Gå til innhold

Svinekjøtt skadelig? Konvertitt i fritt svev

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne helga har jeg fått en lang lekse om svinekjøttets farer og blitt vist en tekst fra en bok fra 1960-tallet av en "lege" som heter Reichweg eller noe sånt.

Det var en lang lekse på engelsk med latin og noe annet pjatt som for meg ser ut som det reneste sludder. Blant annet et hver 6. kanadier er smittet av trikiner fordi de har spist svinekjøtt. Opplysningskontoret for kjøtt har fått det oversendt, men de trodde vel jeg var gal, så de svarer ikke.

Det nettstedet det ligger er nå nede, men jeg skal legge det inn her så fort jeg får tak i det.

Egentlig ble jeg litt forskrekket over denne dama som er en s k konvertitt, hun er blitt muslim (sukk).

Fanatismen og leksa med svinekjøttet ble servert meg med sånn glød og iver at jeg ble sittende å måpe. Deretter kom en lekse om alkohol og sex som virket omtrent like rabiat og fullstendig mot bedre seriøs vitende (jeg vet at dette ikke var i hennes munn før). Det er vel kanskje ikke nødvendig å skrive at hun er iført hijab, luftige gevanter og anser mannen (araber) som familiens overhode?

HjElP! Hvor tok den snille og sympatiske skøyeren veien? Dama er blitt gal.

Hvorfor dette svinehysteriet?

Alkohol- og sexfrykt kan jeg takle, da det er kjent fra andre miljøer jeg har vært borti, og det gir meg bare en god latter.

Men hva har den stakkars grisen gjort for noe galt?

Jeg er en annen
Skrevet

Jødene og muslimene er som kjent ganske wacko på dette området. God gammeldags fundamentalisme og ikke noe å bry seg om for de som ønsker å ha fornuften i behold.

Skrevet

Jødene og muslimene er som kjent ganske wacko på dette området. God gammeldags fundamentalisme og ikke noe å bry seg om for de som ønsker å ha fornuften i behold.

Men hva har grisen gjort for noe galt? I Norge er jo griser friskere enn folk! Vi har avlet fram supergriser, friske, spreke og lykkelige. Meget sunn mat er det også, magert og velsmakende. Selv inngrodde helsefriker sier jo det, og ærnæringsfysiologen her skrivet at det er like sunt som kylling.

Dama påsto at grisen spiser sin egen bæsj, det gjør den absolutt ikke! Så dum er den ikke, den blir syk. Og hvorfor i all verden skulle den det?

Harer og kaniner spiser sin egen for å få tak i et vitamin de trenger. Andre større gressetere litt av moras bæsj med god grunn: de må få overført fordøyelsebakteriene. Men det ble for vitenskapelig for dama.

Skrevet

Fanatisme er alltid ubehagelig. Uansett.

Men selv prøver jeg å holde meg unna svinekjøtt av den enkle grunn at jeg får psoriasisutbrudd av det, klør og svir som besatt. Kjenner folk med leddgikt som også blir verre av å spise mye svin.

En pølse og litt bacon av og til unner jeg meg imidlertid.

Skrevet

Fanatisme er alltid ubehagelig. Uansett.

Men selv prøver jeg å holde meg unna svinekjøtt av den enkle grunn at jeg får psoriasisutbrudd av det, klør og svir som besatt. Kjenner folk med leddgikt som også blir verre av å spise mye svin.

En pølse og litt bacon av og til unner jeg meg imidlertid.

Fins det noen medisinsk dokumentasjon på at spesifikt svinekjøtt framkaller sykdom eller reaksjoner?

Jeg føler at legene ikke er så sikre på at det er tilfelle, og at de ikke tror på "mat-allergier" lenger?

Skrevet

Dette serveres som en sannhet på visse diskusjonsgrupper ser jeg:

.................

Bad effects of pork consumption

Pig's bodies contain many toxins, worms and latent diseases. Although some of these infestations are harbored in other animals, modern veterinarians say that pigs are far more predisposed to these illnesses than other animals. This could be because pigs like to scavenge and will eat any kind of food, including dead insects, worms, rotting carcasses, excreta (including their own), garbage, and other pigs.

Influenza (flu) is one of the most famous illnesses which pigs share with humans. This illness is harbored in the lungs of pigs during the summer months and tends to affect pigs and humans in the cooler months. Sausage contains bits of pigs' lungs, so those who eat pork sausage tend to suffer more during epidemics of influenza. Pig meat contains excessive quantities of histamine and imidazole compounds, which can lead to itching and inflammation; growth hormone, which promotes inflammation and growth; sulphur-containing mesenchymal mucus, which leads to swelling and deposits of mucus in tendons and cartilage, resulting in arthritis, rheumatism, etc.

Sulfur helps cause firm human tendons and ligaments to be replaced by the pig's soft mesenchymal tissues, and degeneration of human cartilage. Eating pork can also lead to gallstones and obesity, probably due to its high cholesterol and saturated fat content. The pig is the main carrier of the taenia solium worm, which is found it its flesh. These tapeworms are found in human intestines with greater frequency in nations where pigs are eaten. This type of tapeworm can pass through the intestines and affect many other organs, and is incurable once it reaches beyond a certain stage. One in six people in the US and Canada has trichinosis from eating trichina worms which are found in pork. Many people have no symptoms to warn them of this, and when they do, they resemble symptoms of many other illnesses. These worms are not noticed during meat inspections, nor are they killed by salting or smoking. Few people cook the meat long enough to kill the trichinae. The rat (another scavenger) also harbors this disease. There are dozens of other worms, germs, diseases and bacteria which are commonly found in pigs, many of which are specific to the pig, or found in greater frequency in pigs.

.......................

Skrevet

Fins det noen medisinsk dokumentasjon på at spesifikt svinekjøtt framkaller sykdom eller reaksjoner?

Jeg føler at legene ikke er så sikre på at det er tilfelle, og at de ikke tror på "mat-allergier" lenger?

I mitt tilfelle stoler jeg uansett mest på egne erfaringer.

Så vidt jeg vet, er det nevnt på psoriasisforeningens sider at bla svinekjøtt kan gi utslag.

Selv har jeg tatt allergitester, men til liten nytte, da jeg slo ut på selve testene.

Skrevet

I mitt tilfelle stoler jeg uansett mest på egne erfaringer.

Så vidt jeg vet, er det nevnt på psoriasisforeningens sider at bla svinekjøtt kan gi utslag.

Selv har jeg tatt allergitester, men til liten nytte, da jeg slo ut på selve testene.

Jeg vet ikke, men var nysgjerrig på om det er framkommet noen dokumentasjon.

http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=5372

Jeg vet det inneholder histamin og arakidonsyre, men det skal ikke ha noe å si. Arakidonsyre finnes naturlig i kroppen og histamin er ikke giftig det jeg vet. Annet kjøtt inneholder mange andre greier som det sikkert fins noen som ikke tåler. Nøtter f eks er et sterkt allergen, men alle som ikke er allergiske har godt av nøtter.

Jeg vet også at det finnes mange vage sykdommer som ikke kan diagnostiseres, og flere typer "allergier" som er psykosomatiske og har "tapt" i doble blindtester.

Du vet sikkert best om deg selv allikevel.

Skrevet

Jeg vet ikke, men var nysgjerrig på om det er framkommet noen dokumentasjon.

http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=5372

Jeg vet det inneholder histamin og arakidonsyre, men det skal ikke ha noe å si. Arakidonsyre finnes naturlig i kroppen og histamin er ikke giftig det jeg vet. Annet kjøtt inneholder mange andre greier som det sikkert fins noen som ikke tåler. Nøtter f eks er et sterkt allergen, men alle som ikke er allergiske har godt av nøtter.

Jeg vet også at det finnes mange vage sykdommer som ikke kan diagnostiseres, og flere typer "allergier" som er psykosomatiske og har "tapt" i doble blindtester.

Du vet sikkert best om deg selv allikevel.

Det kan jo hende at vi som er allergiske reagerer mer på den type ting enn "vanlige" folk.

At allergier også er psykisk påvirket, er det ingen tvil om. Jeg slår ut mye raskere og sterkere når jeg er stresset eller lei meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...