Gå til innhold

Tastatur med fingeravtykk i steden for passord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har erfaring med slike tastatur?

Ungene trenger nytt og derfor har jeg tittet litt rundt på forskjellige.

Ser annonsert slike tastaturer hvor en isteden for å skrive inn passord kan stappe fingeren på ei plate og så vips...er den saken løst liksom.

Hvordan i all verden funker det da?

Er det bare tull, eller er det faktisk litt ok?

Skal jeg gi ungene mitt fine tastatur og kjøpe meg et selv - siden jeg har hundre og ørten passord på ting - eller skal jeg gå for "vanlige" tastatur?

Takker for tips.

Skrevet

Har bare såvidt lest om dem - men jeg har ikke hørt noe hverken fra eller til når det gjelder generell kvalitet. Men fingeravtrykkslesere er jo gammel teknologi, så sånn sett er det jo ingen grunn til at det skal være noe problem. Selv har jeg selvfølgelig lyst på det, enten de er bra eller ikke, og enten jeg trenger det eller ikke. Jeg vil også ha en sånn retina-skanner, eller hvordan det nå enn skrives (øye-skanner). Den skal jeg montere på døren til kontoret mitt.

".........................................."

Skrevet

Har bare såvidt lest om dem - men jeg har ikke hørt noe hverken fra eller til når det gjelder generell kvalitet. Men fingeravtrykkslesere er jo gammel teknologi, så sånn sett er det jo ingen grunn til at det skal være noe problem. Selv har jeg selvfølgelig lyst på det, enten de er bra eller ikke, og enten jeg trenger det eller ikke. Jeg vil også ha en sånn retina-skanner, eller hvordan det nå enn skrives (øye-skanner). Den skal jeg montere på døren til kontoret mitt.

".........................................."

*ler*...scanne besøkende ;)

Vel, vi trenger jo et nytt tastarur i detta huset så da tenkte jeg at jeg kansje kunne tatt et snertent et selv...mitt er kjempeflott til unga det altså.

Lurer på åssen det funker...hmmm...må man skrive inn passordene først mens man tapper på ruten...og så identifisere fingeren sin etterhvert...eller?

Psssst....når det gjelder kamera/skriverproblemet mitt så er det løst...måtte "helt enkelt" installere dem begge på stasjon C isteden for D.

:S

:)

Skrevet

Jeg har fingeravtrykkleser, men ikke som eget tastatur. Jeg har det som avleser sammen med trådløs mus.

Den fungerer veldig greit.

Ved første gangs bruk registrer jeg alle fingeravtrykkene mine.

Senere legger jeg inn passord en gang for alle pålogginger - f.eks "svar til meg" på dol. Da trenger jeg bare bruke fingeravtrykk uten å huske passord senere.

Ønsker en annen å skifte over til sin bruker, så leser han bare av avtrykket og pc-en logger automatisk over.

Skrevet

Jeg har fingeravtrykkleser, men ikke som eget tastatur. Jeg har det som avleser sammen med trådløs mus.

Den fungerer veldig greit.

Ved første gangs bruk registrer jeg alle fingeravtrykkene mine.

Senere legger jeg inn passord en gang for alle pålogginger - f.eks "svar til meg" på dol. Da trenger jeg bare bruke fingeravtrykk uten å huske passord senere.

Ønsker en annen å skifte over til sin bruker, så leser han bare av avtrykket og pc-en logger automatisk over.

Høres skikkelig greit ut for oss "altformangepassord" folk...ergo slike som meg...

Så da blir det kanskje et slikt et da :)

Skrevet

Høres skikkelig greit ut for oss "altformangepassord" folk...ergo slike som meg...

Så da blir det kanskje et slikt et da :)

Jeg har vært veldig fornøyd med min, og så er det morsomt å ha for å imponere vennene til barna :)

Skrevet

Fingeravtrykket og data som kommer av det er begrenset i praktisk bruk. Det brukes mest for å hindre tilgang til en maskin, en dør eller annet utstyr i tillegg til kort og/eller tallkode.

Du vil ikke kunne bruke fingeravtrykket som passord i nettbanken eller noen andre nettjenester som foregår på en fjern server.

Men kort med mikrobrikke, smartkort, brukes f eks av Norsk Tipping så du kan spille på nett, og snart kan du sikkert handle med det andre steder og bruke det som legitimasjon og krypteringskilde for nettjenester.

Skrevet

*ler*...scanne besøkende ;)

Vel, vi trenger jo et nytt tastarur i detta huset så da tenkte jeg at jeg kansje kunne tatt et snertent et selv...mitt er kjempeflott til unga det altså.

Lurer på åssen det funker...hmmm...må man skrive inn passordene først mens man tapper på ruten...og så identifisere fingeren sin etterhvert...eller?

Psssst....når det gjelder kamera/skriverproblemet mitt så er det løst...måtte "helt enkelt" installere dem begge på stasjon C isteden for D.

:S

:)

"Psssst....når det gjelder kamera/skriverproblemet mitt så er det løst...måtte "helt enkelt" installere dem begge på stasjon C isteden for D."

Ah - bra :-)

"............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...