Gå til innhold

Forstørring av bilder

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg på  i dag
Skrevet

Hvor mye går det an å forstørre et bilde, uten at dets kvalitet blir ødelagt, med en 400 film?? (altså det er ikke digital kamera). Kameraet er skikkelig bra, så det avhenger vel av filmen tenker jeg. Hadde bildet vært fint hvis jeg hadde forstørret det 40*30? Vil gjerne ha det større også.

Burde jeg kjøpe en spesial film for større bilder??

Har nemlig tatt masse fine naturbilder, som jeg gjerne vil forstørre,men vet ikke om bildet kommer til å miste skarpheten.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Det går helt fint. Husk at dess større asa/ISO-tall, dess mer korn får du.

Er der lys nok der du skal fotografere er Kodak ektacrom 25 noe av det beste - hvis du skal forstørre.

Gjest lurer jeg på i dag
Skrevet

Er der lys nok der du skal fotografere er Kodak ektacrom 25 noe av det beste - hvis du skal forstørre.

Hva er Kodak ektacrom 25? På filmen står det C-41. Er det noe av det samme? Filmen er Kodak forresten. Så du mener det ska gå bra altså?

Gjest lurer jeg på i dag
Skrevet

Tenkte bare jeg skulle si at det var kjempebra lys i dag når jeg var ute å fotograferte. Skyfri himmel og tidlig på dagen var det også. Hvor får jeg da tak i Kodak ektacrom 25 da mon tro??

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Tenkte bare jeg skulle si at det var kjempebra lys i dag når jeg var ute å fotograferte. Skyfri himmel og tidlig på dagen var det også. Hvor får jeg da tak i Kodak ektacrom 25 da mon tro??

"Hvor får jeg da tak i Kodak ektacrom 25 da mon tro??"

Hvis du bor i by burde den være lett å få tak i. Uanstt, benytt film med så lavt ISO-tall som mulig, når du skal ha store bilder.

Jeg glemte å nevne at ektacrom 25 er en positiv film (lysbildefilm)

Gjest lurer jeg på i dag
Skrevet

"Hvor får jeg da tak i Kodak ektacrom 25 da mon tro??"

Hvis du bor i by burde den være lett å få tak i. Uanstt, benytt film med så lavt ISO-tall som mulig, når du skal ha store bilder.

Jeg glemte å nevne at ektacrom 25 er en positiv film (lysbildefilm)

Tusen takk! Da ble jeg litt klokere=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...