Gå til innhold

Er "mange" billister idioter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

;-)

Testosteron-overskudd er nok ikke en fordel i trafikken, nei...

Kjører gjerne kjapt selv, men når jeg ser en kø foran meg - med mange biler i - så er ikke det første jeg tenker på å tråkle meg forbi. Det gidder jeg ikke... Er litt lat, og egentlig ikke så glad i å kjøre forbi - med mindre det er heeelt 150% trygt. Man blir fornuftigere og mer pysete som forelder, tror jeg.

Jeg kjører også svært sjeldent forbi, hvis jeg ligger langt bak i en kø. Ligger jeg som nummer to, tre eller fire, så gjør jeg det.

Men irriterer meg over førstemann det gjør jeg. Fordi jeg mener at det er lov å bruke hue litt.

I en periode kjørte jeg en strekning på E6. Hver jævla morgen nådde jeg igjen en postmann, så konsekvent lå i 70 i 90 sona. Hvor dum er det egentlig lov å være?

Hvis du ikke ser så mange slike lusekjørere, så kjører du enten på en tid på døgnet hvor det er lite annen trafikk eller så følger du dårlig med på speedometeret.

• Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

43

• Prozak

21

• favn

11

• morsan

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tråkling er intet annet enn barnslig konkurransehigen i tillegg til å være livsfarlig Dessuten er det selvsagt totalt irrasjonelt. Kanskje sjåføren sparer tre minutter...

Det er jeg enig med deg i. Men det er ikke annet enn dumskap å kjøre for sakte å lage køer heller.

Skrevet

Uff...

Det var en ulykke på E6 for noen år siden, sånn cirka i nærheten av Minnesund, hvor usikret last datt av en lastebil og knuste en personbil og drepte ekteparet som satt inni! :-(

Ikke bruk 3 sekundersregelen bak slike biler. Bruk 10 ;o)

Skrevet

Ja, det er for jævlig!! Det 'kjipe' er at den passerer EU-testen likevel.

Fikk jeg ei krone for alle bekymringstanker om bil, var jeg rik og kunne kjøpe skikkelig framkomstmiddel.

Siden du åpenbart har flere, kan ikke jeg få låne en av dem? :-)

Du kunne du selvsagt, men jeg er redd noen andre ville ha innsigelser :-)

For øvrig er det et paradoks (eller noe i nærheten) at gammelt skrot går gjennom EU-kontroll. Det skyldes at vognens innebygde sikkerhetsstruktur (!) ikke er gjenstand for vurdering. Man sjekker kun at bremser og lys og støtdempere og slikt fungerer, og at det ikke er alvorlig rust på bærende konstruksjoner.

Bilen kan klappe fullstendig sammen i en kollisjon, men blir like fullt godkjent.

Man kunne ønske seg en godkjenningsordning som også testet kollisjonssikkerhet. Man det vil selvsagt ikke myndighetene for da ville de høye avgiftene bli umulig å opprettholde.

Skrevet

Jeg kjører også svært sjeldent forbi, hvis jeg ligger langt bak i en kø. Ligger jeg som nummer to, tre eller fire, så gjør jeg det.

Men irriterer meg over førstemann det gjør jeg. Fordi jeg mener at det er lov å bruke hue litt.

I en periode kjørte jeg en strekning på E6. Hver jævla morgen nådde jeg igjen en postmann, så konsekvent lå i 70 i 90 sona. Hvor dum er det egentlig lov å være?

Hvis du ikke ser så mange slike lusekjørere, så kjører du enten på en tid på døgnet hvor det er lite annen trafikk eller så følger du dårlig med på speedometeret.

Jeg følger fra tid til annen dårlig med på speedometeret,- men det er mer i den andre enden av skalaen...jeg har hatt flaks som ikke har fått noe særlig med bøter.

Men kanskje jeg er heldig med "mine" veier/tidspunkter. E6 kjører jeg aldri, det er mer E18 på meg.

Skrevet

Ikke bruk 3 sekundersregelen bak slike biler. Bruk 10 ;o)

Ja, jeg tenker stadig på det når jeg har en sånn foran meg.

Men selv 10 sek kan være for nære. Man blir kanskje ikke truffet av lasten som faller av, men man kan jo kræsje inn i den.

Skrevet

Joda, det er sant det, men du er nok ikke så naiv at du tror at det er kun det som skaper disse situasjonene.

Alle har ett ansvar i at trafikken går lett og greit, ikke minst de som ligger først og lager køer.

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du stritter litt i mot det.

Stritter ikke så mye imot det egentlig - har selv erfart irritasjonen ved å ligge bak søndagsbilister fra tid til annen.

Poenget er vel heller at de er ikke de eneste køskaperne - samt at folk som kjører forbi i tide og utide (ikke minst det siste) er vel så trafikkfarlige og trafikkforsinkende ;-)

Skrevet

Stritter ikke så mye imot det egentlig - har selv erfart irritasjonen ved å ligge bak søndagsbilister fra tid til annen.

Poenget er vel heller at de er ikke de eneste køskaperne - samt at folk som kjører forbi i tide og utide (ikke minst det siste) er vel så trafikkfarlige og trafikkforsinkende ;-)

Ikke uenig med deg i det, derfor jeg sier at antall forbikjøringer vil minske betraktelig hvis første mann kjører i fartsgrensen. Når de kjører saktere enn forventet blir det stor irritasjon i køen.

Skrevet

Ikke uenig med deg i det, derfor jeg sier at antall forbikjøringer vil minske betraktelig hvis første mann kjører i fartsgrensen. Når de kjører saktere enn forventet blir det stor irritasjon i køen.

For å bli litt vanskelig her: Hva defineres som fartsgrensen?

Den veivesenet sier gjelder, eller den bilistene på veiene mener er gjeldende? *s*

Skrevet

For å bli litt vanskelig her: Hva defineres som fartsgrensen?

Den veivesenet sier gjelder, eller den bilistene på veiene mener er gjeldende? *s*

I utgangspunktet er det de grensene som vegvesenet setter. Ut fra dette må billistene kjøre etter forholdene.

Når forholdene er slik at det ikke er noen som helst grunn til å kjøre saktere enn grensene, bør det kjøres i grensene. Verre skulle det ikke være.

Hvis en billist i tillegg lager køer, burde han forstå at hans kjøreadferd ikke er tilpasset hva som er vanlig oppfatning. Det å kjøre tilside av og til og hjelpe andre bilister forbi kan da ikke være så himla vanskelig.

Det er reltaivt lett å se om du bør kjøre tilside eller ikke, hvis du følger med i speilene og leser trafikken bakover.

Det er fullt mulig å bruke hue i trafikken, kjør slik at du er til minst mulig hinder for andre trafikanter så er det meste løst.

Problemet er at det er altfor mange som mener at det er greit å lage køer.

Skrevet

Det skal jeg være enig i. Mange idioter der ute, gitt.

Nå gjør vi alle feil i trafikken, men det er da visse grunnleggende ting som alle burde ha fått med seg.

Skrevet

Nå gjør vi alle feil i trafikken, men det er da visse grunnleggende ting som alle burde ha fått med seg.

Nei, ikke alle gjør feil i trafikken. For tenk. :snurt:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...