Gå til innhold

Bor det flere som meg - i Oslo-Bærum-Asker-Drammen? (langt)

Anbefalte innlegg

Gjest være seg selv
Skrevet

Tusen takk til Persille og AV som svarte på det jeg spurte om! Det dere skrev var til hjelp.

Jammen slitsomt med (mange av)disse andre svarene der jeg blir tillagt en hel haug med egenskaper og fordommer som jeg faktisk ikke har.

Lurer på hvem som har mest fordommer...

;-)

Gjest være seg selv
Skrevet

Oslo Vest, sentrale bydeler må være noe for deg. Frogner, St. haugen, Majorstua.Evt Sagene, Grunerløkka.

He he, du fikk visst ikke med deg at jeg ikke har god råd!

Skrevet

Hehe - kjenner du egentlig folka i nabolaget ditt?

Selv bor jeg helt nordøst i Oslo, og kan nok føle meg som en outsider i nabolaget - til tider.

Med 1500 bøker elns. i bokhyllene, datamaskiner (flertall) i stua, en viss interesse for religionens betydning for våre grunnleggende etiske og moralske holdninger - og jobb i statskirken - kan jeg tidvis si til meg selv at jeg passer ikke inn med de menneskene som bor her.

Spesielt når Vålerengafansen sitter på uteområdet her og pilser og skråler Vålerengasangene av full hals med ikke helt vakre sangstemmer.

Samtidig må jeg erkjenne at jeg kjenner ikke de rundt 2000 menneskene som bor i blokkområdet særlig godt.

Det er vanskelig å få kontakt med andre som bor i blokk - det er en kjensgjerning at menneskene tendenserer til å bygge opp murer omkring seg selv og sitt privatliv når man bor tett - og at det på generell basis er vanskelig å bli kjent med de man bor i samme blokk med.

Og uansett hvor man flytter i landet; flytter man inn i blokk eller tettbebygde strøk vil tendensen være den samme.

En kompis av meg oppdaget dette for noen år siden - rett før han flyttet ut av en blokkleilighet hvor han hadde bodd i noen år; fant han tilfeldigvis ut at naboen på andre siden av gnagen hadde akkurat de samme fritidsinteressene som han selv har.

For å konkluderer litt på et langt svar: Du finner neppe flere likesinnede ved å flytte. Eneste måten du kan få til det på; er ved å flytte til et sted hvor du kjenner likesinnede som allerede bor der ;-)

Gjest sussilei
Skrevet

Tusen takk til Persille og AV som svarte på det jeg spurte om! Det dere skrev var til hjelp.

Jammen slitsomt med (mange av)disse andre svarene der jeg blir tillagt en hel haug med egenskaper og fordommer som jeg faktisk ikke har.

Lurer på hvem som har mest fordommer...

;-)

Det er ikke fordommer når man tar utgangspunkt i det som faktisk blir sagt, vet du. Og når du hevder at det ikke er noen som likner deg i området du bor i, og jeg har temmelig god kjenneskap til Oslos bydeler og miljøer selv, og vet du tar feil, så er det ikke fordommer. Det er bare registering av fakta.

Du finner sikkert bydeler hvor flere er likere deg enn der du bor nå (feks Nordstrand, Røa osv). Men da må du nok også basere deg på et mer homogent miljø. Ønsker du deg det, da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...