Hamon Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Jeg kan av flere årsaker ikke spise så mye sukker, og jeg er veldig glad i syltetøy, men har ikke sett syltetøy uten sukker. Finnes det? Hva heter det eventuelt? 0 Siter
Gjest Knoll&tott Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Light syltetøy er uten sukker. Bra for de med diabetes :-)) 0 Siter
Tonette Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Det finnes diabetikersyltetøy. Jeg kjøpte det da jeg hadde svangerskapsdiabetes. Jeg husker ikke i farten hva det heter. Jeg kjøpte det på vanlige kolonialforretninger. 0 Siter
fresja Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Nora er i år kommet med syltetøy som er 100% bær, altså ikke tilsatt sukker. Jeg har funnet blåbær-, jordbær- og bringebær. Selv synes jeg jordbærsyltetøyet er kjempegodt. De selges i glass på 400 gr. Har funnet glassene hos flere av de store kjedene, men ikke alle har alle sortene. 0 Siter
fresja Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Light syltetøy er uten sukker. Bra for de med diabetes :-)) Ligt syltetøy inneholder mindre sukker enn "vanlig" syltetøy, men det er tilsatt sukker. 0 Siter
Aryane Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Light syltetøy er uten sukker. Bra for de med diabetes :-)) Light syltetøy er ikke uten sukker! 0 Siter
Aryane Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Heistad Diabetikersyltetøy, får i butikker med større utvalg. 0 Siter
illuminatum Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 Ligt syltetøy inneholder mindre sukker enn "vanlig" syltetøy, men det er tilsatt sukker. morsomt dette med light produkter ta eks potetgull, der lettversjonen har 30% mindre fett enn orginalen ingen kan vel allikevel påstå at potetgull er helsekost? 0 Siter
Speak Skrevet 19. oktober 2005 Skrevet 19. oktober 2005 Nora er i år kommet med syltetøy som er 100% bær, altså ikke tilsatt sukker. Jeg har funnet blåbær-, jordbær- og bringebær. Selv synes jeg jordbærsyltetøyet er kjempegodt. De selges i glass på 400 gr. Har funnet glassene hos flere av de store kjedene, men ikke alle har alle sortene. Om jeg ikke tar feil bruker de fruktsukker i dette syltetøyet. Uansett mye bedre både på smak og sunnhet. 0 Siter
Anki Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Nora sitt sukkerfrie syltetøy er veldig godt, synes jeg 0 Siter
carma Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Nora sitt sukkerfrie syltetøy er veldig godt, synes jeg Nora sitt "sukkerfrie" er bare fritt for tilsatt sukker, men har massevis av fruktsukker i seg. Ikke ypperlig for en diabetiker ;-) Men det finnes diabetiker-syltetøy, vet jeg. 0 Siter
Anki Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 Nora sitt "sukkerfrie" er bare fritt for tilsatt sukker, men har massevis av fruktsukker i seg. Ikke ypperlig for en diabetiker ;-) Men det finnes diabetiker-syltetøy, vet jeg. Ahh- ok, det tenkte jeg ikke på 0 Siter
fresja Skrevet 20. oktober 2005 Skrevet 20. oktober 2005 morsomt dette med light produkter ta eks potetgull, der lettversjonen har 30% mindre fett enn orginalen ingen kan vel allikevel påstå at potetgull er helsekost? Mange tror nok at har orginalvaren 40% fett, har kight varianten (30% mindre fett) bare 10%. Men det er nok 30% av 40%, dvs lightvarianten inneholder 28% fett. Ja, nå er alle som ikke kan prosentregning falt av lasset, og skal en dømme etter diverse innlegg på DOL, er det mesteparten av befolkningen... 0 Siter
illuminatum Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Mange tror nok at har orginalvaren 40% fett, har kight varianten (30% mindre fett) bare 10%. Men det er nok 30% av 40%, dvs lightvarianten inneholder 28% fett. Ja, nå er alle som ikke kan prosentregning falt av lasset, og skal en dømme etter diverse innlegg på DOL, er det mesteparten av befolkningen... og i tillegg er det vel transfett også for ikke snakke om at det som ikke er fett er karbohydrater ikke akkurat helsekost nei:-) 0 Siter
Gjest Amused Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 og i tillegg er det vel transfett også for ikke snakke om at det som ikke er fett er karbohydrater ikke akkurat helsekost nei:-) Men du verden, så godt 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.