Gå til innhold

Vanlige folk?

Anbefalte innlegg

Gjest papirtiger
Skrevet

Hva er motstykket til "vanlige folk"? Uvanlige folk..? Spesielle folk? Særdeles dyktige kriminelle? Dumme folk?

At man får rare svar på et slikt spørsmål er ikke så rart..

Skrevet

Ja - sånne som deg og meg. :o)

Godt å vite at om ikke annet så er jeg ihvertfall kvalifisert til å være med på slike ran! ;-/

Skrevet

Javisst. Det er bare det at f.eks jeg sørger for ikke å bli tatt.

".........................................."

Skrevet

Javisst. Det er bare det at f.eks jeg sørger for ikke å bli tatt.

".........................................."

Tråkka-ranet? ;-)

Skrevet

Tråkka-ranet? ;-)

Jeg forteller jo ikke deg eller andre her hvem/hva/hvor jeg har ranet :-)

"..........................................."

Skrevet

Godt å vite at om ikke annet så er jeg ihvertfall kvalifisert til å være med på slike ran! ;-/

Hehe. Ja, nettopp.

Kanskje vi bare skal sette i gang og planlegge noe lurt?

Gjest dem versus oss
Skrevet

Ja selvsagt, hva tror du kriminelle er da? vesener fra mars? mennesker med grønt blod?

Mennesker som begår kriminelle handlinger har mer til felles med deg og meg, enn de er ulike oss.

Det betyr ikke at du og jeg ville begå kriminelle handlinger, ihvertfall ikke uten i en for oss ekstrem livssituasjon (man kan jo aldri vite).

Men i utgangspunktet er vi ikke så ulike. Det er jo dette som er så skremmende og vanskelig å fatte, for de som best liker å dele folk inn i "dem" versus "oss".

Skrevet

Ja selvsagt, hva tror du kriminelle er da? vesener fra mars? mennesker med grønt blod?

Mennesker som begår kriminelle handlinger har mer til felles med deg og meg, enn de er ulike oss.

Det betyr ikke at du og jeg ville begå kriminelle handlinger, ihvertfall ikke uten i en for oss ekstrem livssituasjon (man kan jo aldri vite).

Men i utgangspunktet er vi ikke så ulike. Det er jo dette som er så skremmende og vanskelig å fatte, for de som best liker å dele folk inn i "dem" versus "oss".

"for de som best liker å dele folk inn i "dem" versus "oss""

*host*Høyre-blølapene-her-inne*host*

"..........................................."

Skrevet

LOL, så enten er man vanlig menneske eller så er man et et grønt vesen fra mars? ;-)

Vanlig = noe som forekommer ofte, noe som er alminnelig.

Selvsagt har også de tiltalte i NOKAS-saken en del sider ved seg selv som er helt vanlige, men heldigvis har man ikke kommet dithen i Norge at ran med døden til følge er noe som er helt alminnelig og som ofte forekommer.

(NB: For ordens skyld understrekes det at de p.t. kun er tiltalt og ikke dømt.)

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=vanlig&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=nynorsk&alfabet=n&renset=j

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...