Gå til innhold

Holdbarhet

Gjest redd for basilusker

Anbefalte innlegg

Gjest redd for basilusker
Skrevet

Hvor lenge holder en skinkestek seg i kjøleskapet. Var fossen da jeg kjøpte den og den har ligget i kjøleskapet siden lørdag (Igår)

Skrevet

Da er den vel ikke helt tint enda? I mitt kjøleskap tines en 2 kg. stek på knappe to døgn. Når den er tint vil jeg tro den kan ligge et par dager til før du steiker den om du ikke får gjort det før.

Skrevet

Ved 4 grader og lavere holder den seg et par dager til. Lukta avslører det minste tegn til bakterievekst. Hvis du venner deg til lukta når den er frisk, så merker du fort om det begynner å vokse noe på den. Svinekjøtt skal jo også ha kjernetemp på 78 grader ferdigstekt, og det er for varmt for det meste av bassilusker, så det er rimelig trygt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...