Gå til innhold

Jeg har sagt det før...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var da imponerende til arbeidskapasitet. Du kan jo legge ut foredraget her, så får du raskt tilbakemelding :-)

Jeg glemte i går en annen meget viktig regel i luften: Seteryggen skal ikke, gjentar IKKE, justeres bakover til liggestilling, hvis vedkommende bak deg forsøker å innta mat og drikke på sin tilknappede plass, eventuelt leser Aftenposten (eller begge deler).

Vent til serveringen er ferdig og roen senket seg.

Jeg må innrømme at hvis passasjeren bak har skumpet tilstrekkelig i mitt sete, enten ved sparking eller ved å teste fjæringen, har jeg på pur f, lagt setet bak. *ond og meget barnslig*

Ellers er det en selvfølge at man gjør mat, kaffe, soving etc i noenlunde synkrone former.

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gripp

16

• morsan

11

• favn

5

• skorpionfisken

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Til røsketak i seteryggen: gjelder særlig turer til Syden.

På reise til og fra Kanariøyene med flyet fullt av eldre damer og herrer, spretter man som en pingpongball fram og tilbake i setet når de sliter med å reise seg og sette seg igjen. Og det gjør de jo hele tiden.

Fly til "syden" er visstnok en jungel. Ta en ekstra taxfree dram og skjell ut vedkommende. Bruk rå makt. Den sterkestes rett gjelder. Det er vel ingen som reagerer på slikt ombord i Banana Airlines eller hva de heter.

Skrevet

En ting til ang. menn på bussen: vi er _ikke_ interessert i å ha nærkontakt med lårene deres eller at dere later som om dere har jævlig svæææære baller ved å skreve som om dere skulle fått betalt for det! Det blir liiiite plass igjen til den stakkars lille damen som satte seg ved vinduet før du kom og virkelig bredte deg langt utover setets bredde...

Generelt enten man er på buss, fly eller tog:

Hun som sitter ved siden av deg og ikke er så veldig stor (f.eks. Lillemus eller laban), har akkurat like mye rett som alle andre til å ha sitt sete / område i fred, fri for dine aviser, ytterplagg, føtter eller hva det måtte være. Det gjelder selv om du har altfor mye kroppsvekt, klær eller bagasje med deg, det er faktisk ikke hennes problem.

Hun har antakelig betalt minst like mye som deg for å få være med, og skal ikke betraktes som noen dokke man bare kan skvise inntil veggen eller grise til med avissverte, kaffe eller sand / søle fra skoene dine.

Du har ofte fordeler ved de lange beina dine, dette er en av de sjeldne gangene hun har en fordel ved sine korte, så hold posene og føttene dine for deg selv.

Endelig en anledning til å få det ut...

Skrevet

Hun som sitter ved siden av deg og ikke er så veldig stor (f.eks. Lillemus eller laban), har akkurat like mye rett som alle andre til å ha sitt sete / område i fred, fri for dine aviser, ytterplagg, føtter eller hva det måtte være. Det gjelder selv om du har altfor mye kroppsvekt, klær eller bagasje med deg, det er faktisk ikke hennes problem.

Hun har antakelig betalt minst like mye som deg for å få være med, og skal ikke betraktes som noen dokke man bare kan skvise inntil veggen eller grise til med avissverte, kaffe eller sand / søle fra skoene dine.

Du har ofte fordeler ved de lange beina dine, dette er en av de sjeldne gangene hun har en fordel ved sine korte, så hold posene og føttene dine for deg selv.

*Hehe* Du skulle sett meg den gangen jeg tok bussen hjem, høygravid og en _diiiiiger_ smellfeit sak kom og satte seg ved siden av meg... Ok, han er litt mentalt tilbakestående så han tenkte nok ikke på det, men jeg var veldig glad for at han skulle av noen holdeplasser før meg!

Skrevet

Sist jeg fløy kom det en diger tønne av en gubbe på 200 kg sikkert og satte seg ved siden av meg. I 8 timer. Jeg satt helt på skeiva.

Jeg spurte vertinna om en annen plass, men jeg fikk ikke.

Hun sprute hvor stor han var og jeg sa: ca 150 kg mer enn Pippi Langstrømpe. Jeg fikk et par gratis øl og et par konjakk. De fnisa ute på kjøkkenet.

Jeg fløy tvers over atlanteren skvist mellom på den ene siden min mann (hvilket jo bare var hyggelig) og på den andre siden en megafeit dame som - og dette er IKKE tull - rett og slett "tøt" ut under armlenet og over på mitt sete. Faktisk gikk det ikke an å få armlenet i vannrett posisjon fordi kroppen hennes presset seg frem under det! :-(

Og selvsagt var armen hennes like feit, og den lå på dette oppovervendte armlenet mens hun snorka ivei natta gjennom.

Needless to say at jeg var skikkelig trøtt ved ankomst Mexico by.... :-(

Skrevet

Ja, det er noe greier som de driver med bak gardinen.

*knegg*

Skrevet

....og det samme gjelder damer som ikke er så små og nette! ;-)

Vi blir utsatt for menn som breier seg noe infernalsk vi også.

For ikke ås nakke om gamle damer med hundreogørten poser på fanget, som bare MÅ sjekke ditt og datt i posene HELE tiden, med den følge at du konstant får albuen hennes i sida eller magen hele tiden.... :-(

Skrevet

Fly til "syden" er visstnok en jungel. Ta en ekstra taxfree dram og skjell ut vedkommende. Bruk rå makt. Den sterkestes rett gjelder. Det er vel ingen som reagerer på slikt ombord i Banana Airlines eller hva de heter.

Rutefly er ille nok, men når man etter mange år med rutefly plutselig tar et charterfly så skjønner man hvor ille det faktisk går an å få det ombord på fly!!!

Riktignok slipper vi midtseteproblematikken ettersom vi er en familie på tre, men trangt mellom setene, fulle folk, tusen babyer som skriker etc etc.

Skrevet

Jeg må innrømme at hvis passasjeren bak har skumpet tilstrekkelig i mitt sete, enten ved sparking eller ved å teste fjæringen, har jeg på pur f, lagt setet bak. *ond og meget barnslig*

Ellers er det en selvfølge at man gjør mat, kaffe, soving etc i noenlunde synkrone former.

Slike hevnaksjoner tiltaler meg også! *knegg*

Skrevet

Ja, det er noe greier som de driver med bak gardinen.

Aha, det forklarer jo det misforholdet mellom lengden på flyet utenfra, og størrelsen på kabinen. Det er altså noe _bak_ gardinet?

Det neste blir vel at du forteller oss at du pleier å dra på charterferie til syden?

Stanerbil med V6, skinn og automat, men lever på vann og brød?

Skrevet

Jeg fløy tvers over atlanteren skvist mellom på den ene siden min mann (hvilket jo bare var hyggelig) og på den andre siden en megafeit dame som - og dette er IKKE tull - rett og slett "tøt" ut under armlenet og over på mitt sete. Faktisk gikk det ikke an å få armlenet i vannrett posisjon fordi kroppen hennes presset seg frem under det! :-(

Og selvsagt var armen hennes like feit, og den lå på dette oppovervendte armlenet mens hun snorka ivei natta gjennom.

Needless to say at jeg var skikkelig trøtt ved ankomst Mexico by.... :-(

Bestill 1. klasse neste gang.

:-)

Skrevet

Bestill 1. klasse neste gang.

:-)

Ja, det var dette med penger da! ;-) De finnes kun i de vanlige fargene hos meg - ingen brune med fartsstriper, nei! ;-)

Skrevet

Aha, det forklarer jo det misforholdet mellom lengden på flyet utenfra, og størrelsen på kabinen. Det er altså noe _bak_ gardinet?

Det neste blir vel at du forteller oss at du pleier å dra på charterferie til syden?

Stanerbil med V6, skinn og automat, men lever på vann og brød?

Nuvel..det rekker uten å måtte innta vann og brød.

Likevel kan vi vel være enige om at kraftige og velutstyrte vogner er viktig og må gis nødvendig prioritet?

Skrevet

Ja, det var dette med penger da! ;-) De finnes kun i de vanlige fargene hos meg - ingen brune med fartsstriper, nei! ;-)

Ikke over 4-5 sifre på konto?

Skrevet

Ikke over 4-5 sifre på konto?

Når lønna er kommet inn, så, men den skal rekke til mer enn en tur over Atlanterhavet! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...