Gå til innhold

DVD spiller på COOP.

Anbefalte innlegg

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jupp.

Forskjellen på billige og dyre dvd-spillere er ikke funksjonene, men lyd- og bildekvalitet.

Så med mindre du har et hjemmekinoanlegg er det liten grunn til å kjøpe en dyr spiller.

Men du bør sørge for å få spilleren gjort sonefri, hvis du vil ha muligheten til å spille av filmer kjøpt i f.eks. USA.

Jeg vet ikke hvordan de gjør det på COOP, men jeg er ganske sikker på at du får sonefrie spillere til rundt den prisen.

Sonefrie spillere er brannfarlige.

Skrevet

Jupp.

Forskjellen på billige og dyre dvd-spillere er ikke funksjonene, men lyd- og bildekvalitet.

Så med mindre du har et hjemmekinoanlegg er det liten grunn til å kjøpe en dyr spiller.

Men du bør sørge for å få spilleren gjort sonefri, hvis du vil ha muligheten til å spille av filmer kjøpt i f.eks. USA.

Jeg vet ikke hvordan de gjør det på COOP, men jeg er ganske sikker på at du får sonefrie spillere til rundt den prisen.

Okey, kjempefint.

Takk for nyttig info.

Syntes nemmelig det virket som en fin julegave til barn :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Okey, kjempefint.

Takk for nyttig info.

Syntes nemmelig det virket som en fin julegave til barn :)

Det er jo en kjempefin julegave!

Dessuten er det helt sikker begrenset hvor ofte en unge bestiller filmer fra USA, så du kan da se bort ifra det jeg skrev om å få den sonefri.

Skrevet

Det var vel den som fikk best omtale i L&B.

Artig redskap.

Spesielt om man har litt motorsportinteresse som jeg har, og der mange MotoGP løp (og tilsvarende) blir direktesendt til tider som er ukristelige for meg (f.eks kl. 06:00 søndag morgen....).

Kvaliteten på avspillingen av opptakene blir tilnærmet like god som selve sendingen (UPC dekoder - RGB tilkobling mot harddiskopptaker, og analog komponent mot flatskjermen = bra kvalitet:)

Når dekoderne etterhvert kommer med HDMI utgang og harddiskopptakerne med HDMI inngang, så blir det meget bra kvalitet.

Tar i mot de digitale testsendingene fra Tryvann på den digitale tuneren på flatskjermen nå, og det blir suverent bra bilder. Bare så synd at det kun er NRK 1+2, TV2 og TVNorge som er tilgjengelig der.....

Skrevet

Det er jo en kjempefin julegave!

Dessuten er det helt sikker begrenset hvor ofte en unge bestiller filmer fra USA, så du kan da se bort ifra det jeg skrev om å få den sonefri.

Det kommer nok den tiden at filmene kommer fra USA også...men det drøyer nok litt ennå :)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Spesielt om man har litt motorsportinteresse som jeg har, og der mange MotoGP løp (og tilsvarende) blir direktesendt til tider som er ukristelige for meg (f.eks kl. 06:00 søndag morgen....).

Kvaliteten på avspillingen av opptakene blir tilnærmet like god som selve sendingen (UPC dekoder - RGB tilkobling mot harddiskopptaker, og analog komponent mot flatskjermen = bra kvalitet:)

Når dekoderne etterhvert kommer med HDMI utgang og harddiskopptakerne med HDMI inngang, så blir det meget bra kvalitet.

Tar i mot de digitale testsendingene fra Tryvann på den digitale tuneren på flatskjermen nå, og det blir suverent bra bilder. Bare så synd at det kun er NRK 1+2, TV2 og TVNorge som er tilgjengelig der.....

Samt at den spiller det meste av format man pakker inn i den.

Jeg kommer til å kjøpe den.

Skrevet

Samt at den spiller det meste av format man pakker inn i den.

Jeg kommer til å kjøpe den.

Og så kan du legge inn (kopiere direkte fra musikk CD'ene) all musikken du har dit, og få organisert spillelister på en grei måte.

Har ikke kommet så langt enda, men en kamerat som er meget musikkinteressert har gjort det og er veldig godt fornøyd.

Ikke minst fordi den også har optisk digital lydutgang.

Kvaliteten skal være meget god også på lydsiden, uten at jeg har gått det nærmere etter i sømmene.

Skrevet

Har kjøpt de to siste på COOP - helt ok spillere til den prisen.

Kan gjøres sonefrie enkelt - og takler det meste som blir puttet i dem.

Elektronikken kan dog være litt skjør - så kvitteringer bør tas vare på.

Tross alt - går den i stykker før det er gått to år, vil man få spilleren reparert. Evt. at man får pengene tilbake.

Skrevet

Har kjøpt de to siste på COOP - helt ok spillere til den prisen.

Kan gjøres sonefrie enkelt - og takler det meste som blir puttet i dem.

Elektronikken kan dog være litt skjør - så kvitteringer bør tas vare på.

Tross alt - går den i stykker før det er gått to år, vil man få spilleren reparert. Evt. at man får pengene tilbake.

Tusen takk.

Da spørs det om det ikke blir handlet inn to stk nå snart :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

"Ytelse, hva tenker du da?"

Det du nevner, at de serverer bedre lyd og bilde. Så denne holder greit til sitt bruk.

Husker jeg ga en av guttene mine en VHS-spiller.

Den streika etter ei stund, og han syntes den var bare noe skit.

Jeg fant jo etter hvert ut hva som var i veien - og jeg forklarte han at den kun spillte VHS, ikke brødskive med salami.

"Jeg fant jo etter hvert ut hva som var i veien - og jeg forklarte han at den kun spillte VHS, ikke brødskive med salami."

Pøh, det er jo alt for dårlig! Vår videospiller, en litt dyrere sak fra JVC, har spilt både halvsugde og klisne sukkertøy, kjeks og kjekssmuler legoklosser, små pappesker, dropsesker, DVD/CD, ledninger ++ og fungerte helt fint igjen etter en liten opprensking sånn at vi fikk døtta inn videokassetten. Utrolig hva det er plass til i en sånn spiller, forresten, tror Lillebror var mektig imponert over kapasiteten. :-D

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Uten 5.1? Næhæ.

Uvesentlig. Kjører signalet digitalt inn i prosessoren, (som har egen d/a-converter) og det blir konvertert der.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Uten 5.1? Næhæ.

Hvis du spekulerer på en sånn bør du ta deg tid til å prøve den (uavhengig av merke)

En kjempeartig redskap som serverer gode bilder og lyd.

Ingen high-end, da blir prisen en annen.

Solgte for litt siden min Data basic 2, det var selvsagt en annen verden:

http://www.thetadigital.com/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...