Gå til innhold

Skatt

Gjest Dotten til Knotten.

Anbefalte innlegg

Gjest Dotten til Knotten.
Skrevet

Kor mykje tykkjer du at skatten skal aukast for at vi skal få gjennomført alle lovnadane?

Er det heilt greitt å betala over 50 % med inntekter over 600000?

Skrevet

Nei det er IKKE greit. Syns vi betaler nok skatt som det er. Og det er helt feil at de som har høy inntekt skal skatte mer, skal man straffes for at han har skikket seg vel og skaffet seg en brukbar inntekt?

Skrevet

Nei det er IKKE greit. Syns vi betaler nok skatt som det er. Og det er helt feil at de som har høy inntekt skal skatte mer, skal man straffes for at han har skikket seg vel og skaffet seg en brukbar inntekt?

Kjære deg, man straffes da ikke. Man bidrar mer til fellesskapet, fordi man kan. Lønnen vil uansett ikke ende opp på hva de lavtlønnede har, så man får "belønning" for å ha "skikket seg vel" uansett.

Elisabeth1365380359
Skrevet

50% syns jeg er aaaltfor meget! Hvis jeg kunne bestemt, ville alle som tjener under 250 000 betalt maks 5-10% skatt. de rike må betale mer ja, men ikke mer enn maks 30%. Det ville jeg syns var rettferdig.

Skrevet

50% syns jeg er aaaltfor meget! Hvis jeg kunne bestemt, ville alle som tjener under 250 000 betalt maks 5-10% skatt. de rike må betale mer ja, men ikke mer enn maks 30%. Det ville jeg syns var rettferdig.

Og så kan vi lukke skolene og sykehusene, siden vi ikke kan finansiere dem mer.

Eller?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Selvsagt skal vi som tjener godt betale mer i skatt enn de som ikke gjør det. Det skulle da bare mangle.

Med vennlig hilsen

Elisabeth1365380359
Skrevet

Og så kan vi lukke skolene og sykehusene, siden vi ikke kan finansiere dem mer.

Eller?

Med vennlig hilsen

Rettferdighet er neppe lønnsomt. Kanskje en grunn til at jeg aldri kommer til å bli politiker av noe slag:)

Skrevet

Rettferdighet er neppe lønnsomt. Kanskje en grunn til at jeg aldri kommer til å bli politiker av noe slag:)

Det er intet som er mer lønnsomt. Hvorfor tror du levestandarden er så høy nettopp i de landene (Norge, Danmark, Sverige, Frankrike, osv) som har høy skatt (og som har velferdsstater)?

Med vennlig hilsen

Gjest Thunderstruck
Skrevet

Om det er greit?

Jeg betaler da over 50% allerede.

Og verre blir det åpenbart med den nye regjeringen - er du single og uten barn, så skal du åpenbart skvises, hilsen Kristin og Jens.

Elisabeth1365380359
Skrevet

Det er intet som er mer lønnsomt. Hvorfor tror du levestandarden er så høy nettopp i de landene (Norge, Danmark, Sverige, Frankrike, osv) som har høy skatt (og som har velferdsstater)?

Med vennlig hilsen

De rike har det godt ja, mens de fattige har det dårlig. Men som sagt, er en grunn til at jeg aldri blir politiker.

Ha en fin søndag:)

Skrevet

De rike har det godt ja, mens de fattige har det dårlig. Men som sagt, er en grunn til at jeg aldri blir politiker.

Ha en fin søndag:)

Ja, og for at de fattige skal få det godt, så må vi ha skatter.

God søndag!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Med vennlig hilsen

Så burde levestandaren vært mye høyere i Danmark enn i Norge, for her betaler vi skyhøye skatter! Norge er rene skatteparadiset i forhold.

(men utover det har du rett)

Skrevet

Så burde levestandaren vært mye høyere i Danmark enn i Norge, for her betaler vi skyhøye skatter! Norge er rene skatteparadiset i forhold.

(men utover det har du rett)

Hei,

Det burde det vært, hvis ikke Norge tilfeldigvis var så heldige at vi har oljen.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Eg spurde av di eg ikkje skjønar korleis eg skal ha råd til å kjøpa meg ein trafikksikker bil og framleis ikkje vanta noko i kosten.

Bruttoløna mi er det ikkje noko å seia på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...