Gå til innhold

Kommer Toska til å navngi de uskyldige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, dersom han ikke hjelper de som er uskyldige (for han har jo sagt at noen av dem er uskyldige) og lar dem få en dom på 21 år, så får han vel ikke mindre problemer av den grunn?!

Han er altså lojal mot sine skyldige venner og illojal mot de uskyldige. Uansett hva han gjør, så svikter han jo venner. Og da påstår jeg fortsatt at han er dum dersom han svikter de som slett ikke var med på dette amatørmessige ranet.

Jeg tror nok det beste er å ikke si noe, fordi de som er uskyldige har en mulighet for å slippe unna på grunn av bevisets stilling.

Det er vanskeligere å få de uskyldige dømt, enn de skyldige.

Det er større forståelse for de som sitter der at han ikke sier noe, enn at han angir noen.

Gjest Nokas-guri
Skrevet

Som knarp nedenfor, så tror heller ikke jeg at det finnes noen uskyldige på tiltalebenken.

En større samling kjeltringer på ett sted skal du lete lenge etter.

Men i vilken grad de ALLE er skyldige i aktivt å ha deltatt i Nokas ranet er en litt annen sak.

Det er mulig at en eller kanskje to av dem har hatt kun en perifer funksjon i dette.

Men om alle blir funnet skyldig og gitt særdeles lange fengselsstraffer (alt er relativt - spesielt når det gjelder dette i Norge), så synes jeg at de uansett har fått som fortjent - uansett hvor juridisk riktig eller galt det måtte være.

Moralskt sett får de da som de fortjener.

Selvsagt er de en gjeng med kjeltringer, men det er Nokas-saken dette gjelder og det er i Nokas-saken de er siktet. Toska sier jo selv at det er enkelte av dem som ikke er skyldig etter tiltale. Da spiller det vel liten rolle hva du tror.

Har de visst om planleggingen av ranet, men har trukket seg, er de ikke skyldig i grovt ran med døden til følge. Men de vil uansett bli straffet fordi de ikke varslet politiet.

Skrevet

Selvsagt er de en gjeng med kjeltringer, men det er Nokas-saken dette gjelder og det er i Nokas-saken de er siktet. Toska sier jo selv at det er enkelte av dem som ikke er skyldig etter tiltale. Da spiller det vel liten rolle hva du tror.

Har de visst om planleggingen av ranet, men har trukket seg, er de ikke skyldig i grovt ran med døden til følge. Men de vil uansett bli straffet fordi de ikke varslet politiet.

Stod det noe i det jeg skrev som ikke var i tråd med hva du nettopp skrev?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...