Gå til innhold

Er "mange" billister idioter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om morgenen så er det tykk tåke her jeg kjører, ikke så mange meterne man ser fremover. Hva opplever jeg? Jo at flere biler kjører med parklys, hva faen er det som rører seg oppe i hode på disse idiotene?

Parklys er for det første ikke lov å kjøre med, for det andre ses det ikke på avstand på dagen en gang, så kjører altså disse tullingene med parklys i tåkehavet. Gjerne med grå biler som enda lettere forsvinner i tåkehavet.

Er det mulig å være så korttenkt og ha så dårlig trafikkforståelse?

Jeg fatter ikke at det er mulig en gang. Greit nok at man kan glemme å sette på hovedlysene, men de reagerer ikke på kraftig lysblink heller.

I dag møtte jeg en som ikke kjørte med lys i det hele tatt, han så jeg bare på noen meters hold før han passerte meg.

Jeg fatter ikke at mange får førerkort i det hele tatt, terskelen er altfor lav.

• Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

43

• Prozak

21

• favn

11

• morsan

10

Mest aktive i denne tråden

Gjest Knoll&tott
Skrevet

jepp enig. Hvor i landet kjører du bil? hehe Skulle nesten tro du var på vestlandet hehe

Skrevet

"Jeg fatter ikke at mange får førerkort i det hele tatt, terskelen er altfor lav."

Enig. Og det burde vært mindre som skulle til før folk mista sertifikatet. For _alltid_! Grov råkjøring, fyllekjøring osv.

Skrevet

jepp enig. Hvor i landet kjører du bil? hehe Skulle nesten tro du var på vestlandet hehe

Østlandet dette.

Gjest Knoll&tott
Skrevet

"Jeg fatter ikke at mange får førerkort i det hele tatt, terskelen er altfor lav."

Enig. Og det burde vært mindre som skulle til før folk mista sertifikatet. For _alltid_! Grov råkjøring, fyllekjøring osv.

Jeg synes politiet kunne tatt de som fyllekjører og råkjører i stedet for de som ikke bruker bilbeltet... En kan ikke drepe andre mennesker med å droppe sitt eget bilbelte iallefall...

Gjest Knoll&tott
Skrevet

Østlandet dette.

såpass... ikke bedre der heller altså hehe, men dere har iallefall breie veier. De veiene vi kjører på er smalere enn sykkel og gangstiene på østlandet :-(

Skrevet

Som ihuga motorsykkelist så antar jeg at alle billister er idioter i trafikken - uansett om jeg sitter i bilen eller på mc'n.

Det har berget meg unna flere ulykker, og forhåpentlig vil det også gjøre det i fremtiden.....

Skrevet

Jeg synes politiet kunne tatt de som fyllekjører og råkjører i stedet for de som ikke bruker bilbeltet... En kan ikke drepe andre mennesker med å droppe sitt eget bilbelte iallefall...

Jo, hvis den som dropper bilbeltet sitter i baksetet. Da vil vedkommende ved en bråstopp fyke framover og rett på personen i forsetet, med alvorlige konsekvenser.

Skrevet

såpass... ikke bedre der heller altså hehe, men dere har iallefall breie veier. De veiene vi kjører på er smalere enn sykkel og gangstiene på østlandet :-(

Det er sant det, jeg kjører og har kjørt svært mye på veiene på vestlandet så jeg vet hvordan det kan være der.

Ikke rart det blir ulykker når man er så korttenkt og rett og slett dum.

Skrevet

Som ihuga motorsykkelist så antar jeg at alle billister er idioter i trafikken - uansett om jeg sitter i bilen eller på mc'n.

Det har berget meg unna flere ulykker, og forhåpentlig vil det også gjøre det i fremtiden.....

Enig med deg i det, jeg kjører jo mye mc selv og har gjort det i 32 år. Derfor tar jeg alltid ekstra hensyn, men når man er så idiot at de ikke skjønner at de bør bruke lys i en slik situasjon, så blir det ekstra ille. Da er det ikke sikkert at det hjelper oss som kjører mc at vi ser på dem som idioter. Ulykken kan komme raskere enn vi aner.

Skrevet

Enig med deg i det, jeg kjører jo mye mc selv og har gjort det i 32 år. Derfor tar jeg alltid ekstra hensyn, men når man er så idiot at de ikke skjønner at de bør bruke lys i en slik situasjon, så blir det ekstra ille. Da er det ikke sikkert at det hjelper oss som kjører mc at vi ser på dem som idioter. Ulykken kan komme raskere enn vi aner.

Det har du helt rett i, og jeg er for øvrig helt enig med deg i ditt opprinnelige innlegg.

Skrevet

De bør også konse seg litt om de som kjører altfor sakte og lager store køer. Dette er livsfarlig for andre.

Skrevet

Sikker på at ikke tåka er så tjukk at det bare ser sånn ut...?

Skrevet

Sikker på at ikke tåka er så tjukk at det bare ser sånn ut...?

Neida, man ser stor forskjell på det. Det kommer jo ofte biler både foran og bak, så det er lett å sammenligne også.

Skrevet

Er det parklys, da? Ikke det som heter kjørelys? Er ikke kjørelys svakere enn nærlys? Før trodde jeg at alle de som hadde veldig svake lys brukte parklys, men noen fortalte meg at det var kjørelys... Mulig jeg ble lurt,- har ikke akkurat forsket på diverse biler ;-)

Skrevet

Er det parklys, da? Ikke det som heter kjørelys? Er ikke kjørelys svakere enn nærlys? Før trodde jeg at alle de som hadde veldig svake lys brukte parklys, men noen fortalte meg at det var kjørelys... Mulig jeg ble lurt,- har ikke akkurat forsket på diverse biler ;-)

Det variere, noen biler har noe sterkere kjørelys enn parklys. Men i dette tilfellene jeg har sett, spesielt i de to siste dagene, så er det ingen tvil om at det er parklys som brukes.

Men når forholdene er som de er bør det brukes vanlig lys og ikke kjørelys også. Poenget er jo å bli sett, enkelte kjørelys blir altfor dårlige under slike forhold.

Hvis billistene ikke skjønner såpass har de ingen forståelse for hvor dårlig de synes og hva konsekvensene kan bli.

Volvo f.eks har litt ekstra styrke på kjørelysene der hvor parklysene sitter. De kan forvekslet med parklys, men er kjørelys. Men de er etter min mening altfor svake under slike forhold. Greit nok på dagtid under fine forhold.

Skrevet

Det variere, noen biler har noe sterkere kjørelys enn parklys. Men i dette tilfellene jeg har sett, spesielt i de to siste dagene, så er det ingen tvil om at det er parklys som brukes.

Men når forholdene er som de er bør det brukes vanlig lys og ikke kjørelys også. Poenget er jo å bli sett, enkelte kjørelys blir altfor dårlige under slike forhold.

Hvis billistene ikke skjønner såpass har de ingen forståelse for hvor dårlig de synes og hva konsekvensene kan bli.

Volvo f.eks har litt ekstra styrke på kjørelysene der hvor parklysene sitter. De kan forvekslet med parklys, men er kjørelys. Men de er etter min mening altfor svake under slike forhold. Greit nok på dagtid under fine forhold.

Enig med deg, jeg ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...