Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan av flere årsaker ikke spise så mye sukker, og jeg er veldig glad i syltetøy, men har ikke sett syltetøy uten sukker. Finnes det? Hva heter det eventuelt?

Gjest Knoll&tott
Skrevet

Light syltetøy er uten sukker. Bra for de med diabetes :-))

Skrevet

Det finnes diabetikersyltetøy. Jeg kjøpte det da jeg hadde svangerskapsdiabetes. Jeg husker ikke i farten hva det heter. Jeg kjøpte det på vanlige kolonialforretninger.

Skrevet

Nora er i år kommet med syltetøy som er 100% bær, altså ikke tilsatt sukker. Jeg har funnet blåbær-, jordbær- og bringebær. Selv synes jeg jordbærsyltetøyet er kjempegodt. De selges i glass på 400 gr. Har funnet glassene hos flere av de store kjedene, men ikke alle har alle sortene.

Skrevet

Ligt syltetøy inneholder mindre sukker enn "vanlig" syltetøy, men det er tilsatt sukker.

Skrevet

Light syltetøy er ikke uten sukker!

Skrevet

Heistad Diabetikersyltetøy, får i butikker med større utvalg.

Skrevet

Ligt syltetøy inneholder mindre sukker enn "vanlig" syltetøy, men det er tilsatt sukker.

morsomt dette med light produkter

ta eks potetgull, der lettversjonen har 30% mindre fett enn orginalen

ingen kan vel allikevel påstå at potetgull er helsekost?

Skrevet

Nora er i år kommet med syltetøy som er 100% bær, altså ikke tilsatt sukker. Jeg har funnet blåbær-, jordbær- og bringebær. Selv synes jeg jordbærsyltetøyet er kjempegodt. De selges i glass på 400 gr. Har funnet glassene hos flere av de store kjedene, men ikke alle har alle sortene.

Om jeg ikke tar feil bruker de fruktsukker i dette syltetøyet. Uansett mye bedre både på smak og sunnhet.

Skrevet

Nora sitt sukkerfrie syltetøy er veldig godt, synes jeg :)

Nora sitt "sukkerfrie" er bare fritt for tilsatt sukker, men har massevis av fruktsukker i seg. Ikke ypperlig for en diabetiker ;-)

Men det finnes diabetiker-syltetøy, vet jeg.

Skrevet

Nora sitt "sukkerfrie" er bare fritt for tilsatt sukker, men har massevis av fruktsukker i seg. Ikke ypperlig for en diabetiker ;-)

Men det finnes diabetiker-syltetøy, vet jeg.

Ahh- ok, det tenkte jeg ikke på :)

Skrevet

morsomt dette med light produkter

ta eks potetgull, der lettversjonen har 30% mindre fett enn orginalen

ingen kan vel allikevel påstå at potetgull er helsekost?

Mange tror nok at har orginalvaren 40% fett, har kight varianten (30% mindre fett) bare 10%. Men det er nok 30% av 40%, dvs lightvarianten inneholder 28% fett.

Ja, nå er alle som ikke kan prosentregning falt av lasset, og skal en dømme etter diverse innlegg på DOL, er det mesteparten av befolkningen...

Skrevet

Mange tror nok at har orginalvaren 40% fett, har kight varianten (30% mindre fett) bare 10%. Men det er nok 30% av 40%, dvs lightvarianten inneholder 28% fett.

Ja, nå er alle som ikke kan prosentregning falt av lasset, og skal en dømme etter diverse innlegg på DOL, er det mesteparten av befolkningen...

og i tillegg er det vel transfett også

for ikke snakke om at det som ikke er fett er karbohydrater

ikke akkurat helsekost nei:-)

Skrevet

og i tillegg er det vel transfett også

for ikke snakke om at det som ikke er fett er karbohydrater

ikke akkurat helsekost nei:-)

Men du verden, så godt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...