Gå til innhold

Hvor kan man få lånt 20.000,-?

Anbefalte innlegg

Gjest Trenger nytt kjøkken
Skrevet

Hahaha. Men jeg mener det, faktisk!

Jeg har et kjøkken som er så gammelt, at jeg fikk skapdøra i hodet i går. Det er umulig å barnesikres, fordi ungen river heller av dørene... Så nå er det nok!

Jeg har nå kommet over et demokjøkken som selges for 20.000 inkl. hvitevarer, satt ned fra ca 46.000,- Wow.

Dette må jeg ha! Men jeg får omtrent ingen lån. Det er bare flaks om jeg treffer på noen som vil hjelpe meg og i 98% av tilfellene får jeg nei. Grunnen til at jeg vet det er mulig, er at jeg har fått billån og t.o.m. rimeligere enn forventet.

Jeg har 1000,- kr å sette av hver måned til kjøkken, men får ikke innvilget noe i banken, fordi jeg har fått boligtilskudd og da regnes boligen som ferdig "opplånt".

Jeg er kredittverdig, men desverre enslig og uføretrygdet, dog med en høyere utbetaling i mnd. enn de fleste i jobb...

Men dette holder desverre ikke hos de som låner ut penger.

Så er det noen som har noen gode tips der ute?

Det er litt lite holdbart med et sånt kjøkken, når man har 3 unger og tilbringer 70% av tiden på kjøkkenet.

Skrevet

Kredittkort er tingen tenker jeg. Det får du kastet etter deg om du har inntekt og ingen betalingsanmerkninger.

Anbefaler dette: http://www.365direkte.no/

Der får du cash også om du heller vil ha det.

Skrevet

Har du prøvd å søke på kredittkort? Med uføretrygd, bidrag og barnetrygd skulle det gå, det er jo sikre inntekter. Du kan jo også forsøke lån med fast trekk pr mnd dvs den 20 da trygda kommer.

Skrevet

Du kan jo høre med banken din om et forbrukslån. Legg ved budsjett over økonomien din samt en setning om at nytt kjøkken vil øke verdien på huset ditt...

Men kjøkken er ofte myyyyye dyrere enn innredningen. Skal du forandre noe må du kanskje ha rørlegger og elektriker og.

Samt maling, gulvbelegg og slikt som kanskje også skifter ut...

Skrevet

Ser flere anbefaler kredittkort, det vil jeg ikke anbefale, det er lite gunstig p.g.a høy rente. Snakk med banken og se om du kan få et forbrukslån, tror det blir det billigste.

Skrevet

Kredittkort er tingen tenker jeg. Det får du kastet etter deg om du har inntekt og ingen betalingsanmerkninger.

Anbefaler dette: http://www.365direkte.no/

Der får du cash også om du heller vil ha det.

Hm, jeg søkte, men fikk avslag uten begrunnelse etter ett minutt... Åssen går det an a?

Skrevet

Hm, jeg søkte, men fikk avslag uten begrunnelse etter ett minutt... Åssen går det an a?

Databasene til kredittselskapene inneholder ligningsopplysninger fra 2004 som danner grunnlaget.

For mye gjeld og for lite inntekt gir null lån.

Skrevet

Databasene til kredittselskapene inneholder ligningsopplysninger fra 2004 som danner grunnlaget.

For mye gjeld og for lite inntekt gir null lån.

Har det ikke noe å si at inntekten har økt til nesten det dobbelte siden da?

Skrevet

Har det ikke noe å si at inntekten har økt til nesten det dobbelte siden da?

Jo, men du kan sende manuell søknad til de fleste banker, ofte får du lån når de får sett nærmere på all dokumentasjon. De automatiske systemene opererer med litt for store marginer og kan ikke tenke.

Jeg hadde null inntekt i ligningen et år og ikke gjeld. Da fikk jeg maks 16 000 kr i lån fra Skandiabankens automatiske system. Med manuell søknad fikk jeg 800 000 :-) Det skyldes bare at jeg måtte dokumentere hvorfor det var null. Jeg hadde ikke null inntekt, men tre kjempestore fradrag det året.

Skrevet

Alt kjøres automatisk. Det kan være mange grunner til at søknaden ble avvist. Om du skrev navnet ditt annerledes enn du er registrert i folkeregisteret for eksempel. Eller om du tjente for lite i fjor. Eller 100 andre ting...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...