Normalt ligger den under C:\Documents and Settings\ påloggingsnavnetditt \Favorites

Hmmm, den mappen er helt tom.

Jeg snakker altså om de favorittene som er til venstre på skjermbildet.

De som vises når man aktiverer "favoritter"-knappen som ligger ved siden av "søk", "medier" og "logg" nest øverst på skjermbildet.

Skrevet

Hmmm, den mappen er helt tom.

Jeg snakker altså om de favorittene som er til venstre på skjermbildet.

De som vises når man aktiverer "favoritter"-knappen som ligger ved siden av "søk", "medier" og "logg" nest øverst på skjermbildet.

Har du flere undermapper i Documents and settings? Sjekk om du finner Favoritt-mapper i de også.

Svaret mitt forutsetter forresten at du bruker Internet Explorer, og ikke en annen nettleser. Glemte å nevne det i første svaret. Men det er selvsagt mulig å hente ut favorittene fra alle nettlesere, de legger seg bare på ulike steder. Også om du bruker Internet Explorer kan muligens favorittene ha lagt seg på et annet sted enn der jeg foreslår. I eldre utgave av Windows (eller kanskje bare med et annet oppsett enn jeg har), så tror jeg de kan ligge under C:/windows/favorittter - hvis jeg husker riktig.

Lykke til!

Skrevet

Har du flere undermapper i Documents and settings? Sjekk om du finner Favoritt-mapper i de også.

Svaret mitt forutsetter forresten at du bruker Internet Explorer, og ikke en annen nettleser. Glemte å nevne det i første svaret. Men det er selvsagt mulig å hente ut favorittene fra alle nettlesere, de legger seg bare på ulike steder. Også om du bruker Internet Explorer kan muligens favorittene ha lagt seg på et annet sted enn der jeg foreslår. I eldre utgave av Windows (eller kanskje bare med et annet oppsett enn jeg har), så tror jeg de kan ligge under C:/windows/favorittter - hvis jeg husker riktig.

Lykke til!

Hmmm, ja.... Jeg får lete litt en dag jeg har bedre tid og håpe at maskina holder seg oppreist til den tid.

Takk for svar og god helg!

Skrevet

Hmmm, ja.... Jeg får lete litt en dag jeg har bedre tid og håpe at maskina holder seg oppreist til den tid.

Takk for svar og god helg!

Du - nå kom jeg på en mulighet, Windows XP har noe som heter Files and Settings Transfer Wizard. Det ligger på Start-menyen, under All Programs - Accessories (Tilbehør på norsk tror jeg) - System Tools - og der ligger altså Files and Settings Transfer Wizard. Tror den er enkel å bruke altså.

Hvis du vil lese mer om det, så finner du sikkert en masse her:

http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=files+and+settings+transfer+wizard+favorites&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

Gjest enkelt og greit
Skrevet

Menylinja i IE:

Fil - Importer og eksporter - eksporter favoritter (velg favoritter (eller plukk ut fra lista) - eksporter til fil eller adresse. Her kan du lagre den hvor du vil på harddisken og så kopiere den til en diskett/cd.

Skrevet

Menylinja i IE:

Fil - Importer og eksporter - eksporter favoritter (velg favoritter (eller plukk ut fra lista) - eksporter til fil eller adresse. Her kan du lagre den hvor du vil på harddisken og så kopiere den til en diskett/cd.

Hehe - den muligheten tenkte jeg ikke på... Småpinlig - selv om jeg bruker en annen nettleser, så er det jo samme mulighet der... Jaja, kan jeg unnskylde meg med at jeg ikke tror den muligheten fantes i eldre versjoner? :-)

Skrevet

Menylinja i IE:

Takk!

Skrevet

Du - nå kom jeg på en mulighet, Windows XP har noe som heter Files and Settings Transfer Wizard. Det ligger på Start-menyen, under All Programs - Accessories (Tilbehør på norsk tror jeg) - System Tools - og der ligger altså Files and Settings Transfer Wizard. Tror den er enkel å bruke altså.

Hvis du vil lese mer om det, så finner du sikkert en masse her:

http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=files+and+settings+transfer+wizard+favorites&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

Som du ser fikk jeg et enkelt tips lenger oppe, men takk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...