Gå til innhold

Jeg har sagt det før...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er prisverdig at du tar opp denne uvanen med å gå løs på seteryggen.

En ting er unger som sparker. Hvis man sakesløst sitter og døser og stadig blir sparket i ryggen, får man høy puls og turen er ødelagt.

Det samme gjelder folk som skal sette seg ned og tar solid grep i seteryggen foran dem (i det setet sitter selvsagt vi), trekker mot seg, deiser seg ned og slipper setet...slik at jeg formelig spretter fremover. Jeg har ofte vurdert håndgripeligheter i slike sammenhenger, men avstår uforståelig nok.

...

Du viser disiplin og styrke når du irettesetter medreisende for slik usosial adferd. Selv bruker jeg å snu meg med irritert mine, og se bak hva det er som foregår. Det bruker også å hjelpe.

Jeg må innrømme at jeg skrøt på meg mer disiplin og lektoradferd enn jeg faktisk innehar. Som deg, prøver også jeg i det lengste å snu meg med forundret og forutrettet mine i håp om at det skal hjelpe. Gjør det ikke det de fire-fem første gangene, har jeg imidlertid tydd til ord som er ment å svi en smule.

Ellers er den der med å ta tak i setet foran for å sjekke etpar av fysikkens lover, helt riktig et uvesen.

gripp, hvis bare alle var like beskjedne som oss, ville reiser gå som en drøm for... ja, nettopp alle.

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gripp

16

• morsan

11

• favn

5

• skorpionfisken

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Enig, og med det samme jeg har ordet vil jeg gjerne ta opp noe som gjelder en mer dagligdags setting:

Hvis du sitter på midtgangsplassen på en full buss og det blir ledig en toseter i nærheten, så flytter du selvsagt over til den ledige toseteren slik at personen på vindussetet ved siden av deg får breie seg på en toseter alene! ;-)

Unntak gjelder dersom det er max to holdeplasser igjen til du skal av, eller du er veldig gammel eller forøvrig skrøpelig til beins.

Og dessuten: MENN! Pass på hvor dere presser frem dokumentmappene deres! Mange av damene på bussen er på vei til jobb i skjørt og strømpebukse og ønsker ikke å ankomme jobben med DEN frevna i strømpebuksa bare fordi du på død og liv skal presse inn dokumentmappa di på gulvet mellom setene!

Takk! :-)

En ting til ang. menn på bussen: vi er _ikke_ interessert i å ha nærkontakt med lårene deres eller at dere later som om dere har jævlig svæææære baller ved å skreve som om dere skulle fått betalt for det! Det blir liiiite plass igjen til den stakkars lille damen som satte seg ved vinduet før du kom og virkelig bredte deg langt utover setets bredde...

skorpionfisken
Skrevet

Enig, og med det samme jeg har ordet vil jeg gjerne ta opp noe som gjelder en mer dagligdags setting:

Hvis du sitter på midtgangsplassen på en full buss og det blir ledig en toseter i nærheten, så flytter du selvsagt over til den ledige toseteren slik at personen på vindussetet ved siden av deg får breie seg på en toseter alene! ;-)

Unntak gjelder dersom det er max to holdeplasser igjen til du skal av, eller du er veldig gammel eller forøvrig skrøpelig til beins.

Og dessuten: MENN! Pass på hvor dere presser frem dokumentmappene deres! Mange av damene på bussen er på vei til jobb i skjørt og strømpebukse og ønsker ikke å ankomme jobben med DEN frevna i strømpebuksa bare fordi du på død og liv skal presse inn dokumentmappa di på gulvet mellom setene!

Takk! :-)

Og så ungdommene og damene i 50-årene som på død og liv, i rushtida ska bruke setet ved siden av seg til sekker og poser eller veska, sånn at andre må stå kilometervis. Jeg er ikke modig nok til å kommentere det, men ser virkelig opp til de som spør høyt og tydelig om de kan få sitte på det ledige setet de har okkupert.

Skrevet

En ting til ang. menn på bussen: vi er _ikke_ interessert i å ha nærkontakt med lårene deres eller at dere later som om dere har jævlig svæææære baller ved å skreve som om dere skulle fått betalt for det! Det blir liiiite plass igjen til den stakkars lille damen som satte seg ved vinduet før du kom og virkelig bredte deg langt utover setets bredde...

Slike brede menn (ræva breiere enn skuldrene) som prøver å gi inntrykk av at de har baller som kirkeklokker...pleier ikke de å lukte vondt også?

Skrevet

Og så ungdommene og damene i 50-årene som på død og liv, i rushtida ska bruke setet ved siden av seg til sekker og poser eller veska, sånn at andre må stå kilometervis. Jeg er ikke modig nok til å kommentere det, men ser virkelig opp til de som spør høyt og tydelig om de kan få sitte på det ledige setet de har okkupert.

Enig! De verste til å okkupere seter er de godt voksne damene som ennå ikke har nådd pensjonsalderen. De er også de dårligste til å reise seg for gravide på bussen! *grrr*

Skrevet

Ja, kan du fatte og begripe at det skal være nødvendig å skræve såååå fælt? Det er da menn og ikke okser vi snakker om! ;-)

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg skrøt på meg mer disiplin og lektoradferd enn jeg faktisk innehar. Som deg, prøver også jeg i det lengste å snu meg med forundret og forutrettet mine i håp om at det skal hjelpe. Gjør det ikke det de fire-fem første gangene, har jeg imidlertid tydd til ord som er ment å svi en smule.

Ellers er den der med å ta tak i setet foran for å sjekke etpar av fysikkens lover, helt riktig et uvesen.

gripp, hvis bare alle var like beskjedne som oss, ville reiser gå som en drøm for... ja, nettopp alle.

Joda, det er bare det at når vi skal sydover vil dannelsen bli satt under press. Kanskje noen vil synes vi ler høyt og støyende? Kanskje blir flyverten sur fordi vi bestiller calvados for ofte?

Det er godt å bli fulle sammen, vet du.

Skrevet

Midtsete????

Ja, det er noe greier som de driver med bak gardinen.

Skrevet

Joda, det er bare det at når vi skal sydover vil dannelsen bli satt under press. Kanskje noen vil synes vi ler høyt og støyende? Kanskje blir flyverten sur fordi vi bestiller calvados for ofte?

Det er godt å bli fulle sammen, vet du.

Mulig vi ler høyt - calvados og godt selskap har den evnen - men ingen kommer i alle fall til å bli støtt og forstyrret på det romlige planet. Jeg ser nemlig for meg at vi ikke kommer til å sitte hhv ved vinduet og ved midtgangen.

Midt i diskusjonene her om flyseter og fyll på 16-åringer, har jeg for øvrig just nuh! rundet av manus til et foredrag av nettopp høytflyvende og lekende art.

mil1365380270
Skrevet

Vel talt!

På fly er det også gjerne en mann, hvis noen bare okkuperer begge armlenene med den største selvfølgelighet.

Skrevet

Sist jeg fløy kom det en diger tønne av en gubbe på 200 kg sikkert og satte seg ved siden av meg. I 8 timer. Jeg satt helt på skeiva.

Jeg spurte vertinna om en annen plass, men jeg fikk ikke.

Hun sprute hvor stor han var og jeg sa: ca 150 kg mer enn Pippi Langstrømpe. Jeg fikk et par gratis øl og et par konjakk. De fnisa ute på kjøkkenet.

Skrevet

Slike brede menn (ræva breiere enn skuldrene) som prøver å gi inntrykk av at de har baller som kirkeklokker...pleier ikke de å lukte vondt også?

Må tilstå at jeg ikke har kjent vond lukt fra dem. Ofte er det ganske unger gutter (18-25?) som sitter sånn. Neste gang tror jeg sannelig jeg skal si:"Har du så svære baller at du er nødt til å skreve sånn, eller prøver du bare å imponere meg?"

Skrevet

Tips.

Lat som om du sover og legg alt du har av poser i setet i midten. Er man litt høflig går vedkommende videre og setter seg hos en annen stakkar.

Dette funker perfekt på langturer på bussen.

Bare pass på å ikke lukk opp øynene for å sjekke om noen kommer-er du riktig uheldig ser de rett på deg i samme øyeblikk og alt er ødelagt!

Skrevet

Vær glad for at du får sitte ytterst du! Marerittet er å måtte innfinne seg med et midtsete fordi det ikke finnes annet. Klemt mellom TO fremmede i en time eller mer. Grøss!

laguna1365380434
Skrevet

Enig , det er en uting..Men stort sett har jeg ikke hatt valg, flyene jeg har flydd har stort sett vært helt fulle, og jeg har nøye plassanvisning.

Men har man valgmulighetene setter man seg aldri på midtsetet!

:-)

Skrevet

Jeg gjør alltid hva jeg kan for å unngå et midtsete.

Likeledes vil jeg gjerne ha midtsetet ved siden av meg ledig.

Så jeg har ingen problemer med å skrive under på den oppfordringen.

Gjest LucySky
Skrevet

Det er prisverdig at du tar opp denne uvanen med å gå løs på seteryggen.

En ting er unger som sparker. Hvis man sakesløst sitter og døser og stadig blir sparket i ryggen, får man høy puls og turen er ødelagt.

Det samme gjelder folk som skal sette seg ned og tar solid grep i seteryggen foran dem (i det setet sitter selvsagt vi), trekker mot seg, deiser seg ned og slipper setet...slik at jeg formelig spretter fremover. Jeg har ofte vurdert håndgripeligheter i slike sammenhenger, men avstår uforståelig nok.

...

Du viser disiplin og styrke når du irettesetter medreisende for slik usosial adferd. Selv bruker jeg å snu meg med irritert mine, og se bak hva det er som foregår. Det bruker også å hjelpe.

Til røsketak i seteryggen: gjelder særlig turer til Syden.

På reise til og fra Kanariøyene med flyet fullt av eldre damer og herrer, spretter man som en pingpongball fram og tilbake i setet når de sliter med å reise seg og sette seg igjen. Og det gjør de jo hele tiden.

Skrevet

Jeg svetter som en gris jeg - og MÅ ha midtgangplass med ene beinet stikkende ut i gangen - det er så fælt! Slappe av - eller sove? tror du er rusk!

Skrevet

Mulig vi ler høyt - calvados og godt selskap har den evnen - men ingen kommer i alle fall til å bli støtt og forstyrret på det romlige planet. Jeg ser nemlig for meg at vi ikke kommer til å sitte hhv ved vinduet og ved midtgangen.

Midt i diskusjonene her om flyseter og fyll på 16-åringer, har jeg for øvrig just nuh! rundet av manus til et foredrag av nettopp høytflyvende og lekende art.

Det var da imponerende til arbeidskapasitet. Du kan jo legge ut foredraget her, så får du raskt tilbakemelding :-)

Jeg glemte i går en annen meget viktig regel i luften: Seteryggen skal ikke, gjentar IKKE, justeres bakover til liggestilling, hvis vedkommende bak deg forsøker å innta mat og drikke på sin tilknappede plass, eventuelt leser Aftenposten (eller begge deler).

Vent til serveringen er ferdig og roen senket seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...