Gå til innhold

Hva gir mening i livet for dere single over 30

Anbefalte innlegg

Gjest evig singel virker det som
Skrevet

Ønsker kun meninger fra dere som er over 30.

Har noen få forhold bak meg, men ser ut til å være vanskeligere enn jeg trodde å finne en mann å dele livet med. En jeg kjenner sier til meg er du kresen så blir du fri.... Men trur ikke jeg er mere kresen enn andre, bare at jeg har hatt uflaks med de jeg har møtt.

Har et barn på åtte år som har fylt livet mitt med veldig stor mening og som jeg har vært helt oppslukt av, men nå er hun blitt mer selvstendig og ikke like avhengig av mammaen sin lengre.

Føler en tomhet i livet mitt, gleder meg jo alltid til helgene, men så gnager det inni meg en følelse av utilfredshet.

I går var vi på svømming, det er jo koselig, vi kosa oss med god mat og så barnetv og den store klassefesten, men det føles som om det er noe mer jeg ønsker ut av livet.

Har ikke noen veldig nære venner heller, så det kan gå ukesvis uten at vi gjør noe sammen.

Skrevet

Nå har ikke jeg vært så veldig lenge single (3 måneder), men jeg har jo hatt flere perioder etter fylte 30 hvor jeg har vært det. Klart det kan være litt stusslig innimellom, og man savner en mann/venn/kjæreste/elsker... MEN...

Det jeg har gjort, er å fokusere på de tingene jeg liker å gjøre og som gjør meg glad. Det å være sammen med venninner for eksempel. Gå på tur, besøk, kino - kanskje på byen? Finne ting å gjøre alene - som man liker. Lese, se på film, trimme/trene, gå på kurs. Tror det handler om å trives i sitt eget selskap og forme livet sitt uten andre. Da kan det hende det får positive effekter: er man fornøyd med seg selv og livet sitt, signaliserer man dette videre til omverdenen, noe som gjør det lettere å komme i kontakt med folk (menn) osv....

Gjest også single
Skrevet

Jeg har bestandig vært singel og er nå i slutten av 30-årene. Jeg synes jeg har det alldeles flott, savner ingenting! Jeg styrer tida mi sjøl, kan gjøre hva jeg vil når jeg vil. Det er ingen som bryr seg hvis jeg ikke gidder ta oppvasken på lang tid, eller om jeg heller velger gå ut og nyte fint vær i stedet for å støvsuge. Jeg har ingen andre enn meg selv og min firbente kompis å stå til ansvar for.

Har en del venner, noen av dem gode nære venner som jeg er en del sammen med, men ikke mye.

Jeg har en frihet jeg ikke ønsker å gi slipp på, så noen partner er det ikke plass til i livet mitt.

Jeg tror det handler om å fokusere på det som er positivt. "Alle andre" forteller meg at jeg ikke er normal som lever alene i min alder, at jeg ikke har barn etc. Saken er at jeg verken vil ha barn eller noen partner. Jeg nyter den friheten jeg har. Jeg har alltid hatt ett mål i livet, og det er å bli selvstendig. Det har jeg nå blitt både privat og jobbmessig.

Jeg foreslår at du setter deg ned og tenker igjennom hva du vil med livet. Hva drømmer du om, hva har du drømt om før, hva ønsker du? Har du en drøm om å gjennomføre en reise rundt i verden, så gjør det. Ønsker du å ta deg et friår og studere noe, gjør det! Det er bare du som kan endre livet ditt, det er du som har nøkkelen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...