Gå til innhold

Sambucol

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Vi har hatt stor nytte av Sambucol når vi har fått influensa. Har avverget den ved et par anledninger, og når vi ikke har greid det, så har ikke sykdomsforløpet blitt så ille.

Men det jeg lurer på er om jeg kan gi dette til min sønn på 6 mnd?

Det står jo på flasken at det kan brukes som kosttilskudd også, så jeg tror ikke det er skadelig på noen måte. Men jeg vil jo ikke gi sønnen min noe han ikke tåler eller som er farlig for han.

Hilsen en fast bruker

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20250-sambucol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Ja, dette lurer jeg også litt på. Både nnår det gjelder flytende sambucol, og når det gjelder dr. Vogel`s Echinaforce. Kan dette gies til barn på 11-12 mnd?

Takker for svar, jeg også!

Kjære Borealis.

Noen produsenter av svarthyll og solhatt merker sine produkter med at de ikke må brukes til barn. Dette synes jeg er rart da det ikke advarsel mot dette i litteraturen og i offisielle anbefalinger som i den tyske "Commission E". Det kan være nettopp barn fra 1-5 år som trenger å styrke sitt immunsystem mot virusinfeksjoner og redusere sjangsen bakterielle sekundærinfeksjoner og antibiotikabruk. Jeg har selv brukt begge urtene, særlig solhatt, til barn i over 15 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20250-sambucol/#findComment-88791
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...