Gå til innhold

Kan jeg anmelde?

Anbefalte innlegg

Gjest bare et medlem
Skrevet

For en stund tilbake fikk jeg greie på at lederen av en forening jeg er med i, har tusket til seg penger han ikke skulle hatt. Det er snakk om et kjempestort beløp.

Jeg ble dratt ufrivillig inn i denne saken, da vedkommende har forfalsket mitt navn på flere bilag for et større femsifret beløp, og puttet pengene i egen lomme.

Nå er det slik at styret i foreningen (etter det jeg vet) ikke vil anmelde vedkommende, de vil ikke gjøre noe som helst med saken, bare legge det bak seg og gå videre.

Jeg er bare vanlig medlem, men ønsker at vedkommende skal dømmes. I det minste for dokumentfalsk og misbruk av mitt navn. Kan _jeg_ anmelde vedkommende? Eller er det bare foreningen som kan gjøre det?

Skrevet

Selvfølgelig kan du det. Du kan jo rådføre deg med advokat eller jussbuss eller noe om du er i tvil .

Men det er vel uten tvil ganske kriminelt å lure seg til penger på den måten!!

Alternativt synes jeg du kan kreve at foreningen gjør noe med denne personen. At han må betale tilbake, sende deg en unnskyldning, og aldri mer sette sin fot i foreningen.

Skrevet

Klart du kan, han har brukt ditt navn og forfalsket underskrift.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...