Gå til innhold

Hevnlysten

Gjest Ikke riktig, men ikke galt?

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke riktig, men ikke galt?
Skrevet

Det er en veldig lang historie som går gjennom flere år.

Men for å gjøre historien så kort som mulig, forteller jeg følgende;

Jeg var sammen med en mann for flere år siden, vi var forlovet. Jeg elsket han høyt da (han meg også), og jeg gjør det kanskje enda. Men et sted på veien skilte vi lag. Han fant seg noen andre for å glemme meg.

Vi har hatt gjevnlig kontakt de siste årene, og han har gitt meg store forhåpninger om en felles fremtid og kjærlighet. Men så ble han nok overveldet av redsel og fordommer. Han brøt sine løfter til meg, han sviktet meg, såret meg. Og nå føler jeg meg bare brukt og utnyttet av ham. Jeg har makten til å ødelegge for han. Jeg kan informere hans samboer om bl.a. forholdet vårt. Jeg vet som fakta at de egentlig ikke har det så bra sammen, og at han manipulerer henne og utnytter henne også.

Jeg føler sterk avsky for han nå, og kunne ikke tenke meg å ha han tilbake. Men han har ødelagt meg. Jeg ønsker ikke at han skal kunne slippe unna det han har gjort mot meg uten konsekvenser.

Jeg vet at jeg vil synke dypt ved å hevne meg, men jeg har aldri vært slem mot noen før, og det straffer seg! Prøver å tenke at livet vil straffe han for hans unåde, men tenk om det ikke gjør det???

ÅÅÅÅÅH!

Skrevet

Hvorfor ikke gå videre med ditt eget liv?? ingen god ide å trekke noen ned uansett hvilken situasjon man befinner seg i, du vinner ingenting på det:-)

Gå videre du og la ikke denne personen være en del av livet ditt, du får ham ikke tilbake, heller ei sårer ham ved hevn:-)

Skrevet

Vil du virkelig synke sà lavt? Er det ikke bedre à gà videre med hevet hode? Du kommer deg iallefall ikke videre ved à utföre en sà ynkelig handling. Tror nà jeg. Lykke til videre!

Gjest Hanneline
Skrevet

Vil du virkelig synke sà lavt? Er det ikke bedre à gà videre med hevet hode? Du kommer deg iallefall ikke videre ved à utföre en sà ynkelig handling. Tror nà jeg. Lykke til videre!

Hmm jeg var også i et forhold hvor når det ble slutt hadde masse hevntanker i forhold til eksen - fordi han "utnyttet" min sårbare situasjon i etterkant av bruddet (jeg var fortsatt forelsket i han da det ble slutt)

Faktisk hadde jeg hevntanker i 2 år, ville gjerne at han skulle ha det drit osv - selv om jeg var i et nytt forhold.

Sterke følelser som kommer i sving når man blir utnyttet av et menneske man er /har vært glad i - man blir nesten desperat etter å gjøre noe lignende tilbake.

Men jeg gjorde aldri noe da, var for feig, bare ønsket det.

Er 6 år siden og har såklart kommet over det for lengst.

Men jeg skjønner hvordan du har det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...