Gjest bare et medlem Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 For en stund tilbake fikk jeg greie på at lederen av en forening jeg er med i, har tusket til seg penger han ikke skulle hatt. Det er snakk om et kjempestort beløp. Jeg ble dratt ufrivillig inn i denne saken, da vedkommende har forfalsket mitt navn på flere bilag for et større femsifret beløp, og puttet pengene i egen lomme. Nå er det slik at styret i foreningen (etter det jeg vet) ikke vil anmelde vedkommende, de vil ikke gjøre noe som helst med saken, bare legge det bak seg og gå videre. Jeg er bare vanlig medlem, men ønsker at vedkommende skal dømmes. I det minste for dokumentfalsk og misbruk av mitt navn. Kan _jeg_ anmelde vedkommende? Eller er det bare foreningen som kan gjøre det? 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 Du kan gjøre det så lenge det er ditt navn. 0 Siter
Elis31 Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 Selvfølgelig kan du det. Du kan jo rådføre deg med advokat eller jussbuss eller noe om du er i tvil . Men det er vel uten tvil ganske kriminelt å lure seg til penger på den måten!! Alternativt synes jeg du kan kreve at foreningen gjør noe med denne personen. At han må betale tilbake, sende deg en unnskyldning, og aldri mer sette sin fot i foreningen. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 Klart du kan, han har brukt ditt navn og forfalsket underskrift. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.