Gå til innhold

Hva gjør man...

Anbefalte innlegg

Gjest forbanna!!
Skrevet

..når man oppdager at 14-åringen i ly av natten har "lånt" mammas bil og vært på kjøretur - med 12-årig søsken som passasjer?

Jeg er så forbanna at jeg ikke klarer å tenke klart akkurat nå. Hva slags konsekvenser bør dette få? For sjåføren? For passasjeren?

Egentlig har jeg lyst til å gi dem rundjuling, men vil aller helst ha lit mer konstruktive forslag.

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

20

• annegunn

13

• morsan

11

• hare1365380455

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest sakens alvor
Skrevet

En ting du kan vurdere, hvis du har sterk ryggrad, er å ta med barna dine til politistasjonen. Ring gjerne på forhånd, og forklar situasjonen. Politiet kan da ta en alvorlig prat med barna, og fortelle ulovligheten av det de har gjort, og hvorfor slikt er veldig farlig (ulykker osv). Kanskje de sier at barna vil bli anmeldt hvis det gjentar seg.

Skrevet

I tillegg til å forklare grundig hva de har gjort galt og hva som kunne ha skjedd, ville jeg gitt dem en ordentlig straff.

Ta fra de en gode, eller beslaglegg noe de bruker mye (f.eks. playstation e.l.) i f.eks. en mnd. Det burde jo svi litt...

Skrevet

En tur på politistasjonen vil være en kraftig vekker. Men vær sikker på at det ikke vil ødelegge for framtidig sertfikat (utsettelse). Da gjør man 14-åringen urett, og straffen blir for streng. Bortsett fra at jeg synes det var ganske kreativt av ungene dine å ta en kjøretur, må du som mor selvsagt slå ned på det. Det kunne jo gått galt.

Inndragning av goder kan være effektivt, men hva med at de får muligheten til å gjøre opp for seg overfor deg? De kan gjøre "samfunnstjeneste" hjemme. Bli enige med dem hva som er passe straff og skriv det ned.

Min sønn fant på mye rart i den alderen , men han har skikket seg bra og er student i USA på 5. året. Vi hadde barnevern og politi på døra flere ganger. Når dette har lagt seg kan du se litt humoristisk på saken ( i hvert fall overfor deg selv) Fortvil ikke!

Skrevet

Ihvertfall ikke spandere sertifikat på han/henne når h*n blir atten :-)

"..........................................."

Skrevet

Ihvertfall ikke spandere sertifikat på han/henne når h*n blir atten :-)

"..........................................."

Har du en mailadresse jeg kan nå deg på?

Noen er tydeligvis veldig morsomme på mine vegne på øyegalleriet...

Skrevet

Da hadde jeg blitt rimelig forbannet ja. De hadde blitt spikret på veggen. Men hva svarte skal man gjøre bortsett fra å true med politiet og bli lyn forbannet?

Kjente en som lånte bilen til sin far midt på natten, bare for en kort tur på noen hundre meter. Gutten hadde førerkort, så det var jo greit slik, men han skulle vise frem bilen til noen venner, fordi bilen var helt ny. Var bare noen dager gammel. Han rygget i full fart rett i en lyktestolpe på et torv. Den eneste stolpen på hele det store torget.

For å utsette det helvete som ville komme så rygget han bilen inn i garasjen etterpå, bilen så jo fin ut når den sto slik:-)

Ble nok baluba hjemme dagen etter.

Skrevet

he he, jeg lurte litt altså, for jeg mente å huske at du var mye yngre enn meg! :-)

hare1365380455
Skrevet

Jeg lurte også på om det kunne være deg...

Skrevet

Jeg lurte også på om det kunne være deg...

Selvfølgelig er det ikke meg! *sur*

Jeg er da for f*** ikke 30 år ennå... ;)

Skrevet

he he, jeg lurte litt altså, for jeg mente å huske at du var mye yngre enn meg! :-)

Jeg ER yngre enn deg!

Skrevet

Jeg ER yngre enn deg!

he he, uff, da, håper du får tak i Pråsak snart, da!

Skrevet

he he, uff, da, håper du får tak i Pråsak snart, da!

Jepp. En eller annen DUST som ser ut til å ha en litt sær form for humor her...

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg ER yngre enn deg!

Til og med jeg som ikke er her _så_ mye lurte på dette øyebildene.

Hadde inntrykk av at du var en del yngre enn meg ja!!

Håper du får tak i han prozak snart.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg har også en 14-åring og en 12-åring, og jeg hadde ikke bare blitt forbannet,men først og fremst alvorlig bekymret.

Jeg har aldri praktisert husarrest, men her hadde jeg garantert gjort det.

hare1365380455
Skrevet

Selvfølgelig er det ikke meg! *sur*

Jeg er da for f*** ikke 30 år ennå... ;)

Det var det jeg trodde!:)

Men hvem har sendt inn bildet?

Skrevet

Det var det jeg trodde!:)

Men hvem har sendt inn bildet?

Spør du meg, så spør jeg deg. En med sær form for humor, ihvertfall...

Skrevet

Jepp. En eller annen DUST som ser ut til å ha en litt sær form for humor her...

Det fører bare elendighet med seg det øyegalleriet! *LOL*

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg stusset VELDIG!!! da jeg så bildet!!

Skrevet

Bra jeg fikk satt tingene på plass, ser jeg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...