Gå til innhold

Uten refleks, en ånd i en fillehaug

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten refleks eller lys på mopeden på en mørk vei, uten hjelm, uten skilt og mørke klær på feil side av veien. Går det an å bli mer feil? Ja, om gutten er 12-13 år.

Jeg kom i 50 km/t fra 7-11 og fikk se han i en sving. Han var 50 cm fra døden og velta ned i grøfta. Jeg tror jeg mistet besinnelsen og guttungen ble vettskremt. Jeg tok plugghetta og bensinslangen så han måte trille hjem. Jeg vet hvor han bor, og i morra skal det bli sirkus. I dag tør jeg ikke.

Skrevet

huff ja man blir så skremt og forbannet når faren er så nær. Du gjør det riktige med å besøke guttens foreldre imorgen. De vet kanskje ikke at han har tatt avgårde på mopeden. huffame........

Skrevet

huff ja man blir så skremt og forbannet når faren er så nær. Du gjør det riktige med å besøke guttens foreldre imorgen. De vet kanskje ikke at han har tatt avgårde på mopeden. huffame........

Jeg skjelver enda, og de vidåpne øya i billyset kommer jeg til å se en stund. Han dukka opp som troll av eske ut av mørket, og med dugg og regn på ruta var han enda mer usynlig. Den våte asfalten reflekterer som kjent ikke lyset, og dermed er alt til rette for en ulykke.

Det er sjelden jeg ser en sykkel med lys på i dag.

Skrevet

Har vært borti noe liknende, men da var det jeg og min lille spire i vogna som var potensielle offer.

Jeg gikk en spasertur langs bygdeveien her. Den er smal og har ikke lys. Det var tåkete og sent på kvelden, men både jeg og vogna var utstyrt med refleks.

Plutselig kom det en motordur mot meg, men jeg kunne ikke se noe før en svart skygge plutselig var rett foran meg. Jeg råkjørte vogna ut i grøfta og var millimeter fra å bli overkjørt av en svær firehjuling med en ungdom på. Uten lys, uten hjelm, og i en sinnsyk fart.

Hvis jeg bare visste sikkert hvem det var, så hadde jeg vurdert en anmeldelse. Alle disse firehjulingene på veien er en stor uting, synes jeg.

Skrevet

Har vært borti noe liknende, men da var det jeg og min lille spire i vogna som var potensielle offer.

Jeg gikk en spasertur langs bygdeveien her. Den er smal og har ikke lys. Det var tåkete og sent på kvelden, men både jeg og vogna var utstyrt med refleks.

Plutselig kom det en motordur mot meg, men jeg kunne ikke se noe før en svart skygge plutselig var rett foran meg. Jeg råkjørte vogna ut i grøfta og var millimeter fra å bli overkjørt av en svær firehjuling med en ungdom på. Uten lys, uten hjelm, og i en sinnsyk fart.

Hvis jeg bare visste sikkert hvem det var, så hadde jeg vurdert en anmeldelse. Alle disse firehjulingene på veien er en stor uting, synes jeg.

Det er like alvorlig.

Sjøl har jeg vært livredd for å kjøre på noen i mørket, og nigransker alle kroker og kriker etter liv i mørket foran bilen.

Egentlig er det likegyldig hva som forårsaker ulykker, men alle burde gjøre sitt beste for å se og bli sett.

Som gående bruker jeg blinkende dioder når jeg går en strekning som er "tvilsom" og stoler ikke på at førere ser meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...