Gå til innhold

lurer på noe

Gjest er jeg veldig unormal?

Anbefalte innlegg

Gjest er jeg veldig unormal?
Skrevet

Hei.. er det veldig unormalt å være jomfru når man er 16 år? begge bestevenninnene mine har ligget med noen utenom meg... jeg har ikke lyst i det hele tatt!!! men de sier at det er unormalt og at jeg bare må gjøre det snart! er det mange som ikke har ligget med en gutt når de er 16? syns dere at jeg bare skal si at jeg har gjort det? for jeg vil ikke i det hele tatt!!!!!

Gjest Calóni
Skrevet

Den seksuelle lavalderen i Norge er 16 år. Alle som har mistet jomfrudommen før de er 16 år har dermed hatt en partner som har brutt loven. Jeg sier ikke at det ikke skjer, men det vitner jo om at det ikke er uvanlig å være 16 år og jomfru. Vet ikke hva gjennomsnittsdebutalderen for jenter er, men mener den er over 16, ja.

Skrevet

Den seksuelle lavalderen i Norge er 16 år. Alle som har mistet jomfrudommen før de er 16 år har dermed hatt en partner som har brutt loven. Jeg sier ikke at det ikke skjer, men det vitner jo om at det ikke er uvanlig å være 16 år og jomfru. Vet ikke hva gjennomsnittsdebutalderen for jenter er, men mener den er over 16, ja.

"før de er 16 år har dermed hatt en partner som har brutt loven"

Vel...de kan jo begge ha vært under 16, hvilket betyr at begge har brutt loven. I de tilfellene er det imidlertid ikke straffbart.

"............................................."

Gjest Calóni
Skrevet

Vel...de kan jo begge ha vært under 16, hvilket betyr at begge har brutt loven. I de tilfellene er det imidlertid ikke straffbart.

Joa, du har et poeng der. But still, jeg tror du skjønner hvor jeg vil hen ;)

Skrevet

Jeg var 19. Jeg ville egentlig innerst inne ikke før det. Jeg hadde mange kjærster, men lot meg ikke presse, selv om det av og til ble ganske vanskelig.

Innrømmer at jeg løy litt for venninna mi, sa at jeg hadde gjort det. For hun var så tidlig ute. Nå tenker jeg at kanskje hun løy hun også.

Gjest følg din egen stemme
Skrevet

Herregud du må da ikke finne på å ligge med noen bare fordi dine venninner sier det?! Syns de oppfører seg ordentlig teit mot deg, jeg.

Gjennomsnittsalderen for første samleie er godt over 16, selv om jeg ikke husker akkurat hva den er på nå. Jenter må også huske at selv om en stor del jenter har hatt samleie ved den "gjennomsnittlige debut"-alderen, så er det likevel svært mange som IKKE har gjort det enda!

Nei, vent til du finner en gutt du virkelig har lyst til å gjøre det med, en du bryr deg om og som bryr seg om deg. Da vil det bli en positiv opplevelse for deg, framfor å kaste deg inn i noe som ikke blir noe okei for deg.

Det er stort press i ungdomstiden på å "gjøre som alle andre" (selv om ingen ungdom har oversikt over hva "alle andre" ungdommer gjør!). Modig er den som tør å gå sin egen vei!

Gjest ikke la deg presse
Skrevet

Hei, husker at to av mine venninner (ikke mine aller nærmeste venner) var 14-15 år og skrøt av hvor mange ganger de hadde ligget med en gutt... den ene hadde vært sammen med han først og den andre var sammen med han etterpå... ! Husker jeg fikk min første kjæreste da jeg var 18 år, og følte at jeg var sååå sent ut med å få kjæreste, at jeg lå med han etter at vi hadde vært sammen en uke eller noe. Kjente han jo da ikke så veldig godt, og jeg vet at hvis jeg kunne valgt på nytt hvem som skulle blitt min første, ville det i alle fall ikke blitt han...!! MEn følte presset fra de andre... Ikke la deg presse, tror de fleste gutter synes det er veldig fint å få bli sammen med en jente som er jomfru.

Skrevet

Joa, du har et poeng der. But still, jeg tror du skjønner hvor jeg vil hen ;)

Selvfølgelig. Men å bruke lov og rett som argument når man forsøker å snakke fornuft med folk i den alderen er forsvinnende lite takknemmlig :-)

"...................................."

Gjest Calóni
Skrevet

Selvfølgelig. Men å bruke lov og rett som argument når man forsøker å snakke fornuft med folk i den alderen er forsvinnende lite takknemmlig :-)

"...................................."

Igjen, du har et poeng ;)

Skrevet

Jeg var 21 år første gang jeg lå med noen. Jeg var den siste i min venninnegjeng. De fleste debuterte i 18 -19 års-alderen

Gjest gamlekari
Skrevet

Det er ikke unormalt å være jomfru når man er 16. Jeg tror mange jenter og gutter bare dikter opp at de har ligget med noen. Si at det er tøft å vente med å ligge med noen. til det føles riktig. Jeg tror det første samleiet kjennes bedre om du venter til du er voksen og er sammen med en du er glad i. Var over tjue.

Skrevet

Du er sikker på at venninnene dine snakker sant?

Bare si at du har tatt et standpunkt og holder deg til det. Enkelt og greit. :o) Du er jo den fornuftige av dere tre!

Skrevet

Gjennomsnittsalderen for første gang man har samleie er høyere enn 16 år, så du er absolutt ikke unormal!

Jeg kan nesten love deg at du vil angre hvis du ligger med en bare for å ha gjort det... Ikke gjør det før du virkelig har lyst selv. Drit i venninnene dine som faktisk høres ganske umodne ut når de presser deg slik!

Skrevet

Det er absolutt ikke unormalt å være jomfru når du er 16 år. Har du ikke lyst ennå så gjør du det heller ikke, så enkelt er det.

Gjest Knoll&tott
Skrevet

Det er absolutt ikke unormalt å være jomfru når du er 16 år. Har du ikke lyst ennå så gjør du det heller ikke, så enkelt er det.

jeg var 19 år før jeg "debuterte" :-)

Skrevet

jeg var 19 år før jeg "debuterte" :-)

Og det angrer du helt sikkert ikke på:-)

Gjest Knoll&tott
Skrevet

Og det angrer du helt sikkert ikke på:-)

nei absolutt ikke :-) Jeg er glad jeg ikke lå med noen bare for å få status. Det er veldig positivt for mange gutter at jenta er jomfru :-) det er iallefall erfaringa jeg sitter med :-))

Skrevet

Nei, du er ikke veldig unormal. Jeg debuterte da jeg var 17, nå er jeg 25.

Uansett, det er vel ikke noe glede i å gjøre det med noen bare for å "ha gjort det". Drit i hva venninnene dine sier, og vent til det kommer en du virkelig føler noe for.

Lykke til!

Gjest en jomfru i nød
Skrevet

Hei, husker at to av mine venninner (ikke mine aller nærmeste venner) var 14-15 år og skrøt av hvor mange ganger de hadde ligget med en gutt... den ene hadde vært sammen med han først og den andre var sammen med han etterpå... ! Husker jeg fikk min første kjæreste da jeg var 18 år, og følte at jeg var sååå sent ut med å få kjæreste, at jeg lå med han etter at vi hadde vært sammen en uke eller noe. Kjente han jo da ikke så veldig godt, og jeg vet at hvis jeg kunne valgt på nytt hvem som skulle blitt min første, ville det i alle fall ikke blitt han...!! MEn følte presset fra de andre... Ikke la deg presse, tror de fleste gutter synes det er veldig fint å få bli sammen med en jente som er jomfru.

Jeg var jomfru til jeg var 18. Han ble min utvalgte, og er det fremdeles. Han likte veldig godt at jeg var jomfru. Han synes det var fint at ingen andre hadde vært "der", jeg derimot bryr meg ikke det fnugg om han har vært med andre.

Gjest en jomfru i nød
Skrevet

nei absolutt ikke :-) Jeg er glad jeg ikke lå med noen bare for å få status. Det er veldig positivt for mange gutter at jenta er jomfru :-) det er iallefall erfaringa jeg sitter med :-))

Min kar synes det var veldig ok at jeg var jomfru

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...