Gå til innhold

Veksle valuta - bare sedler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter med en del Euro etter en reise - er det bare sedlene jeg kan veksle til NOK?

Skrevet

I de fleste banker - ja.

Jeg har det med å ende opp med masse mynter for jeg er usikker og betaler med sedler hele tiden -*s*

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har det med å ende opp med masse mynter for jeg er usikker og betaler med sedler hele tiden -*s*

*ler*

Trikset er å tipse med myntene hele tiden, eller konsekvent bruke dem til småting sm t-bane, aviser, kaffe, etc.

Alternativt legge dem igjen på rommet som tips når du drar :)

Men det er dessverre sånn at bankene stort sett bare tar sedler...

Du kan jo beholde dem til neste ferie da?

Skrevet

*ler*

Trikset er å tipse med myntene hele tiden, eller konsekvent bruke dem til småting sm t-bane, aviser, kaffe, etc.

Alternativt legge dem igjen på rommet som tips når du drar :)

Men det er dessverre sånn at bankene stort sett bare tar sedler...

Du kan jo beholde dem til neste ferie da?

Ja- då må jeg vel reise mer da! *sukk* hehe

Skrevet

Pleier å bruke opp mynter i godteribua på taxfree'n før jeg drar hjem!

Skrevet

Ja- då må jeg vel reise mer da! *sukk* hehe

Lettere å Euro-mynter liggende på vent til neste tur enn myntenheter som bare høre hjemme i ett land! ;-)

Husker en gang på et British Airways-fly, så kunne man putte mynter i en konvolutt og gi det til flyvertene. De reiser jo "over alt" og kunne derfor veksle det i vedkommende land. Pengene ble innsamlet til Røde Kors eller et annet tilsvarende formål.

Lommerusk fra én reisende kan dermed bli store penger fra mange! :-)

Skrevet

Pleier å bruke opp mynter i godteribua på taxfree'n før jeg drar hjem!

Du var lur - jeg gadd ikke jeg! Kjøpte Otard til gubben, og Toffifee til jentene - og var så teit å betalte med KORTET! -enda jeg hadde Euro i pungen! *skulle hatt juling*

Skrevet

De fleste flyplasser har en dunk hvor du kan dumpe mynter i alle valuta for å støtte ulike veldedige formål.

Jeg har putta flere kilo på slike.

Skrevet

Kanskje du kjenner noen som skal ut og reise snart?

det må bli meg det da :) *alltid klar* hehe

Skrevet

De fleste flyplasser har en dunk hvor du kan dumpe mynter i alle valuta for å støtte ulike veldedige formål.

Jeg har putta flere kilo på slike.

Det var lurt! :)

Skrevet

Det var lurt! :)

En i Frankfurt? var fylt med en halv kubikk med ulike mynter og noen sedler, mange hundre kilo. Misunner ikke de som skal sortere og veksle inn alt det. De må tilbake til opprinnelselandet for å få det ut i kæsj.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...