Gå til innhold

mitt navn bak @ i en ukjent adresse

Anbefalte innlegg

Gjest lei drittmailer
Skrevet

På hotmailen havner mye i bosset av seg selv. Jeg gikk inn for å tømme søppekurven, og da så jeg at en avsenderadresse hadde mitt navn i seg bak@!? Ubehagelig.

Skrevet

Bak? Altså blabla@dittnavn?

"......................................."

Gjest lei drittmailer
Skrevet

Ja.

Jeg har slettet den (den hadde vedlegg).

Gjest også opplevd det
Skrevet

Ja.

Jeg har slettet den (den hadde vedlegg).

Om det var vedlegg kan du regne med at det var virus. De tar ofte et vilkårlig navn eller adresse og setter opp. Har funnet navnet mitt som avsender i mange mailer jeg, alle har vært virus.

Gjest lei drittmailer
Skrevet

Om det var vedlegg kan du regne med at det var virus. De tar ofte et vilkårlig navn eller adresse og setter opp. Har funnet navnet mitt som avsender i mange mailer jeg, alle har vært virus.

Hvordan får de tak i mitt navn, og hvorfor bruker de det i en adresse som DE har?

Gjest lei drittmailer
Skrevet

Jeg bruker ikke nicket mitt forresten i tilfelle andre får slike mail og navnet mitt er der....

Gjest også opplevd det
Skrevet

Hvordan får de tak i mitt navn, og hvorfor bruker de det i en adresse som DE har?

Navnet ditt ligger antakelig på maskinen din, eller i mailer du har mottatt tidligere. Akkurat hvordan det skjer i praksis vet jeg ikke noe om. Men det er iallefall noe med at de henter navn ut ifra det ovenfornevnte på ett eller annet vis.

Gjest Lillefrøken harepus
Skrevet

Internett er ganske åpent. Du legger spor overalt. Jeg har en søppelmail adr. Legger alltid igjen den adr på nettsteder, for jeg vil ikke ha så mye søppelmail på min ordentlige mail. Og greia er at jeg har laget et tullnavn også på søppelmail adr min. Og jeg får mye post som er adressert til "lillefroken harepus"... Altså, dem vet ikke hvem du er. Dem har bare spor etter navnet ditt. Og det er gjerne ikke mennesker som skriver det, men rett ogslett virusprogram... ALDRI åpne sånne mail. Slett før du åpner, hvis du er glad i pc'en din..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...