Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å kjøpe meg en bok om drømmetyding, og lurer på om det er noen som har noen anbefalinger?

Jeg ønsker da ikke en type "drømmer du om å bli giftet bort vil det ramme deg en stor ulykke", men mer type "drømmer du om hårtap kan dette representere uromomenter i livet ditt som omfatter noen i selkten din" etc.

Altså, ikke gamle spådommer, men noe som kan være seriøst og faktisk hjelpe meg til å koble drømmer med undertrykte tanker.

Skrevet

"Regnbuetreet" av Benedicte Thiis er en bok jeg har brukt mye faktisk. Men den kom i 1991 så du får neppe tak i den nå, den kom på Teknologisk forlag og har isbn-nr. 82-512-0342-2.

Skrevet

De fleste drømmetydebøker er visst et herlig sammensurium av Jung og Freud. Du finner sikkert noe ved å søke på nettet.

Skrevet

Her kan du også kikke litt:

http://www.droemmetydning.com/

TUSEN HJERTELIG TAKK!! Jeg har letet fortvilet etter denne siden i flere dager, kjempeflott at den er tilbake igjen YES!!

ANBEFALER DEN INTERNETT BOKA

Jeg er en annen
Skrevet

Litt avhengig av hva du er ute etter, men: "Husk dine drømmer, husk deg selv" er i bok som handler om det jeg såvidt jeg husker heter funksjonell drømmetydning. Boka er en selvhjelpsbok som etterstreber endring gjennom at man jobber praktisk med drømmene.

Ei seriøs bok som mer beskriver symboler er Fromms "Det glemte språk".

Skrevet

Jeg synes boken Drømmepsykologi av Jan og Lisbeth Brudal var veldig grei. De er psykologer og har ikke en "alternativ" tilnærming til drømmetyding, forståelse av drømmer. Lettlest og setter i gang et hav av drømmer etter å ha leste den:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...