Gå til innhold

Jeg er også litt forbanna!!!

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Dattera vår på 8 år kastet opp i hele går og klaget på magesmerter på høyre side, siden dette fortsatte i dag så ble vi litt redde for blindtarmbetennelse og dro på legevakten.

Når vi kom til hun dama i luken så så hun på jenta og sa; "har hun vondt i magen, hun kan jo gå" :o( Skikkelig sur og ekkel var hun.

Vi kom nå inn til legen etterhvert og der var det masse bakterier i urinen og legen sjekket nyrene og trodde det var nyrebekkenbetennelse, så nå går hun på penicillin.

Jeg skjønner at det er skikkelig pes å skulle ta imot syke mennesker og at det er bedre å sitte og drikke kaffe, men et lite smil og litt alminnelig høflighet hadde vært på sin plass.

Måtte bare ha litt sinne ut :o)

Skrevet

Der minnet du meg på den utrivelige episoden jeg hadde i forrige uke... Ringte FedEx fordi jeg skulle sende noe til USA med dette selskapet. Kunne av div. årsaker ikke bruke et konkurrerende selskap. Hadde bestilt henting til avtalt tid og sted, og fått oversendt papirer som skulle følge med forsendelsen. Dama på telefonen var noe kvass, men hjelpsom nok, og sa jeg bare kunne ringe tilbake om det var noe mer. Så når jeg ble litt usikker på utfylling av det ene skjemaet, så ringte jeg tilbake og forklarte hva jeg lurte på. Fikk svar på noe HELT annet, så jeg avbrøt henne (samme person som ved første henvendelse), og sa at det ikke var det jeg lurte på. Gjentok spørsmålet. Det hele endte med at hun var så nedlatende og krass at det ble svært ubehagelig (til tross for at hun altså hadde sagt at det var bare å ringe om man lurte på noe. Jeg sa derfor rolig at jeg ikke forsto hvorfor hun tok en slik tone til meg, når jeg stilte et helt legitimt spørsmål vedr. forsendelsen. Fikk da til svar at om jeg skulle være sånn, så kunne jeg bare glemme å få sendt denne forsendelsen! Ble helt paff... Og fordi det hele var så viktig for meg å få sendt, og nettopp med dette firmaet, så måtte jeg jo bare si ja og ha, så hun ikke gjorde alvor av det hele.

Jeg hadde tenkt å ringe og be om å få snakke med hennes sjef og klage på kundebehandlingen, men nå har det bare kokt bort for meg denne uken...

Skrevet

Skjønner godt at du blir sur

jeg opplevde noe annet (ikke med legevakta) men med noen ved bilettluka ved togstasjonen.

jeg spurte når toget til Bryn gikk, og han nevnte om en time. Jeg ble rimelig paff fordi jeg trodde at de gikk mye oftere enn det, så jeg spurte " Så det går ikke noe tog før", i tilfelle han skulle ha hørt feil eller noe sånt

Så svarte han med sur stemme" Hvis det hadde gått før, så hadde jeg vel sagt det"

Det hadde vel ikke kostet så mye å si " nei det er det toget som går". De får da tross alt betalt for å sitte der.At de svarer på en ok måte kan man da forvente eller?

Skrevet

Skjønner godt du ble sur og har opplevd den samme holdninga selv, da jeg var syk i sommer. Hadde vært syk ei uke med feber, hoste osv og ble plutselig verre. Da jeg kom i luka og jeg sa hva som feilte meg, sa dama, ja det er vel lite å gjøre med de

Da jeg kom inn til legen viste det seg at jeg hadde kraftig bakteriell infeksjon med høy feber, ørebetennelse i begge ørene og hostet ustanselig. Fikk pensilin og hostesaft, noe som man trenger for å bli frisk når det er bakteriell infeksjon i motsetning til virus som bare må gå sin gang.

Skrevet

Huff, skjønner deg godt!

Åtteåringen min hadde urinveisinfeksjon som utartet seg på omtrent samme måte som du beskriver. Hun spydde ikke, men fikk feber og vondt i høyre side på magen. Legen mistenkte blindtarmen, så hun ble sendt på sykehuset til grundig sjekk. Heldigvis var det "bare" urinveisinf.

Legen forklarte hvordan man kunne vite at det var blindtarmen. Man kunne trykke inn der blindtarmen var og deretter slippe fort. Hvis det var vondt når man slapp, var det trolig blindtarmbetennelse.

God bedring :-)

Skrevet

lurer litt på om denne dama hadde noen medisinsk utdannelse i det hele tatt?

Jeg har blitt innlagt på grunn av sterke magesmerter men har kunnet gå allikevel. Det kommer helt an på hvor smertene er lokalisert som avgjør om du klarer å gå eller ikke.

sjokkerende at du blir møtt med en slik holdning !!

Skrevet

Jeg har blitt innlagt på grunn av sterke magesmerter men har kunnet gå allikevel. Det kommer helt an på hvor smertene er lokalisert som avgjør om du klarer å gå eller ikke.

Jeg også har vært innlagt pga sterke nyresteinssmerter å da var det faktisk mye bedre å gå enn å ligge.

Fy så frekke noen kan være altså,at de ikke skjemmes.

fei1365380229
Skrevet

Jeg er absolutt ikke den som bruker legevakten titt og ofte og ble faktisk litt sjokket over svaret jeg fikk ja. Hun var skikkelig sur i stemmen. Jeg har lært at magesmerter hos barn tar man alvorlig og når jeg leste om blindtarmbetennelse på nettet så stemte jo alt og da følte jeg at det var bedre med en konsultasjon for mye enn en for lite.

En annen ting jeg reagerte litt på også var når legen skulle ha betalt og jeg sa at hun hadde frikort så spurte han om hvorfor det. Jeg sa at det var jeg som hadde en alvorlig sykdom og derfor frikort og da spurte han også hvilken sykdom jeg hadde. Jeg svarte jo, men egentlig sa hadde han vel ikke noe med det, det var ikke jeg som var der for konsultasjon.

fei1365380229
Skrevet

Huff, skjønner deg godt!

Åtteåringen min hadde urinveisinfeksjon som utartet seg på omtrent samme måte som du beskriver. Hun spydde ikke, men fikk feber og vondt i høyre side på magen. Legen mistenkte blindtarmen, så hun ble sendt på sykehuset til grundig sjekk. Heldigvis var det "bare" urinveisinf.

Legen forklarte hvordan man kunne vite at det var blindtarmen. Man kunne trykke inn der blindtarmen var og deretter slippe fort. Hvis det var vondt når man slapp, var det trolig blindtarmbetennelse.

God bedring :-)

Takk! Hun ligger her og har veldig vondt, men pillene virker vel etterhvert. Legen tok ihvertfall en dyrkningsprøve slik at de ser at hun har fått riktig medisiner, skulle nemlig være nesten bra om en 2-3 dager, hvis ikke så har hun feil medisiner.

fei1365380229
Skrevet

Skjønner godt du ble sur og har opplevd den samme holdninga selv, da jeg var syk i sommer. Hadde vært syk ei uke med feber, hoste osv og ble plutselig verre. Da jeg kom i luka og jeg sa hva som feilte meg, sa dama, ja det er vel lite å gjøre med de

Da jeg kom inn til legen viste det seg at jeg hadde kraftig bakteriell infeksjon med høy feber, ørebetennelse i begge ørene og hostet ustanselig. Fikk pensilin og hostesaft, noe som man trenger for å bli frisk når det er bakteriell infeksjon i motsetning til virus som bare må gå sin gang.

Takk for svar. Jeg er ikke den som går til legevakten når jeg kan unnvære det. Legevakten her jeg bor er kjent for å være skikkelig sure og tverre, de syns nemlig folk bruker dem som fastlege :o(

Skrevet

Kom til å tenke på noe, fei.

Jeg ringte legevakta og fortalte om min syke 3 åring som hadde pustebesvær. "Er han blå da?" spurte damen på legevakta. Det var han ikke og da hastet det ikke å komme ifølge denne damen.

Legger til at noen timer senere var sønnen min død, akutt betennelse i strupehodet..! Gikk så veldig, veldig fort.

fei1365380229
Skrevet

Jeg ringte legevakta og fortalte om min syke 3 åring som hadde pustebesvær. "Er han blå da?" spurte damen på legevakta. Det var han ikke og da hastet det ikke å komme ifølge denne damen.

Legger til at noen timer senere var sønnen min død, akutt betennelse i strupehodet..! Gikk så veldig, veldig fort.

Uff, dette var skikkelig trist. Jeg tror jeg har hørt om sønnen din før.

Her på legevakten hos oss har det vært flere slike tilfeller, men det har stort sett vært eldre folk som har blitt sendt hjem og så dødd.

Jeg kjenner barna mine og de klager ikke for hver lille ting. Jeg er veldig glad for at vi gikk til legen slik at vi fikk satt igang medisinering med det samme, selvfølgelig er ikke dette dødelig, men det kunne jo vært blindtarmbetennelse.

Skrevet

å himmel for en grusom opplevelse :(

Vet ikke helt hva jeg skal si (eller skrive)

Tenker på...

Skrevet

Uff, dette var skikkelig trist. Jeg tror jeg har hørt om sønnen din før.

Her på legevakten hos oss har det vært flere slike tilfeller, men det har stort sett vært eldre folk som har blitt sendt hjem og så dødd.

Jeg kjenner barna mine og de klager ikke for hver lille ting. Jeg er veldig glad for at vi gikk til legen slik at vi fikk satt igang medisinering med det samme, selvfølgelig er ikke dette dødelig, men det kunne jo vært blindtarmbetennelse.

Selvfølgelig kunne det vært blindtarmbetennelse eller noe annet alvorlig.

Med mindre man er lege selv så kan man ikke vite slikt (det er ikke alltid at leger heller hadde kunnet stille diagnose om det var deres barn). Husker at fetteren min ble alvorlig syk en gang og onkelen min som er lege trodde at det var mindre alvorlig enn det var.. Han fikk seg en vekker da det viste seg at fetteren min hadde bukhinnebetennelse. Men han hadde ikke de symptomene som onkelen min hadde hatt på pensum....

Skrevet

Så ufattelig trist. Fikk damen vite om dette?

Skrevet

Så ufattelig trist. Fikk damen vite om dette?

Ja, det fikk hun og likeså legen som også stilte feil diagnose da han endelig kom...!

Denne legen hadde nettopp begynt på turnustjenesten utenbys, men var i Oslo på kurs og hadde tatt en vakt på legevakt, vi fikk altså denne legen.

Lurer på om det er forhåndsbestemt når man skal vekk herfra jeg.....virker nesten sånn. Et lite uskyldig barn på 3 år som nettopp har begynt på livet og dette kunne vært gjort noe med. Man blir ihvertfall aldri seg selv igjen etter en slik hendelse.

Skrevet

Jeg er absolutt ikke den som bruker legevakten titt og ofte og ble faktisk litt sjokket over svaret jeg fikk ja. Hun var skikkelig sur i stemmen. Jeg har lært at magesmerter hos barn tar man alvorlig og når jeg leste om blindtarmbetennelse på nettet så stemte jo alt og da følte jeg at det var bedre med en konsultasjon for mye enn en for lite.

En annen ting jeg reagerte litt på også var når legen skulle ha betalt og jeg sa at hun hadde frikort så spurte han om hvorfor det. Jeg sa at det var jeg som hadde en alvorlig sykdom og derfor frikort og da spurte han også hvilken sykdom jeg hadde. Jeg svarte jo, men egentlig sa hadde han vel ikke noe med det, det var ikke jeg som var der for konsultasjon.

Enig i at legen i utgangspunktet ikke hadde noe med grunnlaget for frikort, men vedkommende kan vel ha lurt på om det var noe han hadde oversett som kunne hatt sammenheng med kronisk sykdom (og i forhold til din sykdom da arvelighet.)?

Skrevet

Ja, det fikk hun og likeså legen som også stilte feil diagnose da han endelig kom...!

Denne legen hadde nettopp begynt på turnustjenesten utenbys, men var i Oslo på kurs og hadde tatt en vakt på legevakt, vi fikk altså denne legen.

Lurer på om det er forhåndsbestemt når man skal vekk herfra jeg.....virker nesten sånn. Et lite uskyldig barn på 3 år som nettopp har begynt på livet og dette kunne vært gjort noe med. Man blir ihvertfall aldri seg selv igjen etter en slik hendelse.

Nei, jeg kan ikke forestille meg hvor vondt det må være. Mitt forhold til 3-åringer er de jeg har blitt kjent med etter å ha jobbet 3 dager i barnehage, og bare å miste en av dem ville jeg synes var uutholdelig. De er jo uskyldigheten selv. Men hverken kontordamen elelr legen vil antagligvis ta noen sjanser igjen.

En veldig god venn av familien vår døde i en arbeidsulykke for noen år siden. Dagen før hadde han vært hjemme hos oss og pratet om hvor lykkelig han var. Kjæresten var gravid, de skulle gifte seg, og var rundt og så på hus. Kvelden etter var han altså død. Man finner ikke mening i noe sånt heller.

fei1365380229
Skrevet

Enig i at legen i utgangspunktet ikke hadde noe med grunnlaget for frikort, men vedkommende kan vel ha lurt på om det var noe han hadde oversett som kunne hatt sammenheng med kronisk sykdom (og i forhold til din sykdom da arvelighet.)?

Jada, jeg tenkte egentlig litt sånn jeg også.

Skrevet

Kjære deg, så grusomt og uendelig sørgelig for deg og dine. Kondolerer på langt etterskudd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...