Gjest lei drittmailer Skrevet 15. oktober 2005 Skrevet 15. oktober 2005 På hotmailen havner mye i bosset av seg selv. Jeg gikk inn for å tømme søppekurven, og da så jeg at en avsenderadresse hadde mitt navn i seg bak@!? Ubehagelig. 0 Siter
Prozak Skrevet 15. oktober 2005 Skrevet 15. oktober 2005 Bak? Altså blabla@dittnavn? "......................................." 0 Siter
Gjest lei drittmailer Skrevet 15. oktober 2005 Skrevet 15. oktober 2005 Bak? Altså blabla@dittnavn? "......................................." Ja. Jeg har slettet den (den hadde vedlegg). 0 Siter
Gjest også opplevd det Skrevet 15. oktober 2005 Skrevet 15. oktober 2005 Ja. Jeg har slettet den (den hadde vedlegg). Om det var vedlegg kan du regne med at det var virus. De tar ofte et vilkårlig navn eller adresse og setter opp. Har funnet navnet mitt som avsender i mange mailer jeg, alle har vært virus. 0 Siter
Gjest lei drittmailer Skrevet 15. oktober 2005 Skrevet 15. oktober 2005 Om det var vedlegg kan du regne med at det var virus. De tar ofte et vilkårlig navn eller adresse og setter opp. Har funnet navnet mitt som avsender i mange mailer jeg, alle har vært virus. Hvordan får de tak i mitt navn, og hvorfor bruker de det i en adresse som DE har? 0 Siter
Gjest lei drittmailer Skrevet 15. oktober 2005 Skrevet 15. oktober 2005 Bak? Altså blabla@dittnavn? "......................................." Jeg bruker ikke nicket mitt forresten i tilfelle andre får slike mail og navnet mitt er der.... 0 Siter
Gjest også opplevd det Skrevet 15. oktober 2005 Skrevet 15. oktober 2005 Hvordan får de tak i mitt navn, og hvorfor bruker de det i en adresse som DE har? Navnet ditt ligger antakelig på maskinen din, eller i mailer du har mottatt tidligere. Akkurat hvordan det skjer i praksis vet jeg ikke noe om. Men det er iallefall noe med at de henter navn ut ifra det ovenfornevnte på ett eller annet vis. 0 Siter
Gjest Lillefrøken harepus Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 Internett er ganske åpent. Du legger spor overalt. Jeg har en søppelmail adr. Legger alltid igjen den adr på nettsteder, for jeg vil ikke ha så mye søppelmail på min ordentlige mail. Og greia er at jeg har laget et tullnavn også på søppelmail adr min. Og jeg får mye post som er adressert til "lillefroken harepus"... Altså, dem vet ikke hvem du er. Dem har bare spor etter navnet ditt. Og det er gjerne ikke mennesker som skriver det, men rett ogslett virusprogram... ALDRI åpne sånne mail. Slett før du åpner, hvis du er glad i pc'en din.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.