Gå til innhold

Hva er det med Toska?

Anbefalte innlegg

Gjest krimmie
Skrevet

I dag var hans første dag i vitneboksen og han gjorde ikke NOE for å hjelpe sine medtiltalte. Han ville bare snakke om seg selv.

Hva er det med disse folka? Det er jo èn ting at man ikke vil tyste på hverandre, men at han ikke vil si noe som helst som kan stille noen av de andre i et bedre lys? Et par av dem er visstnok gode venner av ham også.

Hva er tankegangen bak dette??

Skrevet

Først må man vel vite om kameratene snakker sant, før man stiller et slik spørsmål.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Han bør vel ikke nevne noen som helst som ikke har tilstått.

Da får jo påtalemyndighetene er tråd.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er din tankegang som ikke funker.

Hva tror du vil skje om Toska sier: - Andersen var ikke med på ranet. Han var ikke engang i Stavanger...

...men de andre vil jeg ikke uttale meg om.

Skrevet

Begynner han å bekrefte noe vil de stille spørsmål ved det han ikke vil bekrefte.

Sa de på radioen.

Men hodet mitt er avlsått i dag, så jeg skjønner ikke bæret.

Gjest krimmie
Skrevet

Det er din tankegang som ikke funker.

Hva tror du vil skje om Toska sier: - Andersen var ikke med på ranet. Han var ikke engang i Stavanger...

...men de andre vil jeg ikke uttale meg om.

Vet ikke jeg, din spydige boler.

Men siden du er eksperten kan du kanskje dele det med oss?

Skrevet

det er vel en spesiell taktikk bak her. Hvis man stiler noen i et bedre lys og ikke andre, så kan det få konsekvenser for han senere.

Kanskje det å stille noen i et bedre lys kan være med å klusse til vitneforklaringene deres? for de får vel ikke høre hverandres?

Tror det er komplisert taktikk bak dette

Skrevet

Tror iallefall at han har noen trekk av dette.Så vidt jeg har hørt av andre så har han heller ikke behandlet samboeren noe særlig pent, noe som grenser til psykisk mishandling.

Synes bare veldig synd på familien hans som er helt uskyldige opp i det hele.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vet ikke jeg, din spydige boler.

Men siden du er eksperten kan du kanskje dele det med oss?

Hvis Toska forteller at en person er uskyldig, og nekter å uttale seg om de andre som nekter for deltakelse i ranet (altså nesten alle), vil det sette dem i et svært dårlig lys, og aktoratet vil bruke Toskas vitneutsagt mot disse for alt det er verdt.

Det burde si seg selv.

Gjest papirtiger
Skrevet

Tankegangen er veldig logisk. Hvis han "hjelper" noen, så ødelegger han for resten. Alterntivet er å snakke positivt om alle, men det vil ingen tro på.

Skrevet

Hva kan du forvente av en person som sier:

"«Det er bedre for meg at noen uskyldige blir dømt enn at jeg hjelper til med at en skyldig blir dømt». På denne måten avslutter David Toska sin dagbok og skriftlige tilståelse av Nokas-ranet."

Nå er det bare å håpe at dommeren finner ut at hans "tilståelse" kom for sent og inneholdt for lite til at det vil gi han noen strafferabatt. Det er i hvert fall satt spørsmålstegn ved dette.

Og så er det å håpe at han får maksimal straffeutmåling inklusive forvaringsdom.

For Toska er en person som aldri igjen burde slippes ut i samfunnet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...