Gå til innhold

Jeg er også litt forbanna!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, dette var skikkelig trist. Jeg tror jeg har hørt om sønnen din før.

Her på legevakten hos oss har det vært flere slike tilfeller, men det har stort sett vært eldre folk som har blitt sendt hjem og så dødd.

Jeg kjenner barna mine og de klager ikke for hver lille ting. Jeg er veldig glad for at vi gikk til legen slik at vi fikk satt igang medisinering med det samme, selvfølgelig er ikke dette dødelig, men det kunne jo vært blindtarmbetennelse.

"Jeg kjenner barna mine og de klager ikke for hver lille ting. Jeg er veldig glad for at vi gikk til legen slik at vi fikk satt igang medisinering med det samme, selvfølgelig er ikke dette dødelig, men det kunne jo vært blindtarmbetennelse."

Nyrebekkenbetennelse kan faktisk bli ganske alvorlig om det ikke blir behandlet. I forrige uke fikk jeg sendt en venninne på sykehuset, hun hadde samme symptomer som ditt barn. Det hadde begynt med urinveisinfeksjon som gikk over til nyrebekkenbetennelse, deretter fikk hun akutt nyresvikt som endte med blodforgiftning.. Det gikk jo fint da jeg fikk presset henne avgårde til legevakten, men hun er også av typen som ikke klager før det er virkelig, virkelig ille. Som du sier magesmerter hos barn er noe man tar alvorlig.

Skrevet

Dette har vi opplevd flere ganger, den mest alvorlige var da vår da 2 år gamle datter hadde ett kutt i pannen som legevakten hadde sydd. Det ble styggere og styggere etteresom dagene gikk. Da helgen kom var hun så hoven i ansiktet, blå under øyene samt væske fra såret. Fikk arrogant vite at det var øyeinfeksjon og at jeg vel var litt overbeskyttende.

Dagen etter fikk vi tak i en privatlege som stilte opp på en søndag i praksisen sin. Han sendte oss til Rikshospitalet hvor vi fikk konstatert gule stafylokokker. Hun måtte være på RH tre dager.

Vi har flere historier men det virker det som om andre har også. :o)

GOdt at legen ihvertfall fant ut noe da. Service og blide andikter er sjeldent syn på den legevakten vi sokner til ihvertfall.....

Skrevet

Kom til å tenke på noe, fei.

Jeg ringte legevakta og fortalte om min syke 3 åring som hadde pustebesvær. "Er han blå da?" spurte damen på legevakta. Det var han ikke og da hastet det ikke å komme ifølge denne damen.

Legger til at noen timer senere var sønnen min død, akutt betennelse i strupehodet..! Gikk så veldig, veldig fort.

Kjære deg, noe så grusomt.

Håper dette fikk følger for legevakten, selv om det ikke gir deg barnet ditt tilbake :o(

fei1365380229
Skrevet

"Jeg kjenner barna mine og de klager ikke for hver lille ting. Jeg er veldig glad for at vi gikk til legen slik at vi fikk satt igang medisinering med det samme, selvfølgelig er ikke dette dødelig, men det kunne jo vært blindtarmbetennelse."

Nyrebekkenbetennelse kan faktisk bli ganske alvorlig om det ikke blir behandlet. I forrige uke fikk jeg sendt en venninne på sykehuset, hun hadde samme symptomer som ditt barn. Det hadde begynt med urinveisinfeksjon som gikk over til nyrebekkenbetennelse, deretter fikk hun akutt nyresvikt som endte med blodforgiftning.. Det gikk jo fint da jeg fikk presset henne avgårde til legevakten, men hun er også av typen som ikke klager før det er virkelig, virkelig ille. Som du sier magesmerter hos barn er noe man tar alvorlig.

Nå ble jeg enda gladere for at vi dro til legevakten, jeg var veldig i tvil for jeg vet at de ikke er kjent for å være direkte hyggelige der.

Nå er i hvert fall medisineringen i gang, så får vi håpe hun har fått riktige medisiner.

Skrevet

Kjære deg, noe så grusomt.

Håper dette fikk følger for legevakten, selv om det ikke gir deg barnet ditt tilbake :o(

De forsvarer hverandre innen legestanden. Min far sendte dengang brev om hva som hendte til daværende helsesjef og han var enig i at slikt ikke skulle behøve å skje....., vi kunne gå til sak, men orket ikke. Rippe opp og rippe opp, vi ville aldri fått vår lille gutt tilbake uansett og vi hadde rett og slett ikke krefter.

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg kjenner ei lita jente i samme situasjon, men hun ble avvist på legevakta da hun kom dit. Noen dager senere var det ambulanse med fulle sirener. På hengende håret, sa legene. Nyrebetennelse med blodforgiftning.

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg kjenner ei lita jente i samme situasjon, men hun ble avvist på legevakta da hun kom dit. Noen dager senere var det ambulanse med fulle sirener. På hengende håret, sa legene. Nyrebetennelse med blodforgiftning.

.

Skrevet

Nå ble jeg enda gladere for at vi dro til legevakten, jeg var veldig i tvil for jeg vet at de ikke er kjent for å være direkte hyggelige der.

Nå er i hvert fall medisineringen i gang, så får vi håpe hun har fått riktige medisiner.

Det har dere sannsyligvis fått, hun er nok snart på bena igjen.

fei1365380229
Skrevet

Det har dere sannsyligvis fått, hun er nok snart på bena igjen.

Hun er mye bedre i dag allerede, hun har til og med spist litt og har begynt å prate hull i ørene på oss igjen. Hun kan nok gå på skolen i morgen, men jeg tror hun dropper gym og sfo.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...