Gå til innhold

Pc finner ikke trådløst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg styrt og stellt så mye med de trådløse duppedittene mine så jeg anser meg være ganske god i gamet ;)

Men...ungas pc drev å klikket her for en god stund tilbake og i den anledning så har jeg nå prøvd å reinstallere windows og få dem på nett igjen.

Får lagt inn programvaren til trådløse, men maskinen finner ikke dingsene.

Altså så kommer der ikke opp noen nettverkstilkoblinger i det hele tatt.

Iconet som kommer på skrivebordet åpner seg ikke ved klikk, og maskinen sier ikke fra om funnet maskinvare når jeg stapper dem inn.

Dette skjer uansett om jeg prøver utvendig trådløs sak og innvendig kort.

Hadde mistanke om at de to inngangene som denne pc har kan ha gått i tordenvær eller noe...er det mulig uten at hele pc ryker? (men da burde vel iallefall kortet har virket)

Det hele begynte med en sterk lyd, og så halvdød pc. Pappan demmes skulle ordne den for meg men han kom tilbake med den og sa at den plutselig bare var i orden igjen. Dog har enkelte programmer og spill forsvunnet så noe har jo vært galt.

Noen som aner råd for dette?

Takk.

Skrevet

Prøv å finne disse nettverkskortene under "enhetsbehandling" i kontrollpanelet i Windows (under System). Slett dem. Omstart maskinen. Hvis kortene fungerer skal du nå få opp en dialog om at det er funnet ny programvare. Nå kan du installere driverne, så skal det i teorien virke :)

Skrevet

Prøv å finne disse nettverkskortene under "enhetsbehandling" i kontrollpanelet i Windows (under System). Slett dem. Omstart maskinen. Hvis kortene fungerer skal du nå få opp en dialog om at det er funnet ny programvare. Nå kan du installere driverne, så skal det i teorien virke :)

Takk.

Problemet mitt er at de ikke finnes under system heller...der pleier jo å stå, og da kan man liksom lete etter problemet på en annen måte.

Men når de ikke engang finnes på maskinen så har jeg et problem jeg ikke har hatt før :)

Og maskinen sier ikke ifra om funnet maskinvare.

Derfor jeg trodde kanskje det var gått en del eller fem den gang den begynte å oppføre seg rart.

Det er en helt grei maskin i størrelse mm. men den er gammel, en seks, syv år tenker jeg.

:)

Skrevet

Takk.

Problemet mitt er at de ikke finnes under system heller...der pleier jo å stå, og da kan man liksom lete etter problemet på en annen måte.

Men når de ikke engang finnes på maskinen så har jeg et problem jeg ikke har hatt før :)

Og maskinen sier ikke ifra om funnet maskinvare.

Derfor jeg trodde kanskje det var gått en del eller fem den gang den begynte å oppføre seg rart.

Det er en helt grei maskin i størrelse mm. men den er gammel, en seks, syv år tenker jeg.

:)

Det er nok en viss sjanse for at enten selve kortene eller den biten av hovedkortet som overfører signalene fra disse kortene er ødelagt.

Skrevet

Det er nok en viss sjanse for at enten selve kortene eller den biten av hovedkortet som overfører signalene fra disse kortene er ødelagt.

Siden jeg har prøvd to varianter, det ene en usb utvendig sak (er det ikke usb de litt lange og tynne inngangene også da?) og trådløst innvendig kort, så må det vel være ødelagte deler på hovedkortet da kanskje.

Synd...finner man ut det på et vis eller?

Må kanskje til med ny pc til dem også da...er så greit å få ha sin egen i fred ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...