Gå til innhold

FU: Bruker du fildelingsprogram?

Anbefalte innlegg

Gjest Hanneline
Skrevet

1.Laster du ned musikk, filmer, programmer o.l fra internett via fildelingsprogrammer?

2.Hvis du gjør, ser du noen etiske betenkeligheter med å laste ned noe som egentlig er ulovlig?

3. Hva laster du ned?

Skrevet

"1.Laster du ned musikk, filmer, programmer o.l fra internett via fildelingsprogrammer?"

En del musikk, og noen veldig få filmer. Programvare foretrekker jeg å ha lisens til, selv om det nok hender at jeg laster ned noe jeg ikke betaler for.

"2.Hvis du gjør, ser du noen etiske betenkeligheter med å laste ned noe som egentlig er ulovlig?"

Nei. Jeg laster ned for å høre om det er noe jeg vil ha. Er det det, så kjøper jeg CD-en.

Nedlasting av musikk er utvilsomt det feltet hvor flest folk later som om de ikke tenker på, eller bryr seg om, at de faktisk stjeler opphavsrettslig beskyttet materiale. Det er ikke stjeling av et fysisk produkt, så det er ikke helt sammenliknbart med f.eks nasking, men det er likefremt tyveri.

"........................................."

Skrevet

1.Laster du ned musikk, filmer, programmer o.l fra internett via fildelingsprogrammer?

Ja, jeg bruker LimeWire.

2.Hvis du gjør, ser du noen etiske betenkeligheter med å laste ned noe som egentlig er ulovlig?

Ja jeg ser jo problemet, men det bryr meg ikke noe særlig.

3. Hva laster du ned?

Musikk.

Skrevet

1. Ja, jeg bruker LimeWire, WinMX, Shareaza, Azeureus o.s.v

2. Går ikke rundt og tenker på at det er ulovlig, laster ofte ned musikk som jeg aldri ville vurdert å kjøpe.

3. Musikk og en gang blant en film.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...